Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på -15kg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan?

Uansett hvordan h*n gjorde det, så anbefales det ikke. Det tilsvarer jo 3 kg per uke. Som er mer skadelig enn nytte for kroppen. Og man risikerer løs hud på magen (som kan ikke fjernes uten kirurgi). 

15 kg på 15 uker bør være minimum - dvs 1 kg per uke. 15 kg på 30 uker er enda bedre hvis man ammer. Barn trenger fett og næring.

Anonymkode: c37cd...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har gått opp og ned 14-17 kg de siste 10 årene.. 😩 

Brukte ganske nøyaktig 6 måneder alle 5 gangene. Og så saaakte men sikkert opp igjen.

Anonymkode: de03c...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca 3 måneder på 15 kg. Gikk ned mye de første ukene, så stabiliserte det seg og gikk ned 0,5-1 kg uka. Telte kcal og lå gjennomsnittlig på ca 1400-1500. Om du ammer ville jeg nok lagt meg litt høyere. 

Nå er det ny runde, da 4-5 av kg har sneket seg tilbake over vinterhalvåret 🤷‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en del år siden gikk jeg ned 12 kg på 3 måneder ved å legge om til et slags lavkarbo-kosthold. Jeg er 164 cm og gikk fra 72 kg til 60 kg. På disse årene så har kiloene kommet krypende igjen, så i fjor tok jeg grep og la om til lavkarbo igjen. Gikk da ned 10 kg på 4 måneder. Lavkarbo er det som funker for meg, jeg kan telle kalorier til jeg blir grønn, men går ikke ned et gram med det. Men med en gang jeg tenker lavkarbo, så "renner" kiloene av. Og det er bare små grep som skal til, kutte fra 3 poteter til 1, spise grønnsaker i stedet for pasta og ris, ikke spise godteri og kaker, enkle ting rett og slett.

Anonymkode: 51ddc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drøyt 10 mnd. Har ikke hastverk. 

Anonymkode: 2408d...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 14 kilo lettere siden slutten av juli 2019, dvs for litt over 6 mnd siden. 8 kilo var før jul. Hadde da totalt slankefri periode i november og desember. Gikk da opp 3 kilo, 1-2 av dem var vann etter jula. 

Ammer, så har tatt det med ro 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Annonse

Jeg brukte 12 uker på de første 15 kiloene.

122 til 107 kg.

Er nå 75 kg , 187 cm

Har holdt samme vekt i 1,5 år.

Mye aktivitet,0 brus og godteri 

Anonymkode: 65424...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2020 den 19.19):

Brukte 9 mnd på å gå ned 15 kg. Telte kalorier i ukedagene(lå på ca 1700), og skeiet litt mer ut på lørdag og søndager. Samt tok gjerne en kjeks eller kakestykke ved besøk, bursdager osv. 

Anonymkode: 9bfe9...c25

Hva var utgangspunktet ditt? Er selv 165 og 85 kg,, og lurer på om jeg skal legge meg på 1500 eller lavere..men er keen på en langsom vektnedgang, mye med tanke på at huden skal justere seg "pent". 

Anonymkode: 5f985...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva var utgangspunktet ditt? Er selv 165 og 85 kg,, og lurer på om jeg skal legge meg på 1500 eller lavere..men er keen på en langsom vektnedgang, mye med tanke på at huden skal justere seg "pent". 

Veldig likt mitt startpunkt i januar :) 

jeg veide 87 på det tyngste og er 164.

har nå gått end til 70 og har 10 kilo igjen.

jeg startet med mye tur gåing, økte til løping og svømming og lavkarbo for å gå ned. 
jeg har hatt faste 5 og 7 dager og dette er det absolutt beste for meg. Da mister jeg 2-3 kilo fett og får resette mage og system etc.

har ingen problemer med slapp hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke 6-9 måneder på å la kroppen komme seg etter svangerskap og fødsel, hvile og næringsrik mat og så 3-5 måneder etter det på å eventuelt fokusere mer på lavere kaloriinntak? 

Du kommer trolig aldri til å være så sliten og trenger så mye søvn og næring som det kommende året, så det er ikke sånn kjempesnilt mot kroppen å skulle panikkslanke den nå. Om man ammer vil vel også slanking føre til mer miljøgifter fra fettet i morsmelken? 

Ellers, for å svare på spørsmålet, så tar det meg (168 cm) 12 uker å gå fra 76 til 65kg, men ikke på et kosthold med nok energi til en småbarnsmor. Da ville jeg beregnet lenger tid siden man ber om mye fra kroppen sin i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.3.2020 den 10.17):

ikke spise godteri og kaker, enkle ting rett og slett.

Anonymkode: 51ddc...492

Så enkelt faktisk. Ja, det er jo nesten enklere enn enkelt. Det er jo ingenting. Trenger ikke jobbe med seg selv en gang.

Anonymkode: 99786...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 4.5 måned fra 86 kg til 70,9 kg (så -15 kg). Etter det brukte jeg 5 måneder till på 3-4 kg. Er fremdeles ikke i mål men det går jo saktere jo lavere man kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Beloved skrev (5 timer siden):

Brukte 4.5 måned fra 86 kg til 70,9 kg (så -15 kg). Etter det brukte jeg 5 måneder till på 3-4 kg. Er fremdeles ikke i mål men det går jo saktere jo lavere man kommer.

Hvor høy er du? Og hvor mange kcal har du ligget på når du har gått ned? Spesielt de 15 første 😄 og noen spessiel type kost/aktivitet? 

Inspirerende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octopus skrev (8 timer siden):

6 mnd på de 15 første, så 6 mnd på de siste 15 kg.  -30 kg på et år.

Hvor mange kcal har du spist om dagen? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor mange kcal har du spist om dagen? 😄

Telte ikke kcal, men sluttet å overspise. Spiste meg tilfreds, og ikke mett eller stappmett. Fungerte bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...