Gå til innhold

Hvordan er din post partum kropp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen min var raskt tilbake som før, tok få uker. Kan ikke se at jeg har vært gravid, magen er som før og trodde ikke det skulle være mulig. Har ikke trent et minutt🙈 Så tror jeg bare har vært ekstremt heldig.

Anonymkode: 8f68a...ab5

Så fint syn du har på det 🥰

Anonymkode: 48917...693

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk bare opp 4 kg i svangerskapet og fikk nesten ikke mage. Hadde regnet med at magen kom til p være som før ganske fort etterpå. Men den lille babymagen jeg fikk har enda ikke blitt mindre 6 mnd etter fødsel. Selv med trening. Regner med at den trekker seg tilbake etterhvert, om ikke får jeg bare leve med det. Er ikke synlig med klær på, og føler meg egentlig ganske stolt over den🥰

Anonymkode: 734c4...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn gikk det for meg også etter første barnet, spratt rett tilbake. Denne gangen har det så langt tatt lengre tid 😄

Anonymkode: 18f83...af0

Fascinerende at det kan bli så forskjellig! Da skal jeg ikke forvente det samme hvis det blir et barn til😅 

Anonymkode: 8f68a...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fascinerende at det kan bli så forskjellig! Da skal jeg ikke forvente det samme hvis det blir et barn til😅 

Anonymkode: 8f68a...ab5

Etter barn nr 1 spratt jeg også raskt tilbake. Etter nr 2 derimot 😛 

Anonymkode: 1d1b9...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo nesten regne med noen forandringer, men 2 mnd etter fødsel er man jo så vidt ferdig med barsel, så det trenger jo ikke være representativt for hvordan kroppen vil se ut videre. Jeg har alltid hørt at man må tenke minst 9 mnd før man kan vite noe om hvordan kroppen ser ut. For min del merket jeg også at magen trakk seg raskere sammen etter første fødsel, men særlig etter andre fødsel tok det betydelig flere uker. Mens magen var flat etter en uke første gang, tok det en god del uker før den gjorde det samme etter nr to (men raskere igjen etter nr tre, av en eller annen grunn). Og det er jo helt normalt.

Og så er det noen ting man ikke kan styre, og andre ting man kan gjøre noe med. Jeg antar gener spiller inn på om man får dype strekkmerker og mye løs hud, mens man til en viss grad kan styre om man prioriterer turer eller trening (jeg sier til en viss grad, siden babyen man får og familieforhold osv kan påvirke hvor mye man får beveget seg).

For min del ser jeg liten forskjell på kroppen min når jeg står oppreist og ser meg i speilet. Kun et par små, bleke strekkmerker og flat mage. Men jeg merker at magen krøller seg på en annen måte enn før når jeg setter meg, og jeg får lettere en liten bul på magen når jeg har spist mye f.eks. Men det lever jeg veldig godt med. Snart to år siden min siste/tredje fødsel.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...