Gå til innhold

Hva feiler det henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det har fortsatt ingenting med bipolar å gjøre.

Anonymkode: 540ad...877

Raske følelsesmessige svingninger er tegn på bipolar.

Anonymkode: 50cb7...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Raske følelsesmessige svingninger er tegn på bipolar.

Anonymkode: 50cb7...a6c

Nei det er tegn på emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse

bipolare har manier og depresjoner i perioder over lengre tid

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bipolar har tydeligvis blitt en skjellsord for folk med uhensiktsmessige personlighetsavvik pga ignoransen til mannen i gata

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal se forbi skrytet hennes og innse at hun er en usikker og ensom person. Skjønner at hun kan være irriterende, men ut fra slik du beskriver henne synes det ikke som at hun har det godt med seg selv. Jeg ville oversett det tomme pratet, og heller vinklet samtalen inn på et mer personlig plan. Kanskje hun har behov for en venn, og du er den eneste som hun kan snakke med.

Anonymkode: d9f04...4eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Må nevne at jeg er mann og hun er lesbisk.

Noen som kan sette en diagnose på henne ut ifra det jeg skrev? For meg virker det som hun er narsissistisk og kanskje bipolar, men nå er ikke jeg psykiater.

Anonymkode: 50cb7...a6c

Dette blir et helt unaturlig "vennskap". Lesbiske i disse tider er ganske lett "krenkbare", for vi har fått en polarisering i samfunnet der man har flere og flere menn som ikke lenger gidder det ekstreme feministiske kjøret. Samtidig har du alle disse kvinnene, som aggressivt prøver å "lære menn" til å "oppføre seg" som om de var bikkjer. Med ei slik venninne, kommer du bare til å måtte vokte deg for hvert eneste ord du sier, eller så klikker hun helt på deg. 

Etter det jeg kan se, har hun nok noen forstyrrelser eller problemer, men jeg ser også at hun er et produkt av det ekstreme samfunnet vi har nå om dagen.  

Det virker som CV-en hennes er det viktigste hun har, så hun kunne jo bare printet ut CV-en sin og gitt den til deg, lol. Helt klart at slike folk er "veldig stresset", som du sier. Kanskje nervevrak hadde vært enda et bedre beskrivelse. 

Skjønner ikke helt hvorfor du er rundt henne - du får henne nok ikke "heterofil eller bifil" igjen, så du taper bare tid og energi rundt henne. Det virker som total mismatch dette "vennskapet" dere har. Med mindre du kunne tenkt deg å være underdanig submissive og hun kunne tenkt å fortsette å ydmyke deg mentalt som Dominatrix (hehe), så ser jeg ikke hvordan dette skal gå fremover.

 

Anonymkode: 8fb87...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

For meg virker det som hun er narsissistisk og kanskje bipolar, men nå er ikke jeg psykiater.

Anonymkode: 50cb7...a6c

Så kanskje du ikke skal forsøke å sette en diagnose på henne? Hva har det å si om du har rett? Hva kommer til å forandre seg? Hva er planen din? 

I og med at du lurer på hva som "feiler" henne, så høres det ikke ut som at dette er et vennskap du setter veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette blir et helt unaturlig "vennskap". Lesbiske i disse tider er ganske lett "krenkbare", for vi har fått en polarisering i samfunnet der man har flere og flere menn som ikke lenger gidder det ekstreme feministiske kjøret. Samtidig har du alle disse kvinnene, som aggressivt prøver å "lære menn" til å "oppføre seg" som om de var bikkjer. Med ei slik venninne, kommer du bare til å måtte vokte deg for hvert eneste ord du sier, eller så klikker hun helt på deg. 

Etter det jeg kan se, har hun nok noen forstyrrelser eller problemer, men jeg ser også at hun er et produkt av det ekstreme samfunnet vi har nå om dagen.  

Det virker som CV-en hennes er det viktigste hun har, så hun kunne jo bare printet ut CV-en sin og gitt den til deg, lol. Helt klart at slike folk er "veldig stresset", som du sier. Kanskje nervevrak hadde vært enda et bedre beskrivelse. 

