AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Som mange andre har skrevet i dag så er jeg også en av de som er veldig angst for dette. Jeg sliter med angst til vanlig , men etter alt som blir skrevet i media om viruset så blir jeg ekstra redd. Og sitter og føler på en veldig dødsangst noen som har det sånn? Jeg er ellers frisk har Irritabeltarm og angst , men ellers så har jeg ikke noe kroniske farlige sykdommer som tilsier at det vil gå ille med meg . Men jeg er jo redd uansett. Har en pappa som er mye ute og reiser og er redd han kan få det av og reise. Eller være på jobb da det er mange som han jobber med som reiser. Jeg jobber ikke selv så jeg slipper jo å tenke på det. Og frister lite og gå ut om dagen og gjøre noe fordi angsten min er på topp, Flere som har det sånn? Ja kall meg hysterisk , men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Skal jeg hamstre inn mat og slikt? Føler at det er så mange der ute som sier ikke tenk på det , ikke vær reddd , men det er da lov og sitte med den følelsen også. Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg ut av huset de nærmeste måndene . Fordi jeg er redd for å dra ut og så bli smittet. Jeg har familie som er mer utsatt for det. Og som har kroniske sykdommer og vil jo ikke at noe skal skje med dem. Vet ikke helt hva hennsikten med dette innlegget er men det er vel for å få ut fustrasjoenn . Og mine tanker . Anonymkode: 7c82b...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Ettersom du ikke jobber og kan velge å være hjemme, hva er du så redd for da? At Korona bryter seg inn gjennom veggene for å ta deg? Anonymkode: 3fb3c...7d7 15
Sizz- Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Skjønner deg veldig godt..!. Begynner å kjenne skikkelig på angsten selv. Er helsepersonell, har tre barn og en mann hjemme og er livredd jeg en dag skal dra med meg smitte hjem. Om de dør pga meg og yrkesvalget mitt kommer jeg aldri til å tilgi meg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 4 minutter siden, Sizz- skrev: Skjønner deg veldig godt..!. Begynner å kjenne skikkelig på angsten selv. Er helsepersonell, har tre barn og en mann hjemme og er livredd jeg en dag skal dra med meg smitte hjem. Om de dør pga meg og yrkesvalget mitt kommer jeg aldri til å tilgi meg selv. Så godt og høre at noen faktisk skjønner meg HVor jobber du ? Ts Anonymkode: 7c82b...b5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ettersom du ikke jobber og kan velge å være hjemme, hva er du så redd for da? At Korona bryter seg inn gjennom veggene for å ta deg? Anonymkode: 3fb3c...7d7 Jeg får jo besøk utenifra da og må da gå i butikken for mat Ts Anonymkode: 7c82b...b5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg får jo besøk utenifra da og må da gå i butikken for mat Ts Anonymkode: 7c82b...b5e Du kan nekte å ta imot besøk, mat kan bestilles fra kolonial. Anonymkode: 3fb3c...7d7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan nekte å ta imot besøk, mat kan bestilles fra kolonial. Anonymkode: 3fb3c...7d7 Jeg har også foreldre som jobber og må jobbe så det blir litt vanskelig Anonymkode: 7c82b...b5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har også foreldre som jobber og må jobbe så det blir litt vanskelig Anonymkode: 7c82b...b5e Hva har det med deg å gjøre? Anonymkode: 3fb3c...7d7 5
Sizz- Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så godt og høre at noen faktisk skjønner meg HVor jobber du ? Ts Anonymkode: 7c82b...b5e Jeg jobber i ambulansen. Så kan komme borti hva som helst på jobb. Gjør ikke annet enn å vaske og sprite hender føler jeg. Nå har jeg et over snittet sterkt immunforsvar fra før, jeg er nesten aldri syk men det gjør jeg ikke noe mindre engstelig. Er faktisk ganske redd for å miste de jeg har hjemme pga jobben min... mest lyst til på sette meg selv i karantene og vente stille til alt er over😳
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 Slutt å sitt på kg og slutt å lese avisene. Du gjør det bare verre når du dyrker angsten sånn. Dra på butikken når det er mindre folk der, og så drar du på biblioteket og hamstrer bøker, blader og, lydbøker og filmer så har du noe å finne på annet enn å drive på Internett. Anonymkode: b8208...2a9 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 Dersom du sliter med angst så kan jeg forstå at du er redd, da hjelper det rett og slett ikke hva vi sier for å berolige deg. Så rådet mitt blir at du gjør ting som vanligvis hjelper deg mot den generelle angsten. Vær nøye med å ta evt. medisiner, få nok søvn, fysisk aktivitet, spis sunt, snakk med de rundt deg og gjør noen hyggelige innendørsaktiviteter. Ikke mat angsten ved å lese nettaviser. Anonymkode: 13724...d79 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som mange andre har skrevet i dag så er jeg også en av de som er veldig angst for dette. Jeg sliter med angst til vanlig , men etter alt som blir skrevet i media om viruset så blir jeg ekstra redd. Og sitter og føler på en veldig dødsangst noen som har det sånn? Jeg er ellers frisk har Irritabeltarm og angst , men ellers så har jeg ikke noe kroniske farlige sykdommer som tilsier at det vil gå ille med meg . Men jeg er jo redd uansett. Har en pappa som er mye ute og reiser og er redd han kan få det av og reise. Eller være på jobb da det er mange som han jobber med som reiser. Jeg jobber ikke selv så jeg slipper jo å tenke på det. Og frister lite og gå ut om dagen og gjøre noe fordi angsten min er på topp, Flere som har det sånn? Ja kall meg hysterisk , men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Skal jeg hamstre inn mat og slikt? Føler at det er så mange der ute som sier ikke tenk på det , ikke vær reddd , men det er da lov og sitte med den følelsen også. Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme meg ut av huset de nærmeste måndene . Fordi jeg er redd for å dra ut og så bli smittet. Jeg har familie som er mer utsatt for det. Og som har kroniske sykdommer og vil jo ikke at noe skal skje med dem. Vet ikke helt hva hennsikten med dette innlegget er men det er vel for å få ut fustrasjoenn . Og mine tanker . Anonymkode: 7c82b...b5e Ja, det er lov, men det fører ikke til mindre sannsynlighet for å bli smittet, og livet du lever nå blir bedre om du ikke lar frykten få så stor plass. At det er vanskelig å gjøre noe med, spesielt når du ikke jobber og har mye tid med deg selv og dine tanker, er en annen sak. Anonymkode: b8958...592 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slutt å sitt på kg og slutt å lese avisene. Du gjør det bare verre når du dyrker angsten sånn. Dra på butikken når det er mindre folk der, og så drar du på biblioteket og hamstrer bøker, blader og, lydbøker og filmer så har du noe å finne på annet enn å drive på Internett. Anonymkode: b8208...2a9 Bøkene må jo leveres inn etterhvert, og filmer har kortere lånetid 🤔 Anonymkode: 3fb3c...7d7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, Sizz- skrev: Jeg jobber i ambulansen. Så kan komme borti hva som helst på jobb. Gjør ikke annet enn å vaske og sprite hender føler jeg. Nå har jeg et over snittet sterkt immunforsvar fra før, jeg er nesten aldri syk men det gjør jeg ikke noe mindre engstelig. Er faktisk ganske redd for å miste de jeg har hjemme pga jobben min... mest lyst til på sette meg selv i karantene og vente stille til alt er over😳 Det skjønner jeg veldig godt, er nok flere som vil det ts Anonymkode: 7c82b...b5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #15 Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du sliter med angst så kan jeg forstå at du er redd, da hjelper det rett og slett ikke hva vi sier for å berolige deg. Så rådet mitt blir at du gjør ting som vanligvis hjelper deg mot den generelle angsten. Vær nøye med å ta evt. medisiner, få nok søvn, fysisk aktivitet, spis sunt, snakk med de rundt deg og gjør noen hyggelige innendørsaktiviteter. Ikke mat angsten ved å lese nettaviser. Anonymkode: 13724...d79 Poenger mitt med innlegget var og få ut det jeg tenkte. Det er mange der ute som er redde for dette. Og ville bare si til de at de er ikke alene om dette her . Jeg sitter ikke på kvinneguiden og leser om dette. Men jeg ville bare si til de der ute som er like redd og har like mye angst som meg at de er ikke alene. Får jeg vet selv at noen der ute sliter nok mer enn meg Anonymkode: 7c82b...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #16 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, Sizz- skrev: Jeg jobber i ambulansen. Så kan komme borti hva som helst på jobb. Gjør ikke annet enn å vaske og sprite hender føler jeg. Nå har jeg et over snittet sterkt immunforsvar fra før, jeg er nesten aldri syk men det gjør jeg ikke noe mindre engstelig. Er faktisk ganske redd for å miste de jeg har hjemme pga jobben min... mest lyst til på sette meg selv i karantene og vente stille til alt er over😳 Jobber selv også i ambulansen og synes det er skummelt at av alle ting du er redd for å bli smittet ( eller smitte familien) av så er det influensavirus som blir hauset opp av medier. Hvert år dør det ca 900 mennesker i Norge pga influensa. De fleste av disse er gamle eller alvorlige syke, barn og voksne dør også. Pust med magen og vask hender så går det nok bra✌🏻 Anonymkode: 57e36...c5d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #17 Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bøkene må jo leveres inn etterhvert, og filmer har kortere lånetid 🤔 Anonymkode: 3fb3c...7d7 Dårlige unnskyldninger. Det tar så kort tid å returnere at man kan holde pusten uten å i det hele tatt bli svimmel. Anonymkode: b8208...2a9 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #18 Skrevet 27. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å sitt på kg og slutt å lese avisene. Du gjør det bare verre når du dyrker angsten sånn. Dra på butikken når det er mindre folk der, og så drar du på biblioteket og hamstrer bøker, blader og, lydbøker og filmer så har du noe å finne på annet enn å drive på Internett. Anonymkode: b8208...2a9 Poenger mitt med dette innleget var at folk skal se at de ikke er alene med å være redd. Jeg vet at ikke dere kan berolige meg men jeg tenkte at noen andre der ute føler på den samme frykten og kan føle seg alene om det. Anonymkode: 7c82b...b5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #19 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Poenger mitt med dette innleget var at folk skal se at de ikke er alene med å være redd. Jeg vet at ikke dere kan berolige meg men jeg tenkte at noen andre der ute føler på den samme frykten og kan føle seg alene om det. Anonymkode: 7c82b...b5e Da mater du deres angst ved å gi de enda mere å lese om. Anonymkode: b8208...2a9 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #20 Skrevet 27. februar 2020 Du vet at du sprer angst ved å starte enda en tråd om det og attpåtil med blokkbokstaver? Anonymkode: 86dfd...1b1 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå