AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #21 Del Skrevet 25. februar 2020 Nei. Vi skal til nabobyen til stedet i Italia der det er maaaange smittede. Anonymkode: 22efa...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #22 Del Skrevet 25. februar 2020 Er det mulig å være så egoistiske som de som drar på ferie nå? De kan ikke gi mere faen i andre om de så prøvde. Anonymkode: 42f14...6cd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #23 Del Skrevet 25. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å være så egoistiske som de som drar på ferie nå? De kan ikke gi mere faen i andre om de så prøvde. Anonymkode: 42f14...6cd Det er jo derfor vi har dette viruset spredd, fordi mennesker er først og fremst egoistiske og skal bare ''leve livet sitt og nyte det så lenge det ikke påvirker dem''.... Anonymkode: c3776...f95 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #24 Del Skrevet 25. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å være så egoistiske som de som drar på ferie nå? De kan ikke gi mere faen i andre om de så prøvde. Anonymkode: 42f14...6cd Det er jo derfor jeg tar det opp her. Vi har ikke dratt ennå. Skal snakke sammen i kveld. Vurderer sterkt å bli hjemme. Men vi får lite informasjon. Egentlig driter jeg i pengene vi taper. Tenk på alle de som reiser uten å vurdere overhodet. Så ikke så agressiv her please. Anonymkode: 22efa...9df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #25 Del Skrevet 25. februar 2020 Jeg hadde ikke turt å reise på ferie akkurat nå, i hvert fall ikke i nærheten av der det er smittede. Jeg skal i bryllup til nærmeste familie i juni, i Frankrike, og kjenner at jeg er veldig spent på hvordan det har utartet seg til da, og om vi får reist. Barna skal være hjemme hos besteforeldre, så vi kan ikke risikere å ikke komme oss hjem/bli satt i karantene. Anonymkode: a3fea...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #26 Del Skrevet 25. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å være så egoistiske som de som drar på ferie nå? De kan ikke gi mere faen i andre om de så prøvde. Anonymkode: 42f14...6cd 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo derfor vi har dette viruset spredd, fordi mennesker er først og fremst egoistiske og skal bare ''leve livet sitt og nyte det så lenge det ikke påvirker dem''.... Anonymkode: c3776...f95 0,2% døde, hovedsakelig de som også hadde strøket med av en vanlig influensa. Dere løper større risiko i trafikken gjennom året. Smitte ser jeg forøvrig kun på som positivt. Det kommer nye og verre runder med corona fremover, mulig med ca 10% dødelighet slik som Sars, gjerne også mer . Så like greit med en god dose antistoffer i denne runden. Anonymkode: 84c39...f73 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #27 Del Skrevet 25. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo derfor jeg tar det opp her. Vi har ikke dratt ennå. Skal snakke sammen i kveld. Vurderer sterkt å bli hjemme. Men vi får lite informasjon. Egentlig driter jeg i pengene vi taper. Tenk på alle de som reiser uten å vurdere overhodet. Så ikke så agressiv her please. Anonymkode: 22efa...9df Spiller ingen rolle om du vurderte å ikke dra, om du ender med å dra. Da er du like ille som de som drar uten å ha gjort noen vurderinger. Anonymkode: 42f14...6cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 25. februar 2020 #28 Del Skrevet 25. februar 2020 Jeg er nettopp kommet hjem fra en utenlandsreise til et annet kontinent. Det var svært få som brukte masker på flyplassen og ingen tegn til frykt noen steder. Oppslag om viruset var plassert rundt omkring, men livet til folk gikk helt som normalt. Dette landet har visstnok registrert 15 tilfeller av viruset og ingen døde så langt. Synes vedlagte artikkel var interessant lesning, og deler professorens tanker om at dette blir blåst ut over alle proporsjoner. https://www.nrk.no/ytring/frykt-ikke-korona-1.14916528 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #29 Del Skrevet 25. februar 2020 3 minutter siden, Pillarguri skrev: Jeg er nettopp kommet hjem fra en utenlandsreise til et annet kontinent. Det var svært få som brukte masker på flyplassen og ingen tegn til frykt noen steder. Oppslag om viruset var plassert rundt omkring, men livet til folk gikk helt som normalt. Dette landet har visstnok registrert 15 tilfeller av viruset og ingen døde så langt. Synes vedlagte artikkel var interessant lesning, og deler professorens tanker om at dette blir blåst ut over alle proporsjoner. https://www.nrk.no/ytring/frykt-ikke-korona-1.14916528 Takk, det var litt mer sånne svar jeg håpet på. Ikke bare fra de som er livredde og leser skrekkhistorier. Samtidig vil jeg ikke være med på å dra smitten videre og forårsake svakelige kanskje dør. Anonymkode: 22efa...9df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #30 Del Skrevet 25. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller ingen rolle om du vurderte å ikke dra, om du ender med å dra. Da er du like ille som de som drar uten å ha gjort noen vurderinger. Anonymkode: 42f14...6cd Nei, er ikke det hvis jeg søker opp faglig riktig informasjon først og blir hjemme hvis det er anbefalt. Anonymkode: 22efa...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #31 Del Skrevet 25. februar 2020 Sars - 10% dødelighet internasjonalt. Ingen døde i Norge. Svineinfluensa - 10% dødelighet internasjonalt. 0,003% døde i Norge, alle i risikogruppen (ville også dødd av vanlig influensa) Ved Corona snakker vi om et virus med 0,2% dødelighet. Nesten utelukkende i Kina, et land med betydelig dårligere helsetilbud enn i Norge. Foreløpig er dette kun hysteri. Men greit nok for meg, er billige flybilletter om dagen. Anonymkode: 84c39...f73 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #32 Del Skrevet 25. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sars - 10% dødelighet internasjonalt. Ingen døde i Norge. Svineinfluensa - 10% dødelighet internasjonalt. 0,003% døde i Norge, alle i risikogruppen (ville også dødd av vanlig influensa) Ved Corona snakker vi om et virus med 0,2% dødelighet. Nesten utelukkende i Kina, et land med betydelig dårligere helsetilbud enn i Norge. Foreløpig er dette kun hysteri. Men greit nok for meg, er billige flybilletter om dagen. Anonymkode: 84c39...f73 Da har du tydeligvis ikke fulgt med. Flere døde i Italia og over 50 døde i Iran. Så nei det er ikke bare Kina lenger våkn opp! Anonymkode: ed3f1...2e2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #33 Del Skrevet 25. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har du tydeligvis ikke fulgt med. Flere døde i Italia og over 50 døde i Iran. Så nei det er ikke bare Kina lenger våkn opp! Anonymkode: ed3f1...2e2 Nesten utelukkende Kina, skriver jeg. Vet utmerket godt det er dødsfall andre steder nå. Foreløpig kun folk i risikosonen, som også hadde slitt med vanlig influensa. Anonymkode: 84c39...f73 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #34 Del Skrevet 25. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du tydeligvis ikke fulgt med. Flere døde i Italia og over 50 døde i Iran. Så nei det er ikke bare Kina lenger våkn opp! Anonymkode: ed3f1...2e2 6 døde i Italia, ikke akkurat veldig mange. Anonymkode: d5c28...3c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #35 Del Skrevet 25. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6 døde i Italia, ikke akkurat veldig mange. Anonymkode: d5c28...3c6 Men det er vel flere hundre smittede. Anonymkode: 22efa...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #36 Del Skrevet 25. februar 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Nesten utelukkende Kina, skriver jeg. Vet utmerket godt det er dødsfall andre steder nå. Foreløpig kun folk i risikosonen, som også hadde slitt med vanlig influensa. Anonymkode: 84c39...f73 Ja, og da skal folk være med å spre smitte, så flere folk i risikosonen dør. For de kan jo bare dø. Anonymkode: 00b69...cde 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #37 Del Skrevet 25. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og da skal folk være med å spre smitte, så flere folk i risikosonen dør. For de kan jo bare dø. Anonymkode: 00b69...cde Eller de hadde dødd av vanlig influensa om en måned, eller annen sykdom om to måneder. Samtidig sikrer epidemien at befolkningen får flere antistoffer, som gjør at vi kan stå mot den neste runden som kommer, som sannsynligvis er mye tøffere. Noe som igjen sparer flere liv på sikt. Alternativt kan vi jo alle bare holde oss hjemme, hele tiden. Og leve så lenge som mulig mens vi runder Netflix. Men det er jo ikke mye til liv, er det? Anonymkode: 84c39...f73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #38 Del Skrevet 25. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan selvfølgelig velge å være hjemme, se enda en TV serie, unngå andre mennesker. Og unngå alt av sykdom, bilulykker, terror og annet. Eller man kan være ute og nyte livet, og alt verden har å by på. Gi meg sistnevnte hvilken som helst dag, så dør jeg gjerne neste år selv om det er konsekvensen. Sars var nytt, svineinfluensa var nytt, fugleinfluensa var nytt. Og jeg reiste videre, og nøt livet. En dag smeller det. Men frem til det lever jeg. Anonymkode: 84c39...f73 Joda. Men jeg er ikke særlig hypp på å bli smittet og syk, bare pga at du skal ha gjennom reiseviljen din. Anonymkode: 9ee80...5ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #39 Del Skrevet 25. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker said: Eller de hadde dødd av vanlig influensa om en måned, eller annen sykdom om to måneder. Samtidig sikrer epidemien at befolkningen får flere antistoffer, som gjør at vi kan stå mot den neste runden som kommer, som sannsynligvis er mye tøffere. Noe som igjen sparer flere liv på sikt. Alternativt kan vi jo alle bare holde oss hjemme, hele tiden. Og leve så lenge som mulig mens vi runder Netflix. Men det er jo ikke mye til liv, er det? Anonymkode: 84c39...f73 Du kan ikke avgjøre hva som er et bra liv for folk. Syns du er frekk. Husk du skal også dø en gang, tror du har glemt det. Egoistisk så det holder. Survival for the fittest. Anonymkode: 00b69...cde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #40 Del Skrevet 25. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke avgjøre hva som er et bra liv for folk. Syns du er frekk. Husk du skal også dø en gang, tror du har glemt det. Egoistisk så det holder. Survival for the fittest. Anonymkode: 00b69...cde Som jeg skrev tidligere i tråden. Jeg dør gjerne i morgen, om det er prisen for at jeg har reist og kost meg gjennom 20 år med epidemier, tsunamier, terroraksjoner, med mer. Jeg velger livet. Ikke sofa-døden. Anonymkode: 84c39...f73 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg