AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #41 Skrevet 25. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Som jeg skrev tidligere i tråden. Jeg dør gjerne i morgen, om det er prisen for at jeg har reist og kost meg gjennom 20 år med epidemier, tsunamier, terroraksjoner, med mer. Jeg velger livet. Ikke sofa-døden. Anonymkode: 84c39...f73 Tror du at du dør sofadøden hvis du holder deg hjemme i et par måneder? Er du uten evne til å kose deg uten å reise ? Hva med å prøve noe annet? Kanskje du blir overrasket over hva livet har å by på annet enn å reise? Anonymkode: 00b69...cde 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #42 Skrevet 25. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du at du dør sofadøden hvis du holder deg hjemme i et par måneder? Er du uten evne til å kose deg uten å reise ? Hva med å prøve noe annet? Kanskje du blir overrasket over hva livet har å by på annet enn å reise? Anonymkode: 00b69...cde Jeg ser bare ikke hvorfor jeg må holde meg hjemme. Når all empiri viser at det er null risiko. Er helt sjokkert over hvor mange som har gått inn i full-panikk tilstand her inne på grunn av VG og Dagbladet. Hva skjedde egentlig med å søke opp seriøse kilder? Anonymkode: 84c39...f73 12
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #43 Skrevet 25. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser bare ikke hvorfor jeg må holde meg hjemme. Når all empiri viser at det er null risiko. Er helt sjokkert over hvor mange som har gått inn i full-panikk tilstand her inne på grunn av VG og Dagbladet. Hva skjedde egentlig med å søke opp seriøse kilder? Anonymkode: 84c39...f73 Kg er alltid litt ekstremt... Anonymkode: d5c28...3c6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #44 Skrevet 25. februar 2020 Jeg registrerer at flere her til lands hamstrer mat... Herlighet, har folk gått helt av skaftet?! De aller, aller fleste, om de i det hele tatt blir smittet, vil ha vanlige influensasymptomer. De få som dør, hadde trolig opplevd det samme dersom de hadde fått vanlig influensa. Anonymkode: 6f8b1...5bb 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #45 Skrevet 25. februar 2020 Er det full panikk å la være å reise i noen måneder? Ikke i min verden. Reiser stort sett bare på sommeren likevel. Anonymkode: 00b69...cde 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #46 Skrevet 25. februar 2020 Folk bør kunne holde seg hjemme. Det er den evinderlige reisingen som fører til at viruset sprer seg. Det er egoistisk å mene at så lenge jeg selv er ung og frisk så er det ikke så farlig om jeg blir syk. Så lenge du drar viruset hit og smitter andre. Anonymkode: 4504e...a7e 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #47 Skrevet 25. februar 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Svineinfluensa - 10% dødelighet internasjonalt. 0,003% døde i Norge, alle i risikogruppen (ville også dødd av vanlig influensa) Ved Corona snakker vi om et virus med 0,2% dødelighet. Nesten utelukkende i Kina, et land med betydelig dårligere helsetilbud enn i Norge. Anonymkode: 84c39...f73 Det var i overkant av 30 som ble registrert med svineinfluensa som dødsårsak, men nesten alle i risikogrupper ble vaksinert. Av de som ble vaksinert var det bare en som døde. Vaksinen reddet derfor antakelig mange liv. Når det gjelde COVID-19 så er den offisielle dødeligheten 2%, ikke 0,2%. Akkurat nå har det vært 2705 dødsfall fra 80 350 registrerte syke, som blir 3,4%. Siden bare 27 878 har blitt friske kan andelen døde av registrerte syke nærme seg 10% hvis man tenker seg at ingen flere blir smittet fra i dag, men på den andre siden er det antakelig mange med milde symptomer som ikke har blitt registrert. Anonymkode: 018fa...da9 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #48 Skrevet 25. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev tidligere i tråden. Jeg dør gjerne i morgen, om det er prisen for at jeg har reist og kost meg gjennom 20 år med epidemier, tsunamier, terroraksjoner, med mer. Jeg velger livet. Ikke sofa-døden. Anonymkode: 84c39...f73 Men det handler ikke bare om deg. Anonymkode: 42f14...6cd 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #49 Skrevet 25. februar 2020 Jeg reiser til Italia 3. mars, og skal være der i 1 måned. Er ikke så veldig bekymret. Regner med at viruset kommer til Norge lenge før jeg er tilbake. Anonymkode: cbeb2...656 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #50 Skrevet 25. