Gå til innhold

Ny føflekk, klør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

er en kvinne på 30 år med normal hud.

I kveld begynte det plutselig å klø noe helt sinnsykt på hofta, og etter hvert måtte jeg se om jeg hadde klødd meg til blods og da oppdager jeg en føflekk jeg aldri har sett før.

Jeg har en hud som klør litt lett, men kjente jeg ble litt bekymret. Føflekken er ikke stor, kanskje 3 mm i diameter, og ganske symmetrisk. Men jeg føler likevel at jeg skal oppsøke lege, siden det klør.

Noen som har opplevd lignende? 

 

20200226_214616.jpg

Anonymkode: ab90e...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, lege er ikke så dumt. Men personlig tror jeg ikke det er noe galt. Ser ut som du er ganske rød et godt stykke utenfor føflekken også. Likegreit å få den sjekket - tror nok jeg hadde gjort det samme selv om jeg ikke tror den er farlig, bare for å være sikker. 

Anonymkode: 6697a...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en føflekk som klødde veldig på ryggen og fikk sjekket den hos legen. Legen fjernet den for sikkerhetsskyld. Den var visst godartet. Jeg tenkte uansett at det er godt å bli kvitt med den kløende føflekken. Men nå er det selve arret som klør 🤦‍♂️

Uansett, sjekk hos legen. Bedre en gang for mye enn for lite :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lege er ikke så dumt. Men personlig tror jeg ikke det er noe galt. Ser ut som du er ganske rød et godt stykke utenfor føflekken også. Likegreit å få den sjekket - tror nok jeg hadde gjort det samme selv om jeg ikke tror den er farlig, bare for å være sikker. 

Anonymkode: 6697a...281

Er rød fordi jeg har klødd 🙈

Takk for svar, får bare gå til legen selv om det neppe er noe galt.

Anonymkode: ab90e...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, matrobot skrev:

Jeg hadde en føflekk som klødde veldig på ryggen og fikk sjekket den hos legen. Legen fjernet den for sikkerhetsskyld. Den var visst godartet. Jeg tenkte uansett at det er godt å bli kvitt med den kløende føflekken. Men nå er det selve arret som klør 🤦‍♂️

Uansett, sjekk hos legen. Bedre en gang for mye enn for lite :) 

Jaa, hmm.. Kløende arr frister ikke det heller 😅 Takk for svar, skal få sjekket det :)

Anonymkode: ab90e...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drar på et Boots-apotek kan de scanne den for deg. Bildene blir analysert av hudleger. 

Anonymkode: b086b...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klør ofte på nye føflekker 😊 spesielt etter sommeren når jeg får nye. 

Anonymkode: 98afe...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt bekymret om den bare klør en gang eller to. Om den derimot fortsetter å klø og fortsette å vokse ville jeg nok tatt det opp med legen neste gang jeg skulle ditm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du drar på et Boots-apotek kan de scanne den for deg. Bildene blir analysert av hudleger. 

Anonymkode: b086b...9d4

Det visste jeg ikke! Greit å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...