Kitcat Skrevet 21. februar 2020 #21 Skrevet 21. februar 2020 Synes ikke det er noe å rapportere akkurat. Men bytt fastlege. Dere hadde en dårlig kjemi, og legen klarte ikke å avklare dine forventninger til konsultasjonen. Det er en like viktig del av legebesøket som det å stille diagnose. Å sørge for at pasienten føler seg møtt på det vedkommende trenger. Stille åpne spørsmål, og ikke legge ord i munnen. Jeg vil tro at legen undersøkte deg og avklarte at det ikke dreide seg om "røde flagg" i forbindelse med ryggsmertene. Derfor synes jeg du skal legge episoden bak deg og ikke klage dette videre.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #22 Skrevet 21. februar 2020 Bytt fastlege. Skaff deg time til fysio, så får du god hjelp. Anonymkode: 79b17...0c3
cranberries Skrevet 21. februar 2020 Forfatter #23 Skrevet 21. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På den ene siden burde legen absolutt ta ryggproblemene dine seriøst med å undersøke det nærmere, ingen tvil om det. Jeg hadde gitt den beskjeden videre til legen. På den andre siden så tenker jeg at samtaler med psykolog hadde vært på sin plass. En søster kan være støtte, men hun er ingen terapaut som kan hjelpe deg med det psykiske. Å gå ut fra legetimen og ta ut 3 sykedager over noe sånt vitner om at man ikke er helt stabil, ikke vondt ment. Da kan jeg tenke meg at du i utgangspunktet går med mye indre stress som du kanskje skylder på ytre stress. Det er flere ting her som tyder på at ting ikke er helt bearbeidet. Selv er jeg ganske ustabil følelsesmessig med blant annet generell angst og paranoid personlighetsforstyrrelse med mer, noe som gjør meg veldig var for andres kommentarer. Har fått ganske krasse svar av legen og andre, ble ikke trodd når jeg var fysisk syk og kunne ha dødd. Men aldri blitt så nedkjørt at jeg er nødt til å ta ut sykedager pga det. Du har jo da gått litt ned i kjelleren, kanskje det var noe som traff litt og hun hadde noe rett i det hun sa? Anonymkode: 11d92...40b Det som slo meg i bakken var den «totale pakken» av hardkjør etter jul. Og hun trigget «spisevegreren» i meg (følelsen av at jeg er ett forferdelig ekkelt menneske), pluss økt belastning på jobb, store smerter som forårsaket til veldig lite søvn, i tillegg til at blodprøver viste at jeg mangler B-og D-vitamin. Jeg synes det er litt dumt å sykeliggjøre en barndom mer enn nødvendig. Som sagt føler jeg ikke der ligger mer å bearbeide, jeg er ferdig med det. Jeg er ganske sikker på at dette ikke hadde skjedd om jeg hadde hatt nok vitaminer og ikke det ekstreme presset på jobb. Av og til må det vel være lov å gå fullstendig i kjelleren uten at man nødvendigvis trenger psykolog?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #24 Skrevet 22. februar 2020 24 minutter siden, cranberries skrev: Det som slo meg i bakken var den «totale pakken» av hardkjør etter jul. Og hun trigget «spisevegreren» i meg (følelsen av at jeg er ett forferdelig ekkelt menneske), pluss økt belastning på jobb, store smerter som forårsaket til veldig lite søvn, i tillegg til at blodprøver viste at jeg mangler B-og D-vitamin. Jeg synes det er litt dumt å sykeliggjøre en barndom mer enn nødvendig. Som sagt føler jeg ikke der ligger mer å bearbeide, jeg er ferdig med det. Jeg er ganske sikker på at dette ikke hadde skjedd om jeg hadde hatt nok vitaminer og ikke det ekstreme presset på jobb. Av og til må det vel være lov å gå fullstendig i kjelleren uten at man nødvendigvis trenger psykolog? "Jeg har nå selv tenkt at de siste to-tre årene har jeg vært frisk, takket være kun meg selv og ekstrem hard jobbing med tankene mine. Dette ødela legen på ett blunk." Det er fult mulig at det var andre årsaker til at du reagerte slik, at det rett og slett ble for mye på engang. Fikk ikke det inntrykket i HI, men du kjenner jo historien din selv best. Anonymkode: 11d92...40b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #25 Skrevet 22. februar 2020 Dette er sånn som er dårlig behandling av pasient, men som jeg regner med er vanskelig å rapportere og si fra om. Fordi man fremstår som følsom og urimelig i klagen. Legene har automatisk flere folk på sin side enn pasientene, det skal mye til før folk reagerer. Legen må nærmest voldta eller angripe deg fysisk for at man skal reagere. Uempatisk og dårlig utredning er ofte ikke nok til å at en lege skal få noe tilsnakk Forstår deg godt, hadde en magesykdom som krevde medisiner i årevis før en lege endelig fant ut hva det var. Tidligere hadde jeg opplevd å bli anklagd for å ha spisefortyrrelse (klarte ikke spise så mye) og for å søke oppmerksomhet. Ingen av delene har noen gang vært tilfelle for meg. Det burde være slik at når en lege hadde tatt feil og det senere viste seg hva som feilte pasienten, så burde de få et tilskriv der det stod at pasient Gunhild hadde diagnsoe x og det forklarte symptomene. Tror det kunne vært lærerikt for de legene som tok så veldig feil. Anonymkode: 4e08f...342
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå