Gå til innhold

Fortsett og rett på skrivefeil her inne.

SoWhat?

Anbefalte innlegg

For noen av oss er det gull verdt. Jeg roter litt med språk, tegnsetting osv iblant, og har blitt rettet på. Og det hjelper meg til å skrive bedre norsk. Nå syns jeg at jeg behersker det ganske bra, selv om jeg skriver litt "bakvendt" iblant. Men for meg betyr språk å gjøre seg riktig forstått. Første gangen noen rettet på meg sa jeg " takk", og vedkommende ble positivt overrasket. Vi må jo kunne ta i mot hjelp liksom eller?? 

Nå ser jeg selvfølgelig bort fra de med dysleksi! Men jeg tror jeg ser hvem som har det. Og forskjell på det og ren slurv og kunnskapsløshet. Språk er viktig! Tenk deg en politiker fks som ikke kunne skrive. Det ville vært rart. Ikke ta dere selv så høytidelig vær så snill. Når folk sier hjelpsomt ifra. Det må de gjøre da, og ikke være spydige! Det er viktig. Min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsette å rette på skrivefeil her inne. Notert. 😉

Jeg er til dels enig, men jeg syns det bør komme i tillegg til debatten. Altså at man svarer på et innlegg med sin mening, og så kan man heller legge til "og forresten, i tilfelle du ikke visste det så har du stavet dette ordet feil. Riktig skrivemåte er..." 

Det er mange som bare kommer med en korrigering av språk uten å bidra noe mer i diskusjonen, og det syns jeg er en uting. Hvis du ikke har noe annet enn grammatikk å kommentere så kan du la være. 

Anonymkode: 7a002...e9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...