JLYFSH Skrevet 19. februar 2020 #1 Skrevet 19. februar 2020 Hei alle sammen! Håper og tror at KG er rette plassen for en post som dette Jeg er en mann i tidlig 30-årene som lenge har hatt ønske om å treffe en dame mye eldre enn meg selv (50-60-årene) Tidligere har jeg lest forutinntatte kommentarer rundt temaet av typen "dette er det bare desperate gutter som ikke får seg noe som er ute etter" etc. I mitt tilfelle er det overhodet ikke sånn. Jeg har hatt samboere og dater og i det hele tatt – problemet er ikke at jeg ikke får ligget med noen. Men nå er det sånn at jeg tenner så og si utelukkende på de som er eldre rent utseendemessig (ja faktisk), og jeg liker at de er oftere trygge på seg selv, tar og har flere referanser og i det hele tatt virker mer avbalanserte. Og ikke minst så er dem 100% sikkert ferdige med å få barn, noe som passer meg. Men så spørsmålene jeg stiller meg selv, men aldri har hatt svaret på. I mitt hode så er det vel attraktivt for eldre å ville ha noen som er yngre? At intrykket fra samfunnet er at det er mer "godtatt" den veien, og spesielt når det er snakk om eldre menn som vil ha yngre damer. Jeg føler meg jo rar som vil det motsatte, og poster spørsmålene mine på et nettforum fordi jeg ikke vil bli sett rart på av de jeg kjenner. Men så erfarer jeg at eldre damer er overhodet ikke interessert i yngre. Hva er forklaringen på dette, og hva kan man gjøre? På forhånd takk, og krysser fingrene for noe konstruktivt tilbake!
Filia Skrevet 19. februar 2020 #2 Skrevet 19. februar 2020 Tror det er veldig individuelt. Nå er jeg ikke helt i aldersklassen du leter etter, bare 10 år eldre enn deg men synes unge menn fra 29 og oppover er veldig spennende. Det mangler heller ikke interesse fra unge menn på Tinder. Men er du kun ut etter det seksuelle? Eller tenker du også forhold?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Jeg er tidlig i 50-årene, og skal ærlig innrømme at jeg synes det er mange deilige mannfolk i 30-åra. Et rent seksuelt forhold hadde vært fint det, men det som holder meg tilbake er at jeg har barn på din alder. Når den tanken kommer over meg, kjenner jeg hvor feil det blir! Tror jeg hadde syntes det var rart om mine sønner hadde sex med kvinner på min alder. Anonymkode: 605ae...a2f 1
JLYFSH Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2020 5 minutter siden, Filia said: Tror det er veldig individuelt. Nå er jeg ikke helt i aldersklassen du leter etter, bare 10 år eldre enn deg men synes unge menn fra 29 og oppover er veldig spennende. Det mangler heller ikke interesse fra unge menn på Tinder. Men er du kun ut etter det seksuelle? Eller tenker du også forhold? Ja, det ville jeg jo tro, som med alt annet men overordnet inntrykk er at det er en ekstremt liten prosentandel av de som er interessert da, og det synes jeg er litt rart kanskje. Jeg tenker vel først og fremst på det seksuelle, men ikke å peise på og det er det for å si det sånn. Være sammen, snakke, se på tv, spise og gjøre hyggelig ting i tillegg, man vil jo ha en god kjemi. Men uten å kalle det et tradisjonelt forhold og samboerskap og det som er da.
