Gjest Madeline Skrevet 10. juni 2005 #1 Skrevet 10. juni 2005 Jeg holder nå på å lage meg nye blomsterbed og har også tenkt å lage en grønnsakhage i løpet av en ukes tid. Jeg skal få noen avleggere av jordbærplanter men jeg har veldig lyst til å ha noe mer. Kan jeg kjøpe frø til f.eks gullerøtter, salat og neper og så de nå eller er det for sent?
Gjest ghjest Skrevet 10. juni 2005 #2 Skrevet 10. juni 2005 Håper du får råd fra flere enn meg, men i hvert fall gulrøtter (og reddiker, feks) tror jeg skal ha en sjans om du sår nå. Les på frøpakka - det finnes ulike sorter av nesten alle grønnsakene, og noen kan såes seint. Pass på at frøene ikke har det for varmt - hvis du bor på sørøstlandet kan det hende det er bedre å så dem i kjellern enn rett i bedet. Lykke til:)
Gjest Madeline Skrevet 10. juni 2005 #3 Skrevet 10. juni 2005 Nå har ikke jeg noen kjeller så jeg må nok så rett i bedet. Ellers har jeg sett at de fremdeles selger frø i gartneriet. Får nok ta en tur innom å lese på pakkene. Men hvis noen har erfaringer å dele når det gjelder grønnsaksdyrking så mottas de med takk. Hva er f.eks lettest å få til?
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2005 #4 Skrevet 10. juni 2005 Bare så rett i Bedet, kommer til å gå helt fint. Det meste kan du så rett ut. Vær obs på at noen grønnsaker trenger ganske lang sesong , f.eks purre. Men salat og reddiker trenger kort tid, så kan du heller utvide neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå