Gå til innhold

Telefonsalg! Finnes det noe mer IRRITERENDE? Nei


Million

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Da får du anmelde de som bryter loven.

Anonymkode: 00995...ae8

Les innlegget lenger opp..... jeg har svart på dette også

Se innlegg 6 og 15 av meg

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Bøtteballetten said:

Jeg gjør det. Har gjort det i mange år.  Det er sikkert 15 år siden jeg reserverte meg mot telefonsalg. Men får stadig nye henvendelser.

Merkelig at dere har så mange problemer ned dette.

I noen år etter at jeg reserverte meg ga jeg denne beskjeden før jeg la på. 

Ble slutt på alt av telefonsalg etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en av mine førster jobber. Helt grusomt. Skulle selge reklame for tekst TV. Det var kun provisjonslønn så jeg tjente ikke nok penger til busspenger til og fra jobben engang, holdt ikke ut mer en noen få uker. 

Noen jeg ringte svarte ikke, noen la på innen 5 sekunder, noen hyggelige takket nei, mens enkelte skulle skjelle meg ut fordi de hadde blitt ringt opp av dette og andre firmaer flere ganger om dagen. 

De få gangene jeg fikk et salg ble jeg nesten sjokkert, men det skjedde ikke ofte 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Da får du anmelde de som bryter loven.

Anonymkode: 00995...ae8

De bryter ikke loven hvis du har hatt et kundeforhold til dem.

For mange år siden ga jeg min mor et abonnement på Allers (et kvinneblad) i julegave. Det var ikke ende på alle telefoner som kom fra det forlaget/utgiveren i flere år etterpå! Jeg sa nei, nei og atter nei, men de hadde fullt lovlig rett til å ringe meg fordi jeg hadde vært kunde hos dem før. Da har de lov å prøve og selge meg ting senere. Andre blader, andre ting de måtte selge innen konsernet.

Det var bare et eksempel. Enkelte man har hatt et kundeforhold til i livet, kan jo ha mange underfirmaer og selge alt mulig rart som ikke er relatert til det man en gang hadde med dem å gjøre. Så kommer telefoner om alt mulig da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffja, drt verste er når de ringer fra mobilnummer så man tror det faktisk er viktig eller at noen man kjenner vil ha tak i en via et annet nummer. Blokkerer de fortgående etter meeeget høflig men bestemte nei takk nei takk nei takk nei takk ha en flott dag

 

Anonymkode: 48022...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Inkognitogata skrev:

Merkelig at dere har så mange problemer ned dette.

I noen år etter at jeg reserverte meg ga jeg denne beskjeden før jeg la på. 

Ble slutt på alt av telefonsalg etter hvert.

Da har du vært heldig. Jeg kjenner igjen numrene og legger de på blokkeringslista på mobilen. Det er eneste måten å slippe dem på. Da endte det opp med et abonnement på en avis  jeg ikke hadde interesse å abonnere på. Der hadde selgeren tatt seg en frihet. Det ble et helvete å rydde opp i. Kundeservice hos den avisen var heller ikke enkel å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg snakket med en telefonselger for mange år side som sa "tenk om noen i familien din får kreft da" når jeg ikke ville støtte en eller annen kreftsak. Faren min hadde faktisk hatt kreft, lurer på om han fortsatt hadde det da også..
Etter hvert har jeg skjønt at hvis du snakker med dem så bare ringer de igjen, jeg tror man da blir lagt til på en liste som er mer sannsynlig at de får salg på..? Så jeg snakker aldri med dem lenger, jeg bare legger på og blokkerer nummeret, og det har hjulpet for jeg får uhyre sjeldent telefoner nå. Har også reservert meg mot telefonsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Inkognitogata skrev:

Joda, man gir beskjed til den som ringer om at man er reservert og ber de slette nummeret. 

Dere skaper et problem av noe som enkelt kan løses om man kommuniserer. 

Tror du ikke vi har gitt beskjed? Spesielt til ett firma som er helt håpløst. De ringer igjen og igjen og fra hundrevis av ulike telefonnr. Jeg blokkerer hvert eneste et. Jeg har gitt opp å fortelle dem at vi har reservert oss. De sier at de skal slette oss fra listene, men gjør det aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, selv om man har reservert seg, så ringer de gjerne dersom du har vært kunde hos de tidligere eller støttet de tidligere, som f.eks. Unicef, Stine Sofie eller Leger uten grenser f.eks. Dersom jeg ikke kjenner igjen nummeret og svarer de, sier jeg bare at jeg er på jobb, de unnskylder seg og legger på, jeg blokkerer nummer. Det tok sykt lang tid med Unicef, resten sluttet å ringe etter et par blokkeringer, heldigvis. 

Anonymkode: a5b2a...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, jeg bare legger på uten å si noe. En gang ringte selgeren opp igjen og var skikkelig sinna, mente jeg var uhøflig og kjip som bare la på og blabla. Jeg la på igjen. 

De gjør bare jobben sin, men jeg trenger jo ikke prate med dem. 

Anonymkode: e1ff1...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonsalg burde vært forbudt. 

Sier du ja til en, ringer 50 andre. Det samme med markedsundersøkelser. Det viser seg at de har et register de selger seg i mellom, der de gir ut telefonnummer til de som har sagt ja til kjøpe eller undersøkelser.

