stan Skrevet 6. mars 2020 #121 Del Skrevet 6. mars 2020 Norwegian fortsetter å fly til Nord-Italia. Hvem er det som vil reise dit nå? Da må det være ganske viktig... https://e24.no/boers-og-finans/i/rAJMaA/norwegian-kansellerer-ikke-flyene-til-italia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #122 Del Skrevet 6. mars 2020 Jeg kom hjem fra reise i går, og opplevde at omtrent halve flyplassen i Amsterdam hadde på seg ansiktsmaske. På Gardermoen så jeg nesten ingen. Snakket med en fra Singapore på turen som var sjokkert over hvordan vi håndterer denne epidemien i Norge. Anonymkode: a8267...6c3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #123 Del Skrevet 6. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg kom hjem fra reise i går, og opplevde at omtrent halve flyplassen i Amsterdam hadde på seg ansiktsmaske. På Gardermoen så jeg nesten ingen. Snakket med en fra Singapore på turen som var sjokkert over hvordan vi håndterer denne epidemien i Norge. Anonymkode: a8267...6c3 Ansiktsmasker hjelper jo ikke. Anonymkode: e9e07...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #124 Del Skrevet 6. mars 2020 1 hour ago, stan said: Norwegian fortsetter å fly til Nord-Italia. Hvem er det som vil reise dit nå? Da må det være ganske viktig... https://e24.no/boers-og-finans/i/rAJMaA/norwegian-kansellerer-ikke-flyene-til-italia Hvis du leser litt andre foraer og kommentarer på artikler er det ganske opplagt at nordmenn flest er idioter. Folk klager på kineserene som spiser alskens dyr, men nordmenns oppførsel har vist seg å være enda verre. Norwegian holder på å gå konk, så de griper ethvert halmstrå. Anonymkode: 018fa...da9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 6. mars 2020 #125 Del Skrevet 6. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser litt andre foraer og kommentarer på artikler er det ganske opplagt at nordmenn flest er idioter. Folk klager på kineserene som spiser alskens dyr, men nordmenns oppførsel har vist seg å være enda verre. Norwegian holder på å gå konk, så de griper ethvert halmstrå. Anonymkode: 018fa...da9 Men hvordan unngår de å konk ved å fly til Nord-Italia? Etterspørselen etter å dra dit kan ikke være stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #126 Del Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ansiktsmasker hjelper jo ikke. Anonymkode: e9e07...277 Jo det hjelper, hvorfor tror du helsepersonell har det på? Anonymkode: a4924...7ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #127 Del Skrevet 6. mars 2020 Skal til England om en måned. Har vurdert å ikke dra, men jeg har et familiemedlem som ikke kommer til å leve særlig lenge, så derfor drar jeg likevel. For å være med personen mens hn er i live. Tipper stedet jeg skal til er tryggere enn Norge akkurat nå:p Anonymkode: 8a231...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #128 Del Skrevet 7. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det hjelper, hvorfor tror du helsepersonell har det på? Anonymkode: a4924...7ed Synes det er litt skummelt at noen er så påståelig som dette. Noen tror kanskje på det du skriver. Høres ikke ut som at du og mange andre har lest hva som sies om bruk av munnbind i disse corona tider. Helsepersonell har det på ja, men de har nok forhåpentligvis gode rutiner ved bruk av munnbind. Men det sies at munnbind er best for å redusere smitte blant smittede og ikke for at friske personer ikke skal bli syke. Munnbind blir fort full av bakterier og virus på innsiden og utsiden, og er ment til engangsbruk. Berøres munnbindet så må en ha gode rutine for håndhygiene. Munnbind kan altså øke risikoen for smitte. Jeg tror på dette. Det høres logisk ut. https://www.dagbladet.no/nyheter/ikke-bruk-munnbind/72186941 Anonymkode: 67c9b...49c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #129 Del Skrevet 7. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror på dette. Det høres logisk ut. Du er naiv. Grunnen til at FHI sier munnbind ikke hjelper er at de har for få av dem. Det er ikke nok til alle, og om vanlige folk skal driveplikt kjøpe det, er det ikke nok til helsepersonell. Kynisk prioritering rett og slett. Anonymkode: 1fe24...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #130 Del Skrevet 7. mars 2020 Driveplikt = drive på Anonymkode: 1fe24...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #131 Del Skrevet 7. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er naiv. Grunnen til at FHI sier munnbind ikke hjelper er at de har for få av dem. Det er ikke nok til alle, og om vanlige folk skal driveplikt kjøpe det, er det ikke nok til helsepersonell. Kynisk prioritering rett og slett. Anonymkode: 1fe24...bbd Kynisk prioritering??? Mener du at helsepersonell som møter de svakeste i befolkningen skal avse munnbind til friske 30 åringer som fint overlever en runde med viruset? Anonymkode: 84c39...f73 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #132 Del Skrevet 7. