Gå til innhold

Når besteforeldrene ikke bryr seg ...

K@rine

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig frustrert og lei. Sønnen min på 5 år har bare et par med besteforeldre og disse er overhode ikke interessert i å være sammen med ham! De bor ca 10 min. unna med bil, men de har de utroligste unnskyldninger for ikke å komme på besøk. Det er alltid vi som må komme til dem hvis han skal få treffe dem. De er ikke gamle (54 og 62) og er i full jobb. Fritiden bruker de på puben, hytta, utenlandsreiser osv. Han har overnattet hos dem to ganger og den ene gangen ble vi oppringt 8.30 om morgenen med spørsmål om når vi skulle hente ham. Jeg mener ikke at de skal være barnevakt i tide og utide, for vi har han som regel med oss når vi skal noe, men det hadde vært hyggelig for ham om de hadde vært litt interessert. I går da svigemor ringte, spurte hun ikke etter ham en gang! Jeg får bare lyst til å kutte ut all kontakt med dem, men det går jo bare ut over sønnen min egentlig. Dem har to barnebarn til, som dem heller ikke er så flinke med, men de får ihvertfall klær og gaver - sønnen vår får nesten aldri noenting. I sommer fikk han ikke kort i fra dem når de var på ferie engang for han hadde jo vært i Hellas og visste hvordan det så ut der!!! Jeg blir så utrolig forbanna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår deg .

Vi bor 5 min fra besteforeldrene til ungene og på grunn av en uenighet har de ikke hørt ifra seg på 2 år.

Det er barna det går utover.

Ikke gebursdagspresanger, ikke julegaver, ikke et lite kort, ikke en liten telefon kommer en gang.

Hva skal man si når unga spør etter bestemor og bestefar.

Det er jo små barn det gjelder.

Men det er de som taper på det.

Men alikevel blir jeg sint og lei meg.

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en radio-debatt omkring R.Wesenlunds "seniorsak" var det en kvinne som karakteriserte dagens besteforeldregenerasjon som: "dem som bevist velger bort barnebarna til fordel for golfen....." .og jeg tror til dels hun har rett!

Det er gjort undersøkelser som viser at dersom besteforeldre ikke evner/ønsker/anstrenger seg for å skape et nært forhold til sine barnebarn fra de er helt små - så vil besteforeldrene ha en svært liten sentral rolle i deres liv senere. Dette er et tap for barna - men også for besteforeldrene. Det er lite sannsynlig at en ungdom på 15-16 og enda eldre vil vise interesse og initiativ overfor sine besteforeldre hvis denne kontakten ikke er etablert tidlig.

("Og da kan de sitte der på gamlehjemmet...", tenker jeg i mine mest infame stunder!)

:evil:

mvh

Ambi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er sinna, og det har dere grunn til også. Jeg gremmes over de mange besteforeldre som overhodet ikke viser interesse for sine egne barnebarn.

Jeg er selv farmor til ei herlig lita tulle på 6 mnd, og hun har allerede snurra meg rundt lillefingeren!!

Nå skal de flytte nærmere oss, og da får jeg se henne mye mer, og gjett om jeg gleder meg. Blir vel å sitte barnevakt av og til, låne henne med meg på bytur, og spandere en softis når hun blir stor nok til det. Men det jeg gleder meg mest til er å få lese høyt til henne, og vise henne alle de vakre ting i naturen! Jeg er en ung farmor, og med et hav av tid!!!!!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deter vel da det er lurt å ikke bidra til konflikten... Dersom en ikke blir sint, men sier at barna har så lyst å se mer til dem etc...?

Dersom man bor 10 fra hverandre og ikke har kontakt... vel man må da være to for å ha en konflikt? Dvs at foreldrene også er med på å gjøre det slik at barna ikke får se besteforeldrene...?

Men noen ønsker ikke, og da kan en bli trist, men det er lite å gjøre med... Dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har ikke en konflikt gående med mine svigerforeldre, Lasse. Vi har faktisk aldri hatt noen store uoverensstemmelser med dem. Det er bare det at de ikke er interessert i å være sammen med sønnen vår. Mannen min har prøvd å ta dette opp med dem flere ganger. Da blir det forholdvis bra en stund, men så daler interessen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble sjokkert og trist når jeg for noen år siden oppdaget at det fantes sånne besteforeldre.

Har ikke selv opplevd det, og er kjempeglad for at min sønns bestevenn er bestefar! Det finnes ikke noe koseligere syn enn å se min egen far krabbe rundt på gulvet å leke med biler sammen med min egen sønn.

Det oser kjent trygghet for meg, og jeg verdsetter det kjempehøyt.

Men tidene forandrer seg dessverre. Mange av dagens besteforeldre har det jo så utrolig travelt i forhold til hva mine hadde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...