Gå til innhold

Hvordan er din post partum kropp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt en stram og flat mage før graviditeten.

Og 2 mnd etter fødsel så er det fortsatt litt hud/mage igjen.. Det føles helt merkelig å sitte nede og at det henger litt over buksekanten. Begynte å trene igjen for 3 uker siden, og det har vært himmelsk.

Men er veldig nysgjerrig på andre sin form og kropp. For jeg mistenker at jeg er litt for utålmodig, og ikke burde henge meg opp i dette så tidlig. 

Anonymkode: 58740...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en på to mnd. Har også alltid vært stram og slank. For å si det sånn, det er jeg ikke nå 😅 Gikk opp 16 kg i graviditeten, har gått ned 4.. Magen er slapp og litt sånn «deigete». Veldig uvant, og gleder meg til jeg forhåpentligvis kommer litt nærmere slik jeg var før! Tenker ikke så mye på det foreløpig, det er jo tross alt ikke så lenge siden fødsel

Anonymkode: a4074...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det tar 1 år sånn ca. For min del ble det aldri det samme igjen, er litt over 1 år siden fødsel

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nr 2 for 9 mnd siden. Huden på magen kommer nok aldri til å bli stram som før. Ser det godt når jeg står i planken eller bøyer meg fremover. Har fått litt løshud rett over navelen som gjør at den ser kollapset ut. 

Anonymkode: 1d1b9...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage ble aldri den samme, og når jeg er ferdig med siste graviditet og tiden etterpå, skal jeg operere bort løs hud. Har så mye løs hud etter første svangerskap at jeg rett og slett ikke får sånn fin, rund gravidmage denne gangen. Synes det er overraskende trist, men det er jo ikke noe å tenke på egentlig.

Anonymkode: 91e0d...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en baby på 2 måneder, min andre. Magen er litt deigete og jeg har noen små "love handles" jeg ikke har hatt tidligere, men ellers er kroppen som før. Med eldstemann mener jeg det tok ca et halvt år før magen var helt flat igjen. Ingen vits å stresse med det allerede i hvert fall. Du har jeg nettopp født 🙂

Anonymkode: 94fa6...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min er ett år nå, har fortsatt løs hud på magen og brystene. Tror det bare kommer til å være sånn.

Anonymkode: acf42...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby (barn nr 2) er 4 måneder. Veier det samme som før, men magen er litt større. Begynte å trene igjen ca 4-5 uker etter fødsel. Har et par centimeter mer omkrets rundt magen ved hoftekammen. Ser relativt lik ut med klær på, men uten er magen en del slappere. Regner med det går seg mer til etterhvert. 

Anonymkode: 18f83...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen gikk helt tilbake ila. av de tre første månedene etter første svangerskap, og ble omtrent som før. Det var overraskende så stor som den hadde vært. Men jeg fikk strekkmerker. Denne gangen så jeg for meg at magen skulle bli kjapt flat igjen, men nå tror jeg nok ikke den vil bli flat og stram noen gang. Hvis magen blir flatere, vil det være slapp hud der. 

Jeg føler meg i god form fysisk, og har gjort det siden et par dager etter fødsel. Men her er lista lav da, jeg har sjelden trent utover å gå turer med hunden. Og i svangerskapet var formen elendig grunnet ulike plager.

Anonymkode: c5fb8...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp lite i svangerskapet, klarte ikke gå ned i vekt før 12 mnd etter fødsel. Har ikke noe heng eller noe. Er gravid igjen nå, første er 2 år. Har igjen vist tegn til å gå opp lite. 

Anonymkode: 48917...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som trener og har små babyer Som ammes 2 mnd hvordan får dere det til?

Anonymkode: f990a...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp lite i svangerskapet, kun 7 kg. Dette er barn nummer 4, og jeg har gjort et bodylift med sammensying av magemuskler etter stor vektnedgang (over 50 kg) i juni 2018. Baby er 2 mnd i dag. Magen er helt flat igjen, men huden er ikke like stram, den er mykere og litt løsere. Egentlig veldig behagelig, da huden var veldig stram før svangerskapet, noe som førte til smerter i arret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år senere,samme vekt og ser lik ut,men alt er litt slappere. La på meg 20 kilo,det meste på magen, så hadde vært merkelig om det ikke ble litt mer deig. 

