Gå til innhold

Helsepersonell og Corona

Fremhevede innlegg

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan helsepersonell, som leger som jobber innenfor det kosmetiske, dermatologi osv, også bli beordret til å jobbe på sykehus dersom det trengs flere leger der?

Anonymkode: 64749...025

Jeg vil tro at så lenge man har kvalifikasjoner så kan man risikere det i ytterste konsekvens. 

Anonymkode: 2d5ee...77c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at så lenge man har kvalifikasjoner så kan man risikere det i ytterste konsekvens. 

Akkurat, det var jeg ikke klar over. Takk for at du svarte på det jeg spurte om :) 

Skrevet

Som helsepersonell er det mange ting jeg er mer redd for enn Covid- 19 i hverdagen, f.eks å stikke seg på hepatitt/hiv infiserte sprøyter, eller bli slått ned/utsatt for vold på jobb, begge deler mer sannsynlig enn viurssmitten. Det hysteriet som er nå kjenner jo ingen grenser. Meslinger dreper 2,6 millioner i året, det er mange ting å frykte mer enn Covid -19

Anonymkode: f8021...bdf

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan helsepersonell nekte å behandle folk med corona-smitte dersom vi får en epidemi her i Norge? I Kina har jo 2 leger dødd av dette her, og begge var relativt unge..

Den ene legen var øyelege. Sånn sitter en øyelege (avhengig av type utstyr), over lengre tid. Legg til lange arbeidsdager og mye stress. 

Bilderesultater for how to sit ophtalmoscope

image.jpeg.b8c3f327add159fde1e89542434afde4.jpeg

Anonymkode: cce9a...2b4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat, det var jeg ikke klar over. Takk for at du svarte på det jeg spurte om :) 

Da skal det nok være veldig veldig krise, og svært utvidede fullmakter må settes i gang. I utgangspunktet må man ha et aktivt ansettelsesforhold et sted for å kunne beordes på jobb. Et helsepersonell som ikke har jobbet med den type klinisk arbeid på lenge er heller ikke en kollega jeg nødvendigvis vil ha med min side i en krisesituasjon. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene legen var øyelege. Sånn sitter en øyelege (avhengig av type utstyr), over lengre tid. Legg til lange arbeidsdager og mye stress. 

Bilderesultater for how to sit ophtalmoscope

image.jpeg.b8c3f327add159fde1e89542434afde4.jpeg

Hva ville du frem til?

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal det nok være veldig veldig krise, og svært utvidede fullmakter må settes i gang. I utgangspunktet må man ha et aktivt ansettelsesforhold et sted for å kunne beordes på jobb. Et helsepersonell som ikke har jobbet med den type klinisk arbeid på lenge er heller ikke en kollega jeg nødvendigvis vil ha med min side i en krisesituasjon. 

Der ja, så det nå :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du frem til?

At en person som sitter klint opp i ansiktet til flere titalls andre personer hver dag vil være mye mer utsatt for smitte av et luftsveisvirus enn den vanlige personen i gata. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...