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er naiv. Grunnen til at FHI sier munnbind ikke hjelper er at de har for få av dem. Det er ikke nok til alle, og om vanlige folk skal driveplikt kjøpe det, er det ikke nok til helsepersonell. Kynisk prioritering rett og slett. Anonymkode: 1fe24...bbd Jeg synes det er logisk at munnbind kan øke risikoen for smitte fordi det samler seg bakterier og virus på den. Det er lett for at vi tar hendene opp til munnbindet for å rette på den e.l. Da kan virus havne på hendene vår, som vi kan smitte både oss selv og andre med. Noen finner gjerne på å bruke samme munnbind hele dagen og kanskje i flere dager. Dette er ikke naivt av meg å tro. Det er vel heller fornuftig og logisk tankegang. Kynisk prioritering av FHI? For noe tull! Anonymkode: 67c9b...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #133 Del Skrevet 7. mars 2020 Hei, kan jeg og samboer reise på cruise(danskebåten) om 2 uker? Anonymkode: 296f1...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 7. mars 2020 #134 Del Skrevet 7. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ansiktsmasker hjelper jo ikke. Anonymkode: e9e07...277 Brukt riktig så hjelper det. Det er ikke veldig vanskelig å bruke maskene rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 7. mars 2020 #135 Del Skrevet 7. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er naiv. Grunnen til at FHI sier munnbind ikke hjelper er at de har for få av dem. Det er ikke nok til alle, og om vanlige folk skal driveplikt kjøpe det, er det ikke nok til helsepersonell. Kynisk prioritering rett og slett. Anonymkode: 1fe24...bbd Tull. Slutt å spre falske rykter. Brukt feil hjelper ikke munnbind. Men det hjelper når man er i nærkontakt med smittede. I andre sammenhenger er det bare unødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #136 Del Skrevet 7. mars 2020 Munnbind hjelper deg ikke i å hindre at du blir syk. Viruset kan komme inn gjennom nesa og øynene. Munnbind er for de som ER allerede syke - at ikke de skal spre dråpesmitte. Helsepersonell er trent i riskoen for smitte, det er en del av deres jobbhverdag og stadig flere helsepersonell får også viruset - til tross for munnbind. Tannleger bruker munnbind for at ikke pasientenes plakk skal komme inn i munnen deres, men de risikerer å få det i øynene og nesa. Den vanlige mannen som tror at et munnbind skal hindre en i å bli syk om han har det på seg i timesvis er en idiot. Anonymkode: 6edcb...650 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #137 Del Skrevet 7. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er naiv. Grunnen til at FHI sier munnbind ikke hjelper er at de har for få av dem. Det er ikke nok til alle, og om vanlige folk skal driveplikt kjøpe det, er det ikke nok til helsepersonell. Kynisk prioritering rett og slett. Anonymkode: 1fe24...bbd Selvsagt skal munnbind til helsepersonell prioriteres, da disse gjennom sitt arbeid utsettes for potensiell smitte hele tiden. Tannhelsepersonell har sitt arbeidsområde i smitteformidleren - spytt. Hele dagen. Munnbind er uansett en engangsartikkel, og er ikke effektivt i timevis. For å ha noe effekt, burde det skiftes ca hver time, da materialet forringes og permeabiliteten øker etter eksponering for fuktig utåndingsluft over tid. Anonymkode: e91f7...45f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #138 Del Skrevet 7. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, kan jeg og samboer reise på cruise(danskebåten) om 2 uker? Anonymkode: 296f1...bcd Jeg skal også reise med danskebåten (cruise til København) om to uker. Veldig usikker om vi skal dra, eller bare droppe det. Er redd for å bli sperret inne på båten, ser for meg karantene. Samtidig er det jo mange folk på den måten, tenker på middagsbuffét og kveldsshow etc.. Anonymkode: 43b21...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 7. mars 2020 #139 Del Skrevet 7. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er redd for å bli sperret inne på båten, ser for meg karantene. Trenger bare 1 smittet om båten så blir det karantene. Jeg hadde ikke gamblet på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #140 Del Skrevet 7. mars 2020 5 minutter siden, Hatsumomo skrev: Trenger bare 1 smittet om båten så blir det karantene. Jeg hadde ikke gamblet på det. 14 dager på ti kvadrat uten vindu.... da snakker vi klaustrofobisk! Nei, jeg tror nok vi dropper det. Anonymkode: 43b21...84d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg