Gå til innhold

Kjøre stor bil i hverdagen - er det blitt ugreit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en Landcruiser, og mannen en V8 sedan. I det siste har folk her på bygda sett litt rart på oss. Vi vet vi blir baksnakket, blant annet av ordførerkandidater - altså folk som generelt bør være greie etter kardemommeloven.

Er det virkelig blitt så ugreit å kjøre stor bil? Jeg har hatt samme bil i 18 år, mannen i ni år. De er pålitelige og bruker ikke vesentlig over literen på mila. Og vi bruker kraften, størrelsen og nytteeffekten av disse bilene.

Samtidig er jeg lei av å føle et press om å måtte forklare meg hele tiden. Sukk!

Anonymkode: fb41b...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjører selv en 40 år gammel Land Cruiser med dieselmotor, bryr meg ikke om hva andre tenker. Det lages ikke så driftsikre og pålitelige biler lengre og det er mer miljøvennlig å kjøre gammel bil enn å bytte den inn i en elbil. 

Anonymkode: 556fb...0aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du forklare deg hele tiden? Jeg har aldri måttet forklare bilvalget mitt til noen som helst, og jeg har hatt mye diverse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hva hysterikere mener er ugreit.  Jeg har flere "fossile" biler, derav en stor 4x4 med kraftig dieselmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert også snakket om naboen hvis de bare hadde store gamle biler, for det hadde betydd at de hadde totalt forskjellige interesser fra oss. Men det hadde ikke gjort noe. Det kan godt være hyggelige folk likevel, som jeg gjerne kan prate med over en kopp kaffe

Anonymkode: 32b27...526

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk med en knallrosa genser igår, og ordførerkandidatene har diskutert meg i hele dag, vet hvordan det føles

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjører en Landcruiser, og mannen en V8 sedan. I det siste har folk her på bygda sett litt rart på oss. Vi vet vi blir baksnakket, blant annet av ordførerkandidater - altså folk som generelt bør være greie etter kardemommeloven.

Er det virkelig blitt så ugreit å kjøre stor bil? Jeg har hatt samme bil i 18 år, mannen i ni år. De er pålitelige og bruker ikke vesentlig over literen på mila. Og vi bruker kraften, størrelsen og nytteeffekten av disse bilene.

Samtidig er jeg lei av å føle et press om å måtte forklare meg hele tiden. Sukk!

Om dere blir baksnakket kan det umulig være pga bilene. Bygda elsker vel store gamle biler med store motorer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Castor Troy skrev:

Om dere blir baksnakket kan det umulig være pga bilene. Bygda elsker vel store gamle biler med store motorer. 

Tuller du? "Bygda" er mye mer sammensatt enn det der. Like mye som det er uenighet om bilpolitikken i Oslo, fremfor en samlet front.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? "Bygda" er mye mer sammensatt enn det der. Like mye som det er uenighet om bilpolitikken i Oslo, fremfor en samlet front.

Selv om er sant kan det vel ligge andre ting bak denne baksnakkingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit og dra i slike holdninger. Ikke la dem påvirke. Og om noen trenger sjuss en dag så kan du jo alltids påpeke dette holdningsproblemet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sikkert også snakket om naboen hvis de bare hadde store gamle biler, for det hadde betydd at de hadde totalt forskjellige interesser fra oss. Men det hadde ikke gjort noe. Det kan godt være hyggelige folk likevel, som jeg gjerne kan prate med over en kopp kaffe

Anonymkode: 32b27...526

Så du snakker om folk som har forskjellige interesser fra deg? Hvorfor det?

Anonymkode: 61185...05e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 25.2.2020 den 10.03, AnonymBruker skrev:

Vi vet vi blir baksnakket, blant annet av ordførerkandidater - altså folk som generelt bør være greie etter kardemommeloven.

Herregud... glad jeg driter i hva ordførerkandidater sier om meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Herregud... glad jeg driter i hva ordførerkandidater sier om meg. 

Enig, og sankes stemmer ved å rakke ned på personer som har ulik innstilling enn deg selv er vel dette ikke noe særlig å legge sin lit til vel?

FLott nick du har :klappe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg heller ikke mer om meningen til en ordfører, eller -kandidat, eller presten for den saks skyld. Poenget er heller at jeg ikke ventet noe slikt prat fra noen med store verv, store ambisjoner, og kanskje helst et litt løftet blikk fra hverdagens tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble veldig interessert i landcruiser nå! 40 år-det var lang levetid! vil dere som har LC si noe om dritftsutgifter? vedlikehold, reperasjoner etc☺️

Anonymkode: 2595d...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2020 den 10.03, AnonymBruker skrev:

Tenker på det selv i blant siden jeg kjører en eldre diesel tralle. Spesielt når jeg leverer i barnehagen og helt tydelig har den eldste dieselbilen der. I dag parkerte jeg ved siden av en tesla i barnehagen og fikk det blikket av foreldrene i bilen. Tenkte for meg selv at de bare skulle vist, motorsport er blant mine hobbyer så jeg er vel et miljøsvin. 

Anonymkode: dff0c...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å si det rett ut til slike jeg: Hva står du å gneller etter? Har du fått for lite fitte og brennevin i oppveksten?

Hører stort sett ikke noe mere da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med at dere kjører store biler er vel at dere tar så mye plass på veien, og sperrer/blokkerer sikt for oss som har normale biler i rundkjøringer etc. 

Kjør det som gjør deg glad, livet er for kort til å kjøre kjedelige biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo rart ut da. Hvordan vet du at det er pga bilen at de slarver??

Anonymkode: 313ca...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt så kjører jeg elbil 80 km hver dag, og føler meg jævlig bra når jeg sorterer matavfall her i Oslo. Ordføreren got nothing on me.

Anonymkode: 313ca...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...