Jeg undersøkte dette en gang jeg hadde sagt ja til en markedsundersøkelse og de neste ukene ringte de nesten hver kveld fra andre. Jeg spurte hvor de hadde fått telefon nummeret mitt fra, og fikk til svar at siden jeg hadde sagt ja til en, lå jeg i et register.

Etter det har jeg ikke sagt ja, til hverken telefonsalg eller markedsundersøkelser. Og når ringer det nesten ingen lenger, men det tok en god stund med nei, før det avtok.

Dette med å reservere seg fungerer dårlig. Jeg reserverte meg for mange år siden, og gikk jevnlig inn å gjorde det på nytt i flere år, like fult ringte det. Og jeg vet at jeg ikke hadde kjøpt noe av mange av dem.

Men som sagt, nå sier jeg konsekvent nei til alt, og har gjort det i flere år, telefonen er veldig stille.

Forby dritten, vil jeg kjøpe noe så oppsøker jeg steder eller ringer selv. Ikke ring meg

Anonymkode: 13a42...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Telefonsalg burde vært forbudt. 

Sier du ja til en, ringer 50 andre. Det samme med markedsundersøkelser. Det viser seg at de har et register de selger seg i mellom, der de gir ut telefonnummer til de som har sagt ja til kjøpe eller undersøkelser.

Jeg undersøkte dette en gang jeg hadde sagt ja til en markedsundersøkelse og de neste ukene ringte de nesten hver kveld fra andre. Jeg spurte hvor de hadde fått telefon nummeret mitt fra, og fikk til svar at siden jeg hadde sagt ja til en, lå jeg i et register.

Etter det har jeg ikke sagt ja, til hverken telefonsalg eller markedsundersøkelser. Og når ringer det nesten ingen lenger, men det tok en god stund med nei, før det avtok.

Dette med å reservere seg fungerer dårlig. Jeg reserverte meg for mange år siden, og gikk jevnlig inn å gjorde det på nytt i flere år, like fult ringte det. Og jeg vet at jeg ikke hadde kjøpt noe av mange av dem.

Men som sagt, nå sier jeg konsekvent nei til alt, og har gjort det i flere år, telefonen er veldig stille.

Forby dritten, vil jeg kjøpe noe så oppsøker jeg steder eller ringer selv. Ikke ring meg

Anonymkode: 13a42...bbd

Reservasjonen gjelder ikke markedsundersøkelser, så det er ikke så rart man blir ringt opp av disse. 

Man kan i mange tilfeller begrense det en del ved å slette seg selv fra nettkatalogene som 1881, gulesider, telefonkatalogen.no osv. Merk at det ikke er en fullstendig reservasjon, men det kan gjøre det vanskeligere for undersøkelsesfirmaer å finne nr. ditt. 

Anonymkode: d66fe...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får omtrent aldri tlf fra noen som skal selge noe. Har registrert tlf.nr i Brønnøysund registeret, det var noe i starten med mobilnr jeg har hatt i mange år nå, men nå er det så godt som tyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er d selger som ringer meg,så slår jeg bare av uten å si noe,og så blir nummeret blokkert på telefonen. Har begynt å bli veldig lang den blokkering listen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar dem ikke fullføre første setning. Jeg legger bare på.

Anonymkode: 6650b...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri i mitt liv snakket med en telefonselger.

Svarer selvsagt ikke på et anrop fra et nummer jeg ikke vet med sikkerhet hvem tilhører. Trudde det var helt normalt.

Anonymkode: 4a4c7...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2020 den 22.37, Gorilla skrev:

Jeg tar aldri telefonen om jeg ikke har lagret telefonnummeret på forhånd. Trykker ‘avvis’ og søker opp nummeret på 1881.no. Hvis det ikke er kjent så ringer jeg ikke opp igjen. Det kan du også gjøre, bare la være å ta telefonen. Om posten skal ha tak i deg til tider så kan du jo bare lagre det nummeret slik at du vet at det er de som ringer. 😊

 

 

De pakkesjåførene Posten har, ringer fra sine egne mobiler, virker det som. Det er mange ganger jeg har sjekket nummeret før jeg ringer opp igjen, og da står det kanskje at nummeret tilhører Abdul Sharif eller noe, og så viser det seg at det er en av postens sjåfører som er på vei til meg og lurer på om jeg er hjemme og kan ta i mot pakka. Eller at de lurer på hvor blokka mi ligger.

Så har jeg bestillinger på ting (noe jeg ofte har fra mange steder, da jeg handler nesten alt på nett) så må jeg nesten svare ukjente nummer, siden det kan være pakke på vei.

En annen gang var det faktisk en polakk som ringte. Hun hadde funnet et bankkort på gata, og lurte på om jeg kjente *navn-på-sønnen-min*....! Hadde jeg ikke svart på det ukjent anropet, hadde vi jo ikke fått igjen bankkortet hans. Hun og partneren hennes kom og leverte det på døren hjemme hos oss på kvelden. Utrolig at de fant oss, egentlig, for sønnen min heter noe annet til etternavn enn jeg.

Uansett, det viser seg i blant at man bør svare på ukjent anrop også. Jeg må bare bli litt tøffere og legge på når selgere ringer!! 😖

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...