Skjønner ikke helt hvorfor du er rundt henne - du får henne nok ikke "heterofil eller bifil" igjen, så du taper bare tid og energi rundt henne. Det virker som total mismatch dette "vennskapet" dere har. Med mindre du kunne tenkt deg å være underdanig submissive og hun kunne tenkt å fortsette å ydmyke deg mentalt som Dominatrix (hehe), så ser jeg ikke hvordan dette skal gå fremover.

 

Anonymkode: 8fb87...b54

Du klarte å sette ord på det. 👌

Og til dere andre som er "fornærmet" og kritiserer meg fordi jeg prøver å gi henne en diagnose. Hva så? Jeg ser tydelig at hun har narsissistiske trekk. Og jeg er her for å se hva andre mener. Jeg betrakter meg ikke selv som venn med henne og jeg har allerede tatt avstand.

Virker som det finnes mange som henne der ute, spesielt her på KG.

Anonymkode: 50cb7...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg vet ikke om jeg poster dette i riktig kategori, men jeg prøver.

For ca. et år siden ble jeg kjent med ei kvinne i 30-årene helt sånn tilfeldig. Hun er nyinnflyttet til tettstedet jeg bor i for å studere, så hun virket som ei ganske normalt, sosialt vesen ute etter nye venner.

Etter å ha møtt henne i ny og ne, begynte jeg å tenke litt; hun snakker kun om seg selv. Ting hun har oppnådd, «høystatus» jobber hun har hatt og hvor mye bedre hun er enn alle de andre studentene. Leker smart og graver etter de dypeste og vanskeligste ordene, og prøver alltid å lære andre noe.

Ofte ringer hun og spør om jeg er ledig og spør om hun kan komme en tur. Sjelden sier jeg nei, og de gangene hun kommer, så snakker hun som sagt om seg selv, lytter ikke til det jeg har å si, og som regel er meningene mine feil mens hennes er korrekte. Hun virker også veldig stresset. Når hun kommer, så sitter hun ikke lenger enn 45 minutter, før hun sier hun må hjem igjen for hun skal ha skrive obligatoriske oppgaver eller lese til eksamen. De gangene jeg har spurt henne om å bli med ut en tur eller noe, så takker hun nei og unnskylder med at hun må lese. Virker som hun vil være sosial bare når hun har behov for det.

Det skal også sies at hun er veldig lett krenkbar. Hun blir veldig lett fornærmet om jeg så å si har en mening om et eller annet følsomt tema eller kommer med et nøytralt spørsmål til henne som hun tydeligvis ikke liker eller vil svare på. Hennes reaksjon er da at hun fryser opp helt, stirrer meg inn i øyne og spør hvorfor jeg sier sånn, om jeg er gal, eller så holder hun en monolog der hun «forklarer» meg ting og tang og «håner» meg, (gaslighting). Jeg bare smiler og bytter tema, men de gangene jeg svarte henne imot, så ser jeg at hun blir sur og mumler noe for seg, og etter noen minutter så smiler hun igjen og snakker sånn «helt vanlig».

Må nevne at jeg er mann og hun er lesbisk.

Noen som kan sette en diagnose på henne ut ifra det jeg skrev? For meg virker det som hun er narsissistisk og kanskje bipolar, men nå er ikke jeg psykiater.

Anonymkode: 50cb7...a6c

Høres ut som meg, jeg har skikkelig sosial angst og sliter med relasjoner. Ender ofte å snakke om meg selv fordi det er lettest(fordi jeg ikke er flink til å prate med andre). Det at jeg prøver å bruke vanskeligere ord er egentlig veldig tilfeldig, jeg synes et er gøy med ord. prøver ikke å være bedre enn jeg er. Føler faktisk jeg er alt for dårlig, føler meg ekstremt lite verdt. Når jeg er i rom med mange andre folk så bryter angsten inn og jeg kan virke stresset fordi jeg er utilpass. Snakker jeg om at jeg må hjem og gjøre studie er det faktisk fordi jeg er utbrent, og jeg stresser hele tiden, da mener jeg hele tiden fordi jeg klarer ikke å koble ut og slappe av(føler jeg må gjøre skolearbeid hele tiden, og ar jeg alltid har ekstremt dårlig tid). Disse aspektene hater jeg av meg selv. hater egentlig meg selv. Så å lese noe som dette gjør faktisk sjukt vondt. Skulle ønske jeg var bedre mot andre folk.

Anonymkode: 08978...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...