Gå til innhold

Telefonsalg! Finnes det noe mer IRRITERENDE? Nei


Million

Anbefalte innlegg

Grrrr! Har nettopp blitt oppringt av et for meg ukjent mobilnummer. Av en eller annen grunn valgte jeg å svare, tenkte det kunne være noe om en pakke jeg ventet på. Men nei, som det er i 95% av tilfellene med ukjent nummer, så var det TELEFONSALG!

Jeg simpelthen hater telefonsalg, og sier aldri ja til noen form for avtaler på døren eller på telefonen. Det har jeg gjort EN gang i mitt liv, sa ja til å skifte internettleverandør etter et dørsalg der jeg ble overtalt, og det var det mest ræva abonnementet jeg har hatt. Aldri mer! Det er mange år siden, og jeg angret nesten med en gang på at jeg hadde gjort et unntak fra regelen om å aldri kjøpe på døren eller via telefonsalg. Jeg bandt meg da til det forbaskede internettabonnementet i et helt år. Jeg satt og fulgte med, og på dagen den dagen det var gått ett år, så sa jeg opp og fikk meg noe annet!

De er så forbanna pågående, de som jobber med telefonsalg. De har hele tiden nye argumenter, og du skal liksom FÅ GRATIS sånn og sånn om du bare vil prøve (det de ikke sier er at du da binder deg til all mulig dritt og avtaler i mange tilfeller). 

I dag var det et abonnement de ville prakke på meg HELT GRATIS i et år, alt jeg måtte betale var evt 46 kr i mnd i porto bare.... jeg prøvde å si neitakk flere ganger, men han spurte og gravde og insisterte. Til slutt ble jeg forbannet og bare glefset "Jeg sier nei takk! Ha det!" og så skyndet jeg meg å legge på med en gang.

Må nesten svare på ukjente nummer da, fordi noen ganger er det posten eller bud som skal levere ting og ikke finner frem eller lurer på om jeg er hjemme osv.

Hva tenker du om telefonselger og telefonsalg generelt? Er du høflig? Eller bare legger du på?

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært telefonselger så er jeg uheldig og tar telefonen fordi appen min ikke kjenner igjen nummeret som et salgsnummer, så er jeg høflig. For det er en jævlig jobb å ha. 

Anonymkode: 6bb3d...999

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning: Logg deg inn og reserver deg mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret

Anonymkode: c01d0...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vært telefonselger så er jeg uheldig og tar telefonen fordi appen min ikke kjenner igjen nummeret som et salgsnummer, så er jeg høflig. For det er en jævlig jobb å ha. 

Anonymkode: 6bb3d...999

Ja, det kan jeg skjønne. Man prøver jo (eller i hvert fall jeg da) å være høflig i det lengste. Men da har man liksom gitt dem lillefingeren, og så skal de ta hele hånda, for de tolker høfligheten din som et tegn på ettergivenhet. Og blir enda mere gira, for her tror de at de skal få til et salg!

Nei, jeg liker ikke å være uhøflig eller brå mot folk i telefonen, men noen ganger har man bare ikke noe valg til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Løsning: Logg deg inn og reserver deg mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret

Anonymkode: c01d0...9d0

Gjort for maaaange år siden, og sjekket om igjen for å forsikre meg om at jeg står registrert. Men de har "lov" til å ringe hvis du har eller har hatt en form for kundeforbindelse med dem før. Det vil si at Aftenposten kan ringe for å selge deg sitt historieblad, dersom du en gang har abonnert på den vanlige avisen deres, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Det er jo bare å reservere seg mot telefonsalg. 

Se over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår alltid av en prat om det er en kvinnelig telefonselger på tråden. Bruker å spørre de om de vil bli med meg på date og knulle. 

Anonymkode: d07a0...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg slår alltid av en prat om det er en kvinnelig telefonselger på tråden. Bruker å spørre de om de vil bli med meg på date og knulle. 

