Gå til innhold

Coronavirus og reisevaner

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

middagsbuffét

Det er jo også et sted smitte sprer seg lett. 

Alle tar jo på det samme bestikket får å forsyne seg. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2020 den 17.47, AnonymBruker skrev:

For å sette det veldig på spissen. Er det fare for smitte å spise ute på restauranter i utlandet nå? Reiser snart til Storbritannia og tenker da på at man er ute å spiser, drikker av glass og bestikk....kanskje en paranoid tanke, men dette her tar helt av.

Anonymkode: 430a5...8e8

Tørk av med desinfect.

Anonymkode: c3776...f95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så lyst på feire... 😇🤔😷

Anonymkode: 324c4...b84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har så lyst på feire... 😇🤔😷

Anonymkode: 324c4...b84

Jeg og, hvis du mener ferie ;) Har sånn reisefeber at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg snart. Kjeder meg SÅ mye, og det eneste lyspunktet i livet mitt var en Tysklands-tur i påsken. Men nei, nå får jeg ikke reist dit heller. Hadde planer om å dra på Sephora og shoppe masse sminke, og teste ut tysk øl. 

Nå blir det bare å sitte hjemme som jeg gjør hver eneste dag, ut og inn. Føles som jeg har levd i karantene i flere mnd allerede, jeg har seriøst verdens kjedeligste liv. Kjeder meg kjeder meg kjeder meg! 

Anonymkode: 79d57...2cd

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og, hvis du mener ferie ;) Har sånn reisefeber at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg snart. Kjeder meg SÅ mye, og det eneste lyspunktet i livet mitt var en Tysklands-tur i påsken. Men nei, nå får jeg ikke reist dit heller. Hadde planer om å dra på Sephora og shoppe masse sminke, og teste ut tysk øl. 

Nå blir det bare å sitte hjemme som jeg gjør hver eneste dag, ut og inn. Føles som jeg har levd i karantene i flere mnd allerede, jeg har seriøst verdens kjedeligste liv. Kjeder meg kjeder meg kjeder meg! 

Hvorfor er du ikke på jobb om dagene?

Anonymkode: e67e4...0be

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at du ikke får reist til Tyskland? På den tiden kan det være at viruset er såpass jevnt fordelt på alle land at det ikke gir noen mening med reiseforbud eller karantener. 

Anonymkode: e9e07...277

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at du ikke får reist til Tyskland? På den tiden kan det være at viruset er såpass jevnt fordelt på alle land at det ikke gir noen mening med reiseforbud eller karantener. 

Anonymkode: e9e07...277

Du mener at en da skal gi opp og gi blaffen i viruset?? Hvis viruset for spredt seg så mye, så vil det sikkert bli aktuelt med reiseforbud og karenter for de fleste. Jeg vet ikke, men vil vil trolig bli rådet til å holde oss hjemme i en periode alle mann. 

Anonymkode: 67c9b...49c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selv på ferie til Hellas i mai noe jeg har gledet meg masse til. Håper ikke dette utvikler seg slik at det blir reiseforbud. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal selv på ferie til Hellas i mai noe jeg har gledet meg masse til. Håper ikke dette utvikler seg slik at det blir reiseforbud. 

Nordmenn kommer til å bli nektet adgang til andre land uten å gå gjennom karantene først ganske snart. I forhold til folketall er vi på 3. plass i Europa når det gjelder utbredelse av sykdommen.

Anonymkode: 018fa...da9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn kommer til å bli nektet adgang til andre land uten å gå gjennom karantene først ganske snart. I forhold til folketall er vi på 3. plass i Europa når det gjelder utbredelse av sykdommen.

Anonymkode: 018fa...da9

Det er fordi vi tester risikobasert. 

Mange land tester nesten ikke før det er snakk om sykehusinnleggelse. 

Hadde vi testet slik de gjør i USA hadde antall coronasmittede i Norge vært NULL 

Så dette blir null problem om noen uker da det ikke lenger har noen hensikt å teste før man er skikkelig dårlig her heller :)

Anonymkode: 84c39...f73

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bosatt i Molde og skal til Oslo på mandag, men merker jeg er skeptisk og litt redd. Har ikke lyst til å bli syk og holde meg hjemme i flere uker, får vondt bare av tanken. Tar fly til Gardermoen og tar tog først til Oslo og senere til Asker. Er jeg bekymret uten grunn?

Anonymkode: 0c05a...a68

AnonymBruker
Skrevet

Enn så lenge er det liten sjanse for å bli smittet. Vær glad du reiser nå og ikke om en måned.. 

Anonymkode: 41dcc...54a

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 5 mill i Norge. KUN 160 er smittet. Disse sitter i karantene. Slapp av og lev livet

Anonymkode: eb73a...d04

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er bekymret uten grunn.

Anonymkode: 5fdb8...fc8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:Enn så lenge er det liten sjanse for å bli smittet. Vær glad du reiser nå og ikke om en måned.. 

Anonymkode: 41dcc...54a

Jeg skal etter planen opereres om halvannen måned, og det gjør meg mer bekymret. Er vanligvis ikke en person som bekymrer meg, men å bli syk og potensielt smitte andre, er det siste jeg vil.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er 5 mill i Norge. KUN 160 er smittet. Disse sitter i karantene. Slapp av og lev livet

Du er utrolig naiv. Ingen mener at vi har klart å begrense all smitte.

Anonymkode: 64d7c...126

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men flyplasser og annen offentlig transport er risikoområder, typiske steder det er større risiko å bli smittet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo klin umulig. Idiotiske folk som er i Kollen. Idioter som går syke i felleskapet. Smitten sprer seg om vi vil eller ikke pga disse. I tillegg kommer influensasesongen nå.

Man kan ikke sperre seg inne og la samfunnet stoppe opp for et lite virus som Corona. Ja, det sprer seg fort. Men for 80% er det ufarlig

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok mange som har viruset som har ingen symptomer/milde symptomer som sprer smitten...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bosatt i Molde og skal til Oslo på mandag, men merker jeg er skeptisk og litt redd. Har ikke lyst til å bli syk og holde meg hjemme i flere uker, får vondt bare av tanken. Tar fly til Gardermoen og tar tog først til Oslo og senere til Asker. Er jeg bekymret uten grunn?

Ja du overdriver!

Skulle du bli smittet blir du trolig bare vanlig forkjølelssyk uansett. Ikke noe stress. :) 

Anonymkode: 1fb9a...8b5

• Opprett ny...