Gå til innhold

"Kvalifikasjoner: - Minimum X års relevant erfaring"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke best og kommer aldri til å bli det, men jeg er ikke dårligst heller. De fleste er heller ikke best, men man må nok ta en annen vei da.

Anonymkode: 1ed29...3c7

Hvorfor ikke gjøre noe for å bli bedre? 

Anonymkode: 45d1c...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Ullvott skrev:

Hvis det jeg har uthevet stemmer bør "noen" i selskapet bli flaue på sine egne vegne og lese seg sterkt opp på personvern. 

Leser du på hva du samtykker til når du huker av en hake og sender inn søknaden din i en database? 

Anonymkode: 45d1c...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leser du på hva du samtykker til når du huker av en hake og sender inn søknaden din i en database? 

Anonymkode: 45d1c...1df

Jeg har ved mer enn én anledning spurt etter personvernerklæring, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, søk på stillingene hvor du kan fylle kravene og kvalifikasjonene i annonsen. Søk på alle dem. Ikke søk på de der du tydelig ikke når opp. Søk på vikariater og Trainee-stillinger. Når du har fått et vikariat fortsetter du å se etter relevante, faste roller hvor du er kvalifisert. 

Anonymkode: 45d1c...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ullvott skrev:

Jeg har ved mer enn én anledning spurt etter personvernerklæring, ja. 

De fleste annonser på Finn går videre til en annen plattform av noe slag. Recman eller lignende. Byråene bruker ihvertfall disse. Og der samtykker du til å bli liggende i deres system. Dvs, de bruker ikke CVen din til noe nødvendigvis - men den ligger der. Den blir ikke sletter og borte så snart rollen er besatt - med mindre du ber om det. 

Anonymkode: 45d1c...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første intervju med null erfaring var på Sølvberget. (Jeg er utdanna bibliotekar.) Da var det 120 søkere og elleve stk ble intervjua. Jeg fikk jobben. Så mitt råd er søk, søk, søk! Du veit aldri. Har heller ikke de beste karakterene, men de sier bare no om deg der og da i en sitasjon, ikke bredda av hva du er og kan. Nå som jeg selv tilsetter andre anser jeg ønskene våre som ønsker, så vurderer vi de som søker. En kombinasjon av hva vi vil ha, hvem søker er, og hva vedkommende kan gi og lære av oss. :)

Anonymkode: 45040...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke gjøre noe for å bli bedre? 

Anonymkode: 45d1c...1df

Spørs hva du mener med "å bli bedre"? Om det er toppkarakterer du mener så er dette for sent. Mine karakterer er ganske bra, men jeg har ikke toppkarakterer. Har fått høre på intervju at karakterene var bra, så det er nok ikke der problemet ligger.

Andre ting kan jeg kanskje gjøre noe med, men det er ikke alle bransjer hvor karakterer betyr alt. Ikke alle bransjer tilbyr traineestillinger heller så da må man søke på det som er, men jeg har mer troen på å få et vikariat og jobbe meg oppover derfra. Jeg har nok ikke vært flink til å søke på vikariat siden jeg helst vil ha noe fast.

Anonymkode: 1ed29...3c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er den som sitter å ser i systemet og blir flau på dine vegne 

Anonymkode: 45d1c...1df

Jeg er arbeidsgiver. 

Så ok boomer

Anonymkode: 7e79a...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er arbeidsgiver. 

Så ok boomer

Anonymkode: 7e79a...51d

Hahaha! Dette er trist 

Anonymkode: 45d1c...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud nei!! Ikke gjør det!

Anonymkode: 45d1c...1df

Utifra innleggene dine her virker du nettopp som en nyutdannet selv med manglende perspektiv. Godt mulig du sitter i et eller annet finans-firma med mange jyplinger utifra besserwisser-svarene dine, men det er altså ikke pinlig at man søker på relevante jobber for sin utdanning.

Anonymkode: e49d2...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt første intervju med null erfaring var på Sølvberget. (Jeg er utdanna bibliotekar.) Da var det 120 søkere og elleve stk ble intervjua. Jeg fikk jobben. Så mitt råd er søk, søk, søk! Du veit aldri. Har heller ikke de beste karakterene, men de sier bare no om deg der og da i en sitasjon, ikke bredda av hva du er og kan. Nå som jeg selv tilsetter andre anser jeg ønskene våre som ønsker, så vurderer vi de som søker. En kombinasjon av hva vi vil ha, hvem søker er, og hva vedkommende kan gi og lære av oss. :)

Anonymkode: 45040...e71

Så mye for å være anonym😉

Anonymkode: 8ca9d...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å søke dersom du har riktig utdanning og personlige egenskaper. Jeg søkte direkte på en lederstilling rett etter utdanning, og fikk den til tross for flere kandidater med lang erfaring. 

Personlige egenskaper er mye viktigere enn lang erfaring. Men vær forberedt på et nei, så du ikke blir skuffet. 

Lykke til!

Anonymkode: 64e93...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...