Gå til innhold

Male kjøkken - Farge?!! HASTER!!!


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Jeg skal male kjøkkenet i den nye leie-leiligheten "min" (meg og typen :ler: ), og trenger tips!

Kjøkkenet er i sånn eldgammel 50-60talls-stil med sånne skrå tre-skap med skyvedører som er klistret opp mot taket. Benken er STYGG, men vi har et nydelig vindu langs hele kjøkkenbenken.

Jeg vil ha en lys farge, og tenkte først på en eller annen versjon av hvit.

Men så i går fant jeg en driiiiitrå knall-metallic-kirsebær-knallrød-rød cd-spiller/radio i sånn dritkuult 50-60talls-design, og da tenkte jeg...

"Hm, hadde det ikke vært kuult å jobbe MED kjøkkenet istedenfor MOT det..?"

Altså, når kjøkkenet først ER stygt, så kan jeg jo gjøre det beste ut av det på dets premisser?

Så:

Jeg lurer på om jeg skal ha knall røde gardiner og den røde cd-spilleren!!

Men hvilken farge skal jeg ha på veggen da? Tror selve hyllene og det er malt hvite...

Og hvilke persienner skal jeg ha? Sånne i tre fra IKEA, eller sånne "metall" sølv...?

Tips tips tips :)

PS: Glemte å si at jeg skal dra og kjøpe maling nå innen en time!!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sukkerert

Viss du skal ta den helt ut hadde det vært kult med storblomstrete tapét. (Det er vel litt mer 70-talls en 50-talls, men utrolig kult!)

Ellers hadde rosa vegger til røde gardiner og radio vært tøft og veldig spesielt.

Viss dette her blir litt vel sprøtt går det an med en varm moccafarge på veggene. Det vil gjøre det hjemlig og koselig.

Ellers ser jeg for meg en helt lysegrønn farge. -Komplimentærfargen til rødt. Kan bli tøft og trenger ikke kræsje viss grønnfargen er helt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

ja jeg tenkte også på grønn, sånn suuuuuperlysegrønn...

men mocca-farge ja? hvilken farge blir det...? er jo ikke så ille den fargen som er i bakgrunnen på KG heller.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Nei, bakgrunnen på kg er ikke så ille. Kanskje en smule for mye rødt i, for min smak. Litt orange.

Men ja, jeg stemmer for superlysegrønn. Blir friskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

ja ikke den rosa-fargen, men den brunlige, den der.... den er brun her hos meg iallefall, den som kommer på annenhvert innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

En gråfarge er også fint som kontrast til rødt. Særlig dersom kjøkkenvinduet er sørvendt, slik at det kommer en del sol inn. Grått på skapdører er undervurdert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
ja ikke den rosa-fargen' date=' men den brunlige, den der.... den er brun her hos meg iallefall, den som kommer på annenhvert innlegg.[/quote']

Ja, forsto hvilken du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

ja det var det jeg egentlig tenkte, en hvitfarge med ett eller annet attåt... men nå må jeg hoppe i dusjen, sjekker flere forslag etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gebi S

Synes lysegrønt høres bra ut, passer til stilen om jeg har forstått riktig. Ellers er lysegrått veldig fint sammen med rødt, og ganske safe i forhold til å putte inn andre farger. Beige og slikt kan iskkert også funke, men ser for meg at der blir "kjedelig" i forhold til å støtte opp om stilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

ja grått er jo ikke dumt....

Typisk, kjæresten steiler, uten noen god grunn, på røde gardiner.

Og i går syntes han det var dritkuult.

Jau jau...

Mannfolk!!! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gebi S

han tror sikkert det er en jentefarge?

Rødt kan være ganske plagsomt og intenst, men det finnes jo mange fine nyanser og ikke minst teksturer og tykkelser av gardinstoff, da. Min erfaring er at gardiner må man bare kjøpe og henge opp - uten samboers samtykke, interesse eller reaksjon når gardina først henger der (min strekker seg til å legge merke til at "joda, det funka, det")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Nå kom han tuslende inn i stua og sa unnskyld, at han bare glefser fordi han har dårlig samvittighet for eksamen på mandag som han ikke leser på :ler:

Rødt er jo en kjempemase-farge, derfor jeg vil ha den, for å gjøre kjøkkenet litt sånn "Juhuuu!! :hoppe: "

Tenk så digg da, være morgentrøtt og sliten, og så er kjøkkenet helt sånn "weheeey!!! :danse: "!!

:ler:

Fantastisk beskrivelse... :roll:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har du handla enda?

Vi har hvite vegger, samt en kontrastvegg i lys lime og lys lime mosaikkfliser over kjøkkenbenken, og jeg kan love deg at det er KNALLSTILIG! Og det ser veldig morsomt ut med den oransje brødristeren, og det vil bli veldig kult sammen med rødt også.

Håper du velger lys lime! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

:ler:

Det ble en type hvit :ler:

Måtte nesten fire litt på krava, typen var litt sånn hmm hmm hmmm...

Men han fyren i butikken ble helt gira av planen min, ble helt vill, fortalte om hans egen stue med denne fargen jeg kjøpte og med knall rød salong, og bla bla bla :)

Så nå må jeg bare male, finne drømmegardinene, og skrape sammen nok penger til den funky cd-spilleren!!!! :ler:

Tror det blir mørke tre-persienner fra IKEA i tillegg :) Håper og tror det blir fint... Får se! Ellers er det bare å bytte dem ut med noe annet :)

Gleder meeeg!!! (hvis noen lurer på hvordan det blir så skriver jeg sikkert om det i dagboka etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...