Gå til innhold

Bare fagbrev


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du skikkelig heldig! De fleste steder jeg har jobbet har ikke det vært normalen, dessverre. Skulle ønske det var slik på min arbeidsplass også.

Enig, jeg ønsker heller ikke å bli barnehagelærer pga det du skriver her.

Forskjellen i lønn er veldig liten, men nå skal fagforbundet jobbe for å gjøre fagarbeiderlønna høyere, noe jeg virkelig håper de greier! 

 

 

Det rare er, at selv om det er enkelte som man lurer på hvordan greide å stå på fagprøven så er det flere, blant annet på min arbeidsplass som er kjempeflinke, har masse erfaring i yrket  men som like vel tviler på sine egne evner til å ta fagprøven. Det er veldig synd! 

Alle kan ikke være barnehagelærere, selv om det er det jeg er redd for at blir framtiden.

Anonymkode: 0fa7d...62f

sorry mack, men fagforeninger har et partipolitisk program, som oftest bygget på sosialistisk, marxistiske ideer., og de slåss bare på prosentlønn - noe som er langt fra fortjent lønn!

Anonymkode: 814fb...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fagbrev i bunn, også har jeg foreløpig bygd på med bachelor i spes.ped., men jeg orker ikke å jobbe i barnehage, rett og slett pga. for lite plan.tid. Jeg får like mye plan.tid. som en ped. leder. Sånn seriøst, 4 timer i uka? Man rekker ingenting.. Arbeidstid og bemanning i barnehage har fortsatt en lang vei igjen å gå, dessverre. Som du sier, du skulle også hatt plan.tid.!

Derfor jobber jeg i skolen, hvor jeg har mange timer til plan.tid., og hvor en del av tiden kan fordeles slik jeg ønsker det selv. 

Jeg hadde nok "kun hatt fagbrev" hadde det ikke vært for at Nav tilbydde kurs til folk uten utdanning på samme tiden som jeg ble ferdig med fagbrevet mitt, så de fikk faste jobber istedenfor meg. Så jeg valgte å ta videre utdanning. 

Jeg har forøvrig aldri hørt utsagnet du kommer med, men i min krets er det stolthet å ha alle typer utdanning. En stor klapp på skulderen til deg, for den viktige jobben du og mange andre gjør!👍

Anonymkode: 905da...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fagbrev i bunn, også har jeg foreløpig bygd på med bachelor i spes.ped., men jeg orker ikke å jobbe i barnehage, rett og slett pga. for lite plan.tid. Jeg får like mye plan.tid. som en ped. leder. Sånn seriøst, 4 timer i uka? Man rekker ingenting.. Arbeidstid og bemanning i barnehage har fortsatt en lang vei igjen å gå, dessverre. Som du sier, du skulle også hatt plan.tid.!

Derfor jobber jeg i skolen, hvor jeg har mange timer til plan.tid., og hvor en del av tiden kan fordeles slik jeg ønsker det selv. 

Jeg hadde nok "kun hatt fagbrev" hadde det ikke vært for at Nav tilbydde kurs til folk uten utdanning på samme tiden som jeg ble ferdig med fagbrevet mitt, så de fikk faste jobber istedenfor meg. Så jeg valgte å ta videre utdanning. 

Jeg har forøvrig aldri hørt utsagnet du kommer med, men i min krets er det stolthet å ha alle typer utdanning. En stor klapp på skulderen til deg, for den viktige jobben du og mange andre gjør!👍

Anonymkode: 905da...761

Hei, hjulpet NAV deg med videreutdanning? Og hva innebærte det kurset?

Anonymkode: 814fb...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, hjulpet NAV deg med videreutdanning? Og hva innebærte det kurset?

Anonymkode: 814fb...34c

Hun har ikke kurs, men bachelor i spes. pedagogikk. 

Anonymkode: 50b5c...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...