Gå til innhold

Jeg er den riktige kandidaten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær snill gi tips, jeg vil helst sende en melding/mail til arbeidsgiver og sier at jeg er den riktige kandidaten, var på jobbintervju, men dessverre har ikke sagt det jeg skulle. Snart skal få beskjed hvem som skal få jobben. Arbeidsgiveren sa at det er flere som har søkt denne jobben. Har veldig dårlig økonomi med 2 små barn. Jeg har den konpetanser og ferdigheter de letter etter.

Hva skal jeg skrive til ham?

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har helt konkrete og faglig relevante opplysninger du glemte å oppgi, så kan du sende en kort og seriøs mail. Men grensen mellom opplysende og masete/desperat er hårfin, og å påpeke at du ikke gjorde ditt beste/ikke husket alt du burde på intervjuet kan fort virke mot sin hensikt.

Endret av Daria
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal få beskjed i morgen om jobben blir min eller ikke, vil helst sende en melding til dem, men vet ikke hva jeg skal skrive?

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig dårlig følelse hvorfor har jeg ikke sagt det jeg skulle si på intervjudagen. Tror ikke jeg får jobben. Sliter med dårlig økonomi. Har vært lenge arbeidsledig😥

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er desperat, men er redd du ødelegger for deg selv om du tar kontakt med sjefen nå. 

Anonymkode: 4aab2...87e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal få beskjed imorgen er det nok ikke så mye du kan gjøre. De har nok allerede bestemt seg, og om ikke har de en meget klar oppfatning om hvem det blir. 

Anonymkode: 7274f...e3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal gjøre, uansett får ikke jobben.De er flere som har søkt jobben

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får beskjed i morgen, men tror at jeg ikke overbevist arbeidsgiveren at jeg er den dere letter etter😢

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, får beskjed i morgen, men tror at jeg ikke overbevist arbeidsgiveren at jeg er den dere letter etter😢

Anonymkode: a7520...311

En mail vil nok ikke overbevise den heller. 

Anonymkode: 8ee7f...2f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte kanskje skrive noe at jeg skulle gjerne fortelle det på intervjudagen, men har ikke sagt det.

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Daria said:

Hvis du har helt konkrete og faglig relevante opplysninger du glemte å oppgi, så kan du sende en kort og seriøs mail. Men grensen mellom opplysende og masete/desperat er hårfin, og å påpeke at du ikke gjorde ditt beste/ikke husket alt du burde på intervjuet kan fort virke mot sin hensikt.

 

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at du er desperat, men er redd du ødelegger for deg selv om du tar kontakt med sjefen nå. 

Anonymkode: 4aab2...87e

Hva baserer dere dette på? Gjør dere ofte ansettelser, jobber dere med rekruttering? 
Jeg har regelmessig vært med på rekruttering og selv gjort ansettelser i over ti år. En viktig faktor er kandidatens motivasjon. Dessverre blir noen av de mest motiverte også mest nervøse. 
En kandidat som i etterkant sender en Mail og takker for intervju, bekrefter motivasjon og opplyser at han/hun dessverre ikke følte at dette kom godt nok frem i intervju og at han/hun også ønsker å føye til opplysninger om x eller y erfaring/kompetanse, vil kun virke positivt. 
Ts, hvilken konkret kompetanse eller faktorer var det du glemte å nevne? 

Anonymkode: 45a9a...1a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg har skrevet alt på CV og søknaden min, men det var en del andre spørsmål han spurte, tror at jeg ikke svarte riktig nok. Det med opplæring om det tar litt tid når jeg begynner der.

Svarte arbeidsgiveren at i begynnelsen er det litt vanskelig for meg og ettervært blir alt lettere.

Kunne svare bedre😢 Jeg lærer ting fort, men vet ikke hvorfor jeg svarte slik

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Hva baserer dere dette på? Gjør dere ofte ansettelser, jobber dere med rekruttering? 
Jeg har regelmessig vært med på rekruttering og selv gjort ansettelser i over ti år. En viktig faktor er kandidatens motivasjon. Dessverre blir noen av de mest motiverte også mest nervøse. 
En kandidat som i etterkant sender en Mail og takker for intervju, bekrefter motivasjon og opplyser at han/hun dessverre ikke følte at dette kom godt nok frem i intervju og at han/hun også ønsker å føye til opplysninger om x eller y erfaring/kompetanse, vil kun virke positivt. 
Ts, hvilken konkret kompetanse eller faktorer var det du glemte å nevne? 

Anonymkode: 45a9a...1a0

Jeg tror at jeg har skrevet alt på CV og søknaden min, men det var en del andre spørsmål han spurte, tror at jeg ikke svarte riktig nok. Det med opplæring om det tar litt tid når jeg begynner der.

Svarte arbeidsgiveren at i begynnelsen er det litt vanskelig for meg og ettervært blir alt lettere.

Kunne svare bedre😢 Jeg lærer ting fort, men vet ikke hvorfor jeg svarte slik

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det siden intervjuet da? I utgangspunktet er det bare positivt om kandidaten tar kontakt i ettertid for å føye til opplysninger som ble avglemt, men ikke dagen før tilbudet går ut til den som får jobben. Da har jo innstillingen allerede blitt skrevet og godkjent. Ihvertfall er det slik her jeg jobber. 

Anonymkode: d3a6c...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge er det siden intervjuet da? I utgangspunktet er det bare positivt om kandidaten tar kontakt i ettertid for å føye til opplysninger som ble avglemt, men ikke dagen før tilbudet går ut til den som får jobben. Da har jo innstillingen allerede blitt skrevet og godkjent. Ihvertfall er det slik her jeg jobber. 

Anonymkode: d3a6c...81f

Intervjuet var på torsdag, men søknadsfristen på stllingen står" snarest"

Anonymkode: a7520...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du burde ikke sende mail. De har mest sannsynlig allerede bestemt seg. Dessuten får det deg til å fremstå litt uorganisert hvis du ikke har klart å få frem alt gjennom søknad, CV og intervju. 
 

Jeg har forresten holdt på med rekruttering i mange år. 

Anonymkode: 76cd1...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke send mail! Gjort er gjort, og sagt er sagt. En mail for å "forklare" deg etter intervjuet virker desperat og imot sin hensikt. 

Ta heller lærdom, og ikke gjør samme "feilen" neste intervju du skal på, hvis du ikke får denne jobben.

Jeg er selv sjef, og ville ikke tolket en slik forklaring på mail som en fordel. 

Anonymkode: 2ee2f...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror at jeg har skrevet alt på CV og søknaden min, men det var en del andre spørsmål han spurte, tror at jeg ikke svarte riktig nok. Det med opplæring om det tar litt tid når jeg begynner der.

Svarte arbeidsgiveren at i begynnelsen er det litt vanskelig for meg og ettervært blir alt lettere.

Kunne svare bedre😢 Jeg lærer ting fort, men vet ikke hvorfor jeg svarte slik

Anonymkode: a7520...311

Jeg tror ikke dette er avgjørende, CVen viser hva du er god for og det er en ærlig sak at man bruker mer tid på opplæring. Kan og gi inntrykk av ærlighet og beskjedenhet. 

Anonymkode: 45a9a...1a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du burde ikke sende mail. De har mest sannsynlig allerede bestemt seg. Dessuten får det deg til å fremstå litt uorganisert hvis du ikke har klart å få frem alt gjennom søknad, CV og intervju. 
 

Jeg har forresten holdt på med rekruttering i mange år. 

Anonymkode: 76cd1...211

Da synes jeg du skal revurdere din tolkning. CV, referanser, søknad og liv generelt vil si mye mer om noen er organisert enn en glipp på et intervju. Det er også betenkelig at du ikke ser at nervøsitet i en intervjusituasjon er en mer tilforlatelig forklaring. 

Vi har brukt noen rekrutteringsselskaper, men har mye dårlig erfaring, bl.a. pga tolkninger som dette, som siler ut kandidater på faktorer som ikke har noe å si for hvordan de utfører jobben. 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke send mail! Gjort er gjort, og sagt er sagt. En mail for å "forklare" deg etter intervjuet virker desperat og imot sin hensikt. 

Ta heller lærdom, og ikke gjør samme "feilen" neste intervju du skal på, hvis du ikke får denne jobben.

Jeg er selv sjef, og ville ikke tolket en slik forklaring på mail som en fordel. 

Anonymkode: 2ee2f...4d3

Samme gjelder her. Men ser du omtaler deg som sjef og ikke leder, og det er litt gammeldags så det kjennetegner kanskje også måten å rekrutterer på? Folk som er veldig motiverte for en stilling kan fort virke desperate, særlig om det er sjeldne muligheter. De kan bli veldig lojale og takknemlige medarbeidere. 

Anonymkode: 45a9a...1a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...