JLYFSH Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er tidlig i 50-årene, og skal ærlig innrømme at jeg synes det er mange deilige mannfolk i 30-åra. Et rent seksuelt forhold hadde vært fint det, men det som holder meg tilbake er at jeg har barn på din alder. Når den tanken kommer over meg, kjenner jeg hvor feil det blir! Tror jeg hadde syntes det var rart om mine sønner hadde sex med kvinner på min alder. Anonymkode: 605ae...a2f Ja riktig, det er jo sikkert noe som gjelder for mange. Nå har jo ikke jeg barn selv, så jeg kan ikke helt vite hvordan den følelsen er. Men jeg leser jo at folk sier "...kunne vært mora di" etc. som argument når jeg leser andres poster om temaet, og ja, teknisk sett så kunne det vært slik når det er så stor aldersforskjell, men jeg personlig indentifiserer ikke eldre sexpartnere med min mor, og har ingen sperrer ift alder på den måten. Men det er jo noe annet å være en mor enn å ha en mor antar jeg
Filia Skrevet 19. februar 2020 #6 Skrevet 19. februar 2020 5 minutter siden, JLYFSH skrev: Ja, det ville jeg jo tro, som med alt annet men overordnet inntrykk er at det er en ekstremt liten prosentandel av de som er interessert da, og det synes jeg er litt rart kanskje. Jeg tenker vel først og fremst på det seksuelle, men ikke å peise på og det er det for å si det sånn. Være sammen, snakke, se på tv, spise og gjøre hyggelig ting i tillegg, man vil jo ha en god kjemi. Men uten å kalle det et tradisjonelt forhold og samboerskap og det som er da. Tror det kommer an på hva damen er ut etter. Er hun seriøs og vil ha et ordentlig forhold, så går hun bare ned noen år i aldersforskjell og heller opp en del. Er det mest for moro skyld, så søker hun seg heller nedover i alder. Er nok antageligvis flere kvinner som er mer seriøs og derfor ikke ser etter altfor unge. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #7 Skrevet 19. februar 2020 Jeg er også yngre enn 50-60 åra, har en sønn på 30, men hadde ikke hatt noe problem med verken forhold eller FF med en i 30-årene. (siden du helst ville 10-15 år eldre enn meg, så kan jeg komme tilbake til deg senere) Jeg tror også det kommer an på damen, @Filia, men det kan nok hende at jeg er i mindretall. Jeg syns ofte at menn som er eldre enn meg blir litt "satt" og kjedelige. Hadde jeg kunne velge fritt ville jeg gjerne hatt en i 30-årene som ikke ser på det å få egne barn som et must. Det er mange år siden jeg var ferdig med å få barn og jeg vil ikke ha en mann med små barn heller. Og det er mer grunnen til at jeg evt. ville gått for en som er eldre enn meg, da er det som regel bare voksne barn. (Barnebarn er jo helt greit da... ) Anonymkode: b927a...51b
JLYFSH Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er også yngre enn 50-60 åra, har en sønn på 30, men hadde ikke hatt noe problem med verken forhold eller FF med en i 30-årene. (siden du helst ville 10-15 år eldre enn meg, så kan jeg komme tilbake til deg senere) Jeg tror også det kommer an på damen, @Filia, men det kan nok hende at jeg er i mindretall. Jeg syns ofte at menn som er eldre enn meg blir litt "satt" og kjedelige. Hadde jeg kunne velge fritt ville jeg gjerne hatt en i 30-årene som ikke ser på det å få egne barn som et must. Det er mange år siden jeg var ferdig med å få barn og jeg vil ikke ha en mann med små barn heller. Og det er mer grunnen til at jeg evt. ville gått for en som er eldre enn meg, da er det som regel bare voksne barn. (Barnebarn er jo helt greit da... ) Anonymkode: b927a...51b Hehe ja, du får sende pm om et tiår eller så! Men ja ikkesant, og jeg har for så vidt hatt et par lengre "forhold" med damer i 40-årene, og inntrykket er at der er det flere som er åpne for denslags. Mange fine damer i 40-årene, men det jeg lurer på er jo hvorfor mange blir så (virker det som) "seriøse" som man kaller det når de har passert 50. Er det bare en generasjonsgreie kanskje? Vil fremtidens 50-60-åringer være annerledes? Ellers er man @Filia kanskje rett og slett litt mer ferdig med "spenning" når man er oppi årene?
