AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #21 Skrevet 3. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle de fine kommentarene deres og gode råd. Jeg lot det gå noen dager for å se responsen da jeg ventet at svarene ville komme litt sporadisk. Jeg kommer til å være ærlig mot fremtidige partnere da jeg selv ville gjerne visst om eventuelle risikoer ved å ha samleie med en person hvis det skulle være noen. Det er ikke en god start å begynne noe på en løgn eller å beklage i etterkant med at "det var meg, men det er jo ikke farlig - alle har det jo". Igjen, takk til dere. Nå får vi bare se hvordan ting blir etter at jeg har ferdiggjort behandling og tatt vaksinene. Forhåpentligvis møter jeg noen forståelsefulle etter det. Ha en fortsatt fin kveld. Anonymkode: 13c3a...af8 Du har en veldig fin og sunn tankegang rundt dette, og jeg tror ikke du vil ha noen som helst problemer med å finne noen uansett hva som skjer. Samboeren min ga meg forøvrig kjønnsvorter, og jeg/vi sliter nå fordi han aldri fortalte meg at han hadde det... Behandlingen gjør også vanvittig vondt, og det psykiske ved det er heller ikke spesielt enkelt å takle. Alle bør få all tilgjengelig informasjon når det gjelder en (potensiell) partners kjønnssykdommer slik at man selv kan ta et valg. Anonymkode: 3c60a...3f4 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #22 Skrevet 8. mars 2020 På 3.3.2020 den 20.29, AnonymBruker skrev: Du har en veldig fin og sunn tankegang rundt dette, og jeg tror ikke du vil ha noen som helst problemer med å finne noen uansett hva som skjer. Samboeren min ga meg forøvrig kjønnsvorter, og jeg/vi sliter nå fordi han aldri fortalte meg at han hadde det... Behandlingen gjør også vanvittig vondt, og det psykiske ved det er heller ikke spesielt enkelt å takle. Alle bør få all tilgjengelig informasjon når det gjelder en (potensiell) partners kjønnssykdommer slik at man selv kan ta et valg. Anonymkode: 3c60a...3f4 Tusen takk. Det har ikke akkurat vært lett i etterkant av oppdagelsen av dem, men man kan ikke falle under heller slik at jeg prøver å være fornuftig og tar steg for steg. Det var kjedelig å høre at du også har det og måten du fikk det på. Jeg vil tro at det setter forholdet på prøve og man taper litt tillit til partneren. Har dere normalt sexliv nå (om jeg får spørre)? Helt enig. Det er en god ting at HPV-vaksinen er blitt en del av barnevaksinasjonsprogrammet selv om jeg stiller spørsmål med valget av Cervarix som ikke beskytter mot kjønnsvorter. Kjønnsvorter er en lavrisikoversjon av HPV, men det er vel den som forringer livskvaliteten mest siden de andre versjonene ikke synes (selv om disse kan gjøre mer skade). Anonymkode: 13c3a...af8
giiizm Skrevet 4. april 2020 #23 Skrevet 4. april 2020 Hei igjen, Hvis noen leser posten min og er i lignende situasjon som meg. Ta gjerne kontakt med meg på melding Mvh giiizm
Gjest Esikil Skrevet 27. oktober 2025 #24 Skrevet 27. oktober 2025 (endret) giiizm skrev (På 4.4.2020 den 12.22): Hei igjen, Hvis noen leser posten min og er i lignende situasjon som meg. Ta gjerne kontakt med meg på melding Mvh giiizm Endret 3. desember 2025 av Esikil
AnonymBruker Skrevet 22. november 2025 #25 Skrevet 22. november 2025 Jeg hadde en løs forbindelse med en kar som i halvannet år valgte å ha ubeskyttet sex med meg uten å fortelle meg at han hadde herpes. Det kom ikke fram før en gang jeg besøkte ham samtidig som han hadde et utbrudd. Vi brukte kondom den gangen, men jeg ble likevel smittet (den dagen, før det eller senere, jeg aner ikke). Den gangen ble jeg rasende. Ikke fordi han hadde det, men fordi han ikke hadde fortalt meg det, og fratatt meg muligheten til å bestemme over min egen kropp. Senere har jeg fortalt andre sexpartnere om min egen smitte, for noe sånt som han gjorde mot meg, skal jeg virkelig aldri utsette andre for. Folk må få bestemme over egen kropp, og min erfaring er at så lenge man er ærlig, så har ikke folk noe problemer med det. Anonymkode: 7712f...619
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå