Gå til innhold

Ekstrem sjalusi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du er veldig fokusert på det overflatiske, utseendemessige. Når en mann forelsker seg i en annen kvinne, er det vel hovedsakelig personligheten han faller for, ikke det at hun hadde ekstremt fine pupper. Så jeg ville synes det var mer reelt å være redd for at mannen skulle bli kjent med og utvikle følelser for en kvinne fordi han likte hennes væremåte, og kjemien og kontakten mellom dem er ekstra god. 

Anonymkode: dd997...b73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.2.2020 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er i slutten av 30-årene og er ekstremt sjalu i ekteskapet. Jeg vet at stort sett all min sjalusi er irrasjonell og jeg vil bli bedre på å håndtere det. Jeg forstår at jeg må gjøre en endring innvendig og er ikke interessert i å endre utseendet annet enn å være i form (som jeg er). 

Er det flere som meg som har blitt bedre på dette? Hvordan klarte dere å bli bedre? Jeg er åpen for kurs, bøker, videoer osv som kan hjelpe meg til å håndtere sjalusien min. 

Situasjoner jeg blir sjalu og dermed litt avvisende mot mannen lister jeg opp under (fordi jeg er redd for at han skal gjøre det jeg tenker og da avviser jeg han før han rekker å gjøre det mot meg, som om jeg skal komme han i forkjøpet). Vi har barn, men hver for oss, og jeg er ikke redd for å være alene med de (det vet jeg at jeg klarer - har gjort det før vi ble sammen), så jeg er ikke redd for å være alene. 

1. Når han er på nettet. Jeg tror ikke han er utro eller flørter med andre, men jeg er bekymrer meg for om han ser på bilder av jenter og tenker at de er fine. Ikke oppsøker slike bilder, men ser det i nettaviser, på FB eller lignende. 

2. Når han er på jobb. Han jobber nesten bare med jenter på vår alder og jeg er redd for at han ser på rumpene, puppene osv. 

3. Når han/vi ser på tv. Det er så mange lettkledde jenter eller flotte jenter med klær på, og jeg stresser over om han synes det er flotte å se på. 

Jeg vet at jeg ikke kan være den eneste han synes er pen her i verden, men jeg føler meg så utilstrekkelig når jeg ser andre flotte kvinner, og jeg tenker mye på om han synes de er flottere enn han synes jeg er. 

Jeg har så lyst å bli bedre, så jeg setter stor pris på seriøse og hjelpende svar 💚

Anonymkode: 419eb...36c

Alle disse punktene hadde min eks på lista og det gjorde mitt liv til et helvete. Å gå å bli mistenkt for slik og at han ikke tålte at jeg levde normalt gjorde at jeg følte meg som i et fengsel og det gjorde meg deppa. Og sant og si ; i dag 20 år senere sliter jeg med senskader psykisk etter det. Så tenk på hva du gjør med din mann ; slutt med det NÅ eller gå din veg! Jeg unner ingen å oppleve det jeg gjorde. 

Anonymkode: e2171...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal få bukt med sjalusien din, så bør du først og fremst forstå at utseende er ikke alt som betyr noe. Hvorfor er du sammen med en mann som du tenker er sammen med deg nesten utelukkende pga utseende. Det er et dødfødt forhold om det var sant.

Noe som heter "På andre kjenner man seg selv".

Hvordan er det med deg da? Hvor mye legger du i utseende? Og ser du på andre menn og tenker at "Han skulle jeg gjerne vært sammen med"? Kanskje det er nettopp fordi du er slik du projiserer kjæresten din å være? 

Klarer du å svare på dette, så har du løst mye av sjalusien din.

Anonymkode: d5127...18e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker veldig mye på eget utseendet og er veldig opptatt av det. Samtidig har jeg ingen plastiske operasjoner / inngrep, ikke botox e.l. eller fillers eller hva det heter. Har heller aldri hatt vippeextensions e.l. Jeg sminker meg stort sett daglig, ikke alltid i helgene. Selv om jeg tenker mye på hvordan jeg selv fremstår gidder jeg heller ikke legge for mye i det. Jeg trener ikke, har heller ikke gjort på mange år. Går litt turer og er sammen med barna, men går ikke inn for å få den kroppen jeg misunner andre heller. 

Jeg tenker ikke at jeg skulle ønske at jeg var sammen med andre menn. Jeg tror heller ikke at mannen min er sammen med meg utelukkende pga utseendet, jeg vet det er personligheten og egenskapene mine han setter høyest. Det er jo det samme for meg med han. 

Anonymkode: 419eb...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...