youcancallmejune Skrevet 19. februar 2020 #9 Skrevet 19. februar 2020 Jeg har aldri vært sammen med en mye yngre mann, men jeg tror jeg automatisk ville tenkt at han ikke var det minte interessert i meg og derfor ikke engang vurdert å flørte med ham men heller behandlet ham som hvem som helst. Det er tross alt temmelig uvanlig med yngre menn som foretrekker eldre kvinner. Han hadde nok måttet vært svært direkte for at jeg i det hele tatt skulle skjønt at han var interessert, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde orket er sånt forhold. Ikke for at ikke yngre menn ofte er både kjekke og smarte, men jeg(og sikkert mange andre kvinner) er jo en smule forfengelig og tror jeg ville funnet det vanskelig å være synlig eldre enn kjæresten, for med stor aldersforskjell ville jeg vel trolig vært det. Jeg ville nok også syntes det var slitsomt med alle kommentarene vi garantert ville fått. Jeg tror det er verre for kvinner enn for menn å ha en yngre partner. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #10 Skrevet 19. februar 2020 Noen kvinner som har eksperimentert mye med sex i yngre år er sikkert ferdig med spenning i 40-50 årene. Mens de som ikke har gjort det er mer nysgjerrig på sex i voksen alder. Så det er kanskje dumt å brenne seg ut seksuelt i ung alder med tanke på fremtidig sex i voksen alder. ? Anonymkode: 0ce37...799
Gjest Mysticgirl Skrevet 19. februar 2020 #11 Skrevet 19. februar 2020 45 minutter siden, JLYFSH skrev: Ja, det ville jeg jo tro, som med alt annet men overordnet inntrykk er at det er en ekstremt liten prosentandel av de som er interessert da, og det synes jeg er litt rart kanskje. Jeg tenker vel først og fremst på det seksuelle, men ikke å peise på og det er det for å si det sånn. Være sammen, snakke, se på tv, spise og gjøre hyggelig ting i tillegg, man vil jo ha en god kjemi. Men uten å kalle det et tradisjonelt forhold og samboerskap og det som er da. Der har du nok hovedgrunnen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #12 Skrevet 19. februar 2020 Men vil du virkelig ha en kjæreste som er 20 år eldre enn deg og som ser 15-20 år eldre ut enn deg, eller er det mest sex ? Anonymkode: 0ce37...799
JLYFSH Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #13 Skrevet 19. februar 2020 6 minutter siden, youcancallmejune said: Jeg har aldri vært sammen med en mye yngre mann, men jeg tror jeg automatisk ville tenkt at han ikke var det minte interessert i meg og derfor ikke engang vurdert å flørte med ham men heller behandlet ham som hvem som helst. Det er tross alt temmelig uvanlig med yngre menn som foretrekker eldre kvinner. Han hadde nok måttet vært svært direkte for at jeg i det hele tatt skulle skjønt at han var interessert, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde orket er sånt forhold. Ikke for at ikke yngre menn ofte er både kjekke og smarte, men jeg(og sikkert mange andre kvinner) er jo en smule forfengelig og tror jeg ville funnet det vanskelig å være synlig eldre enn kjæresten, for med stor aldersforskjell ville jeg vel trolig vært det. Jeg ville nok også syntes det var slitsomt med alle kommentarene vi garantert ville fått. Jeg tror det er verre for kvinner enn for menn å ha en yngre partner. Veldig godt poeng.. Lett å forstå for så vidt, men det er jo syns synes jeg 1
JLYFSH Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #14 Skrevet 19. februar 2020 4 minutter siden, Mysticgirl said: Der har du nok hovedgrunnen. Du mener at i hovedsak er ikke eldre damer interesserte i yngre menn fordi de er for opptatt av sex? Jeg kjøper argumentet ditt hvis vi snakker om pubertale 20-åringer so to speak, men voksne damer vil vel også ha et seksuelt ladet forhold. Eller? 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 19. februar 2020 #15 Skrevet 19. februar 2020 1 minutt siden, JLYFSH skrev: Du mener at i hovedsak er ikke eldre damer interesserte i yngre menn fordi de er for opptatt av sex? Jeg kjøper argumentet ditt hvis vi snakker om pubertale 20-åringer so to speak, men voksne damer vil vel også ha et seksuelt ladet forhold. Eller? Nei, men at du kun ønsker et seksuelt forhold og ikke et forhold.. eldre kvinner er sikkert rimelig lei av yngre gutter som prøver alt for å få ligge med dem. Om det kun omhandler sex, ser de kanskje ikke på det som noe ordentlig. Da vil du bare dyppe kuken i noe som tenner deg sykt, men du vil ikke ha et forhold.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #16 Skrevet 19. februar 2020 Det er nok det seksuelle. Når du blir 45-50+ så er det yngre damer som tenner deg. Anonymkode: 0ce37...799 1
JLYFSH Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #17 Skrevet 19. februar 2020 2 minutter siden, Mysticgirl said: Nei, men at du kun ønsker et seksuelt forhold og ikke et forhold.. eldre kvinner er sikkert rimelig lei av