Gå til innhold

Er det for seint å så grønnsaker nå?


Gjest Madeline

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline

Jeg holder nå på å lage meg nye blomsterbed og har også tenkt å lage en grønnsakhage i løpet av en ukes tid. Jeg skal få noen avleggere av jordbærplanter men jeg har veldig lyst til å ha noe mer. Kan jeg kjøpe frø til f.eks gullerøtter, salat og neper og så de nå eller er det for sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ghjest

Håper du får råd fra flere enn meg, men i hvert fall gulrøtter (og reddiker, feks) tror jeg skal ha en sjans om du sår nå. Les på frøpakka - det finnes ulike sorter av nesten alle grønnsakene, og noen kan såes seint. Pass på at frøene ikke har det for varmt - hvis du bor på sørøstlandet kan det hende det er bedre å så dem i kjellern enn rett i bedet.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Nå har ikke jeg noen kjeller så jeg må nok så rett i bedet. Ellers har jeg sett at de fremdeles selger frø i gartneriet. Får nok ta en tur innom å lese på pakkene. Men hvis noen har erfaringer å dele når det gjelder grønnsaksdyrking så mottas de med takk. Hva er f.eks lettest å få til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bare så rett i Bedet, kommer til å gå helt fint.

Det meste kan du så rett ut. Vær obs på at noen grønnsaker trenger ganske lang sesong , f.eks purre.

Men salat og reddiker trenger kort tid, så kan du heller utvide neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...