Anonymkode: d07a0...d92

Jeg tipper det er en ganske effektiv måte å få dem til å legge på? :) Jeg tror dessverre ikke jeg kommer til å adoptere din metode overfor mannlige selgere, som han som ringte meg i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Ja, det kan jeg skjønne. Man prøver jo (eller i hvert fall jeg da) å være høflig i det lengste. Men da har man liksom gitt dem lillefingeren, og så skal de ta hele hånda, for de tolker høfligheten din som et tegn på ettergivenhet. Og blir enda mere gira, for her tror de at de skal få til et salg!

Nei, jeg liker ikke å være uhøflig eller brå mot folk i telefonen, men noen ganger har man bare ikke noe valg til slutt!

Bare si i en trivelig tone at "jeg er ikke er interessert, ha en fin dag, hadetbra "og legg på. Så enkelt. Tar 10 sekunder. 

Anonymkode: 6bb3d...999

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Det er jo bare å reservere seg mot telefonsalg. 

Det er enklere sagt enn gjort. De ringer likevel. Jeg har reservert meg mot telefonsalg og oppringing fra humanitære organisasjoner, det blir ikke respektert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare si i en trivelig tone at "jeg er ikke er interessert, ha en fin dag, hadetbra "og legg på. Så enkelt. Tar 10 sekunder. 

Anonymkode: 6bb3d...999

Jeg er vel typisk kvinnfolk der. Har litt vondt for å være brå og avvisende mot fremmede, det føles så uhøflig. Men når det kommer til telefonsalg er jeg nok bare nødt til å bli tøffere og mere avvisende. Bare si hadet og legge på, som du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Det er jo bare å reservere seg mot telefonsalg. 

Det er ikke alltid det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Million said:

Hva tenker du om telefonselger og telefonsalg generelt? Er du høflig? Eller bare legger du på?

Hvis du hater det så mye, hvorfor har du ikke reservert deg mot telefonsalg? Jeg har ikke blitt oppringt av telefonselgere på minst 15 år.

Alternativt: 🙂 

 

Anonymkode: 00995...ae8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hater det så mye, hvorfor har du ikke reservert deg mot telefonsalg? Jeg har ikke blitt oppringt av telefonselgere på minst 15 år.
 

Anonymkode: 00995...ae8

Det har jeg allerede svart på lenger opp i tråden. Se post 6.

Jeg HAR reservert meg for mange år siden, og jeg har vært innom Brønnøysund siden og sjekket at jeg faktisk står som reservert ennå. Og det gjør jeg. Likevel....

 

Her er fra Brønnøysund registretet om meg:

 

Dato for første registrering i Reservasjonsregisteret: 15.01.2001

Dato for siste registrerte endring: 08.10.2014

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bøtteballetten said:

Det er enklere sagt enn gjort. De ringer likevel. Jeg har reservert meg mot telefonsalg og oppringing fra humanitære organisasjoner, det blir ikke respektert.

Vel.

Det er bare å påminne dem om at man er reservert og be dem slette nummeret fra databasen.

Jeg har aldri hatt trøbbel med dette. 

Endret av Inkognitogata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Honey Dew said:

Det er ikke alltid det hjelper.

Joda, man gir beskjed til den som ringer om at man er reservert og ber de slette nummeret. 

Dere skaper et problem av noe som enkelt kan løses om man kommuniserer. 

Endret av Inkognitogata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million said:

Det har jeg allerede svart på lenger opp i tråden. Jeg HAR reservert meg for mange år siden, og jeg har vært innom Brønnøysund siden og sjekket at jeg faktisk står som reservert ennå. Og det gjør jeg. Likevel....


Da får du anmelde de som bryter loven.

Anonymkode: 00995...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner faktisk ikke at dere ikke klarer å gi beskjed om at dere er reservert og så legge på?

Anonymkode: 6b94b...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Inkognitogata skrev:

Vel.

Det er bare å påminne dem om at man er reservert og be dem slutte nummeret fra databasen.

Jeg har aldri hatt trøbbel med dette. 

Jeg gjør det. Har gjort det i mange år.  Det er sikkert 15 år siden jeg reserverte meg mot telefonsalg. Men får stadig nye henvendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...