Gå til innhold

Coronavirus - karantene - hamstre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så redd for å bli smittet selv, men har en nyfødt hjemme og en mann som må møte daglig til et sted med smittefare hvis ting fortsetter å utarte seg. Ønsker så klart å unngå smitte for baby og oss. 

Jeg tenker jeg må forberede meg på at vi kan bli satt i karantene, eller smittet, eller at andre begynner å hamstre slik at feks mme og andre ting kan forsvinne. 

ønsker innspill på hva som er lurt å handle inn. Er ikke interessert i kommentarer på at dette er hysterisk, det er allerede over 50 i karantene så dette føler jeg er helt legitimt å se for seg at kan skje også oss. 

Ting jeg tenkte å handle inn: 

- dopapir 

- zalo

- mme for en mnd 

- babygrøt for en mnd 

- kaffebønner, havregryn, suppeposer, mel, pålegg som kan stå tørt, noen frosne middager. Snop.

tenker kun å handle ting som vil bli brukt uansett, eks hermetikk tror jeg ikke vi vil spise hvis ikke Worst case scenario skjer. 

Noen flere som tenker det samme? Noe jeg har glemt? 

Anonymkode: 478c5...548

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal hente ut medisiner som barna trenger. 

Anonymkode: d8b59...327

• Liker 2
Skrevet

Bleier.

Anonymkode: f6ca4...74c

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe frukt og grønt?! 

Skrevet

Sjekk ut sikkerhverdag.no

Anonymkode: 7259e...2dd

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Brunhilde skrev:

Ikke noe frukt og grønt?! 

Jo handler jo det og andre ting til hverdag men nå tenkte jeg mest på et kriselager som kan stå og holde seg hvis vi ikke kommer ut på noen dager eller en uke.. frukt holder seg jo ikke i det uendelige men har hjemmelagde smoothier i fryseren :) 

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bleier.

Anonymkode: f6ca4...74c

Ja, hehe, hvordan kunne jeg glemme det 😂

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo handler jo det og andre ting til hverdag men nå tenkte jeg mest på et kriselager som kan stå og holde seg hvis vi ikke kommer ut på noen dager eller en uke.. frukt holder seg jo ikke i det uendelige men har hjemmelagde smoothier i fryseren :) 

Ts

Frosne grønnsaker og bærblandinger ville jeg absolutt tatt med. Smoothie er ikke godt, men iskrem og bringebær er :)

Skrevet

Du bør ha klor. For rengjøring av flater, flasker, smukk etc. 

Anonymkode: 4adf2...888

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Brunhilde skrev:

Frosne grønnsaker og bærblandinger ville jeg absolutt tatt med. Smoothie er ikke godt, men iskrem og bringebær er :)

Ja, godt poeng. Tar ikke allverdens plass i fryseren heller ☺️

Skrevet

Du får da medisiner i posten og mat på døra? :klo:

Eller ser du for deg å hamstre til en situasjon der levering og postombringing har gått i stå og dagligvarene blir tommere og tommere mens vi alle dør av sult? 

Det er treit, ts, å være redd. Men det er ikke greit å la redselen gjøre deg til en tåpe. Beskriv for deg selv det konkrete scenarioet du er redd for. Dersom det er "hjemmekarantene" så kan du, som nevnt, lett få tak i mat og medisiner via hjemlevering. Dersom du ser for deg at produksjonen av mat vi lgå i stå om få uker: nøyaktig hvordan ser du for deg at dette skal foregå, og hva skal du gjøre når lageret er tomt, naboene alt er døde og du sitter igjen (altså: hva er poenget med å forberede seg på total krise). Dersom du bruker medisiner: ser du for deg at lagrene går tomme? Og i så fall: hvor lenge kan du realistisk forvente å overleve (og, igjen: er det noe poeng i å forsøke å skvise ut to år til med semi-liv i en verden som - etter ditt skrekkscenario - er fucka?)

Kort sagt: oppfør deg som et rasjonelt menneske.

Anonymkode: 7c0bc...33a

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får da medisiner i posten og mat på døra? :klo:

Eller ser du for deg å hamstre til en situasjon der levering og postombringing har gått i stå og dagligvarene blir tommere og tommere mens vi alle dør av sult? 