Anonymkode: 069fb...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som trener og har små babyer Som ammes 2 mnd hvordan får dere det til?

Anonymkode: f990a...36e

Nå er jeg veldig heldig som kjenner de som jobber der jeg trener, og de elsker å gå med han på armen. Så har fått beskjed om at (fra hun som er der daglig) at hun gjerne vil gå rundt med han mens jeg trener. Han har sovnet på armen hennes før, så føler meg trygg på det. Ellers så har pappa til baby og jeg planlagt dagene han jobber skift hvordan vi gjør det ifht trilling, søvn, mat og trening. Så det har gått på et vis.

 

Ellers så kunne jeg bare glemt det. Om faren jobba dagtid hver dag, og vi ikke kjente de så godt. Da måtte jeg ha fått til noe hjemme 

Ts 

Anonymkode: 58740...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min var raskt tilbake som før, tok få uker. Kan ikke se at jeg har vært gravid, magen er som før og trodde ikke det skulle være mulig. Har ikke trent et minutt🙈 Så tror jeg bare har vært ekstremt heldig.

Anonymkode: 8f68a...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 30kg, og gikk ned 30 kg en mnd etter fødsel. Mye vann. Beror nok veldig genetisk disposisjon hvordan kroppen takler et svangerskap. Jeg er "lita", og fikk en enorm mage, men fikk ingen strekkmerker. Har sykt elastisk og spenstig hud som har trekt seg helt tilbake, så nå ett år senere er jeg 7 kg slankere enn før svangerskap, og kroppen kjennes som den alltid har gjort. Men siden jeg ikke har trent, så er sprettrumpa borte og nå som ammingen går mot slutten, så er puppene litt slappere og flatere. 

Anonymkode: 381dc...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk opp 22 kg med første, spiste ikke noe usunt og hadde heller ikke vann. Magen var giga, og resultatet av den er en hengemage uten like.. Gikk ned 18 av de kiloene på 6 mnd, men magen henger og for ei som har vært modell i sine yngre dager og hatt anoreksi, kan jeg si det er oppskriften på dårlig selvbilde.. Elsker ungen min, men hater kroppen min😭 Alle etter fødsel kropper er ikke vakre! 

Anonymkode: f75c7...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor lang tid tek tok, men magen min har vært helt flat igjen etter to svangerskap. Har synt at den er slapp om jeg står på alle fire da 😏

Ta tiden til hjelp 😙

Anonymkode: 8d08e...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk opp 22 kg med første, spiste ikke noe usunt og hadde heller ikke vann. Magen var giga, og resultatet av den er en hengemage uten like.. Gikk ned 18 av de kiloene på 6 mnd, men magen henger og for ei som har vært modell i sine yngre dager og hatt anoreksi, kan jeg si det er oppskriften på dårlig selvbilde.. Elsker ungen min, men hater kroppen min😭 Alle etter fødsel kropper er ikke vakre! 

Anonymkode: f75c7...df1

Skal sies at magen henger fortsatt 3 år etterpå, med trening osv..

Anonymkode: f75c7...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som trener og har små babyer Som ammes 2 mnd hvordan får dere det til?

Anonymkode: f990a...36e

Trente hjemme eller en løpetur rundt i nabolaget. Hjemme/ferdig innen 30 min. 
 

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen min var raskt tilbake som før, tok få uker. Kan ikke se at jeg har vært gravid, magen er som før og trodde ikke det skulle være mulig. Har ikke trent et minutt🙈 Så tror jeg bare har vært ekstremt heldig.

Anonymkode: 8f68a...ab5

Sånn gikk det for meg også etter første barnet, spratt rett tilbake. Denne gangen har det så langt tatt lengre tid 😄

Anonymkode: 18f83...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...