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg registrerer at flere her til lands hamstrer mat... Herlighet, har folk gått helt av skaftet?! De aller, aller fleste, om de i det hele tatt blir smittet, vil ha vanlige influensasymptomer. De få som dør, hadde trolig opplevd det samme dersom de hadde fått vanlig influensa. Anonymkode: 6f8b1...5bb Det kan være lurt å ha et lite matlager DERSOM en by skulle bli satt i karantene og folk må holde seg hjemme. Jeg frykter ikke viruset, men jeg frykter karantene tiltak som kan føre til mindre matvarer i butikker osv. Jeg frykter heller ikke viruset på ferie i utlandet, men jeg frykter å ikke komme meg hjem igjen fordi byen jeg ferierer i eller hotellet jeg bor på blir satt i karantene i ukesvis. Det er ikke noe ønskesituasjon. Anonymkode: 75a3d...c64 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #51 Skrevet 25. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reiser til Italia 3. mars, og skal være der i 1 måned. Er ikke så veldig bekymret. Regner med at viruset kommer til Norge lenge før jeg er tilbake. Anonymkode: cbeb2...656 Helsevesenet i Norge har veldig får overskuddssenger siden det har spart penger på å kutte omtrent hvert år de siste 20 årene. Hvis mange drar det med seg hjem og smitter andre samtidig vil det fort bli overveldet, og mange ikke kunne få god nok behandling. Anonymkode: 018fa...da9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #52 Skrevet 25. februar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsevesenet i Norge har veldig får overskuddssenger siden det har spart penger på å kutte omtrent hvert år de siste 20 årene. Hvis mange drar det med seg hjem og smitter andre samtidig vil det fort bli overveldet, og mange ikke kunne få god nok behandling. Anonymkode: 018fa...da9 Skjønner. Men hvorfor siterte du meg? Tror ikke du også at viruset kommer til Norge lenge før jeg er tilbake i begynnelsen av april? Jeg kan nesten vedde ganske mye penger på at viruset er her FØR jeg reiser til Italia den 3.mars. Anonymkode: cbeb2...656 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #53 Skrevet 25. februar 2020 Ser det er mange meninger her. Jeg tror nå det beste er å følge anbefalinger fra myndighetene. Det lander masse fly her hver dag, og er man i land med relativt få smittede, er nok ikke sjangsen så stor. Vil vi bli satt i karantene når vi kommer hjem, vil vi så klart ikke reise. Men her skjer jo ting dag for dag, så det er ikke så lett å vite hva som skjer. Anonymkode: 22efa...9df
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #54 Skrevet 25. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser det er mange meninger her. Jeg tror nå det beste er å følge anbefalinger fra myndighetene. Det lander masse fly her hver dag, og er man i land med relativt få smittede, er nok ikke sjangsen så stor. Vil vi bli satt i karantene når vi kommer hjem, vil vi så klart ikke reise. Men her skjer jo ting dag for dag, så det er ikke så lett å vite hva som skjer. Anonymkode: 22efa...9df Jeg synes at man bør - foreløpig - roe seg litt ned. Jeg er den i tråden som skal til Italia neste uke, og jeg skal bli der i 1 måned. Er overhodet ikke bekymret. Det er blitt hysteri. Coronavirus-sykdommen, etter den kom til Europa, virker mildere enn det den var når utbruddet først kom i Kina. De som er døde i Italia, er utelukkende gamle folk. Så vidt jeg vet, har ingen forholdsvis unge (under 70) dødd av viruset etter at det kom til Europa. Mine venner i Italia forteller om hysteri. Folk tømmer supermarkedene for varer, og bunkrer seg innendørs. Vel, jeg reiser. Om 6 dager. Og jeg er ikke redd. Anonymkode: cbeb2...656 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #55 Skrevet 25. februar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror ikke du også at viruset kommer til Norge lenge før jeg er tilbake i begynnelsen av april? Jeg kan nesten vedde ganske mye penger på at viruset er her FØR jeg reiser til Italia den 3.mars. Hvis du drar dit og blir smittet vil du bli enda en smittekilde i Norge. Anonymkode: 018fa...da9 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #56 Skrevet 25. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at man bør - foreløpig - roe seg litt ned. Jeg er den i tråden som skal til Italia neste uke, og jeg skal bli der i 1 måned. Er overhodet ikke bekymret. Det er blitt hysteri. Coronavirus-sykdommen, etter den kom til Europa, virker mildere enn det den var når utbruddet først kom i Kina. De som er døde i Italia, er utelukkende gamle folk. Så vidt jeg vet, har ingen forholdsvis unge (under 70) dødd av viruset etter at det kom til Europa. Mine venner i Italia forteller om hysteri. Folk tømmer supermarkedene for varer, og bunkrer seg innendørs. Vel, jeg reiser. Om 6 dager. Og jeg er ikke redd. Anonymkode: cbeb2...656 Jeg er trådstarter, og jeg skal også ned i nærheten der det er utbrudd. Hvis de stenger restaurantene der og du blir stengt inne på hotellet ødelegger det jo turen. . Elller blir satt i karantene når vi kommer hjem. Tror det er lurt å og avvente situasjonen litt. Det er ikke sikkert folk er syke rundt der du skal. Det er rundt i norditalia det virker litt skummelt. Anonymkode: 22efa...9df
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #57 Skrevet 25. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er blitt hysteri. Coronavirus-sykdommen, etter den kom til Europa, virker mildere enn det den var når utbruddet først kom i Kina. De som er døde i Italia, er utelukkende gamle folk. Så vidt jeg vet, har ingen forholdsvis unge (under 70) dødd av viruset etter at det kom til Europa. De eldste dør fortest etter å ha blitt smittet. Den kinesiske legen på 36 som var kjent for å ha blitt truet etter at han varslet var syk i ca en måned før han døde. Anonymkode: 018fa...da9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #58 Skrevet 25. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nesten utelukkende Kina, skriver jeg. Vet utmerket godt det er dødsfall andre steder nå. Foreløpig kun folk i risikosonen, som også hadde slitt med vanlig influensa. Anonymkode: 84c39...f73 Hva med legen i 30-åra? Anonymkode: fcac5...2a8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #59 Skrevet 26. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: 0,2% døde, hovedsakelig de som også hadde strøket med av en vanlig influensa. Dere løper større risiko i trafikken gjennom året. Smitte ser jeg forøvrig kun på som positivt. Det kommer nye og verre runder med corona fremover, mulig med ca 10% dødelighet slik som Sars, gjerne også mer . Så like greit med en god dose antistoffer i denne runden. Anonymkode: 84c39...f73 Dette er det dummeste jeg har lest. Bare det du skriver om "god dose antistoffer" er nok til å vite at du ikke skjønner opp og ned på et virus. Det hjelper ikke med antistoffer mot dette dersom det kommer en annen sykdom. Det eneste dette viruset gjør er å knekke immunforsvaret ditt. Første steg er at det dreper de hvite blodcellene. Antistoffene du eventuelt får gjelder bare for akkurat dette viruset, om du er heldig og overlever. 0.2% dødelighet? Hvor i alle dager har du det fra? https://www.livescience.com/new-china-coronavirus-faq.html Her er det 2.3%, men jeg kan garantere at det er langt mer enn det når støvet har lagt seg. Da SARS kom var det bare 1.6% dødelighet etter første bølge, og dette har AKKURAT samme forløp og virkemåte, som egentlig ikke er overraskende siden det er 86% likt og bare S-proteinet er fra RatG13. 80% av SARS-infeksjoner ble regnet som "milde". Det er en grunn til at dette viruset heter SARS-CoV-2 (der SARS kom av SARS-CoV). Dere uvitende som skal reise rundt og smitte alt og alle kommer til å ta livet av oss alle til slutt. Anonymkode: 74eed...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #60 Skrevet 26. februar 2020 https://coronavirus.app/toll Dødeligheten er nå på 3,41%. Jeg skal på Kielferga neste uke og til Tyskland (Bl.a Frankfurt flyplass) uka etter der og er skeptisk. Anonymkode: 9e1eb...2b3
Fremhevede innlegg