Det er treit, ts, å være redd. Men det er ikke greit å la redselen gjøre deg til en tåpe. Beskriv for deg selv det konkrete scenarioet du er redd for. Dersom det er "hjemmekarantene" så kan du, som nevnt, lett få tak i mat og medisiner via hjemlevering. Dersom du ser for deg at produksjonen av mat vi lgå i stå om få uker: nøyaktig hvordan ser du for deg at dette skal foregå, og hva skal du gjøre når lageret er tomt, naboene alt er døde og du sitter igjen (altså: hva er poenget med å forberede seg på total krise). Dersom du bruker medisiner: ser du for deg at lagrene går tomme? Og i så fall: hvor lenge kan du realistisk forvente å overleve (og, igjen: er det noe poeng i å forsøke å skvise ut to år til med semi-liv i en verden som - etter ditt skrekkscenario - er fucka?)

Kort sagt: oppfør deg som et rasjonelt menneske.

Anonymkode: 7c0bc...33a

Hvem har sagt at vi bruker medisiner eller bor et sted med mulighet for levering på døren? Jeg snakker ikke om å overleve, og rent faktisk så skrev jeg rett ut at jeg ikke var interessert i svar som dette - det finnes andre tråder du kan skrive hva du syns der.

Jeg snakker om å ha mat forberedt så jeg ikke behøver å styre med hjemlevering. Det er praktisk og enkelt. Jeg ser ikke problemet. Jeg har ikke skissert noe scenario med tom for mat, men tilfellet er faktisk at mme’en jeg bruker har vært tom i butikken flere ganger før viruset nærmet seg. Ikke akkurat som jeg kan be baby vente 4 dager på ny levering hos joker. 

Spar meg for de tullete kommentarene dine, jeg har på ingen måte skissert at jeg tror nabolaget blir utslettet. 

• Liker 6
Skrevet

Vet du, jeg tror det kan være ok å ha litt mikro mat jeg. Altså, om du blir syk skal du få slappe av i stedet for å stå på kjøkkenet. Tilbud på frossen Findus på Bunnpris 3 for 100 :)

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at vi bruker medisiner eller bor et sted med mulighet for levering på døren? Jeg snakker ikke om å overleve, og rent faktisk så skrev jeg rett ut at jeg ikke var interessert i svar som dette - det finnes andre tråder du kan skrive hva du syns der.

Jeg snakker om å ha mat forberedt så jeg ikke behøver å styre med hjemlevering. Det er praktisk og enkelt. Jeg ser ikke problemet. Jeg har ikke skissert noe scenario med tom for mat, men tilfellet er faktisk at mme’en jeg bruker har vært tom i butikken flere ganger før viruset nærmet seg. Ikke akkurat som jeg kan be baby vente 4 dager på ny levering hos joker. 

Spar meg for de tullete kommentarene dine, jeg har på ingen måte skissert at jeg tror nabolaget blir utslettet. 

Og bare for å understreke det så er jeg mer redd for langvarig karantene enn sykdommen. Jeg tror det vil gå helt fint for oss, men ønsker såklart å skåne babyen. 

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg tror det kan være ok å ha litt mikro mat jeg. Altså, om du blir syk skal du få slappe av i stedet for å stå på kjøkkenet. Tilbud på frossen Findus på Bunnpris 3 for 100 :)

Takk for tips, de kan jo fryses også ☺️

Skrevet

Pasta er alltids kjekt å ha, juice av diverse slag kan stå lenge.

Anonymkode: ab4c3...b03

• Liker 1
Skrevet

Epler og gulrøtter holder seg en stund. Poteter også.

• Liker 1
Skrevet

Selv om du eventuelt skulle bli satt i hjemmekarantene så er det ikke noe problem at familie eller venner kan handle for deg og sette varene utenfor. Hvis det ikke finnes kolonial.no el tilsvarende der du bor. 

Anonymkode: 2b33c...0ea

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du eventuelt skulle bli satt i hjemmekarantene så er det ikke noe problem at familie eller venner kan handle for deg og sette varene utenfor. Hvis det ikke finnes kolonial.no el tilsvarende der du bor. 

Men hvorfor plage andre, når man kan ligge i forkant selv? 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men vi er en familie som ses ofte, høy sannsynlighet for at hvis vi havner i karantene så gjør også de det. 

jeg sier ikke at jeg ikke får tak i varer hvis det skulle skje, men jeg ønsker som nevnt å handle selv. Varene blir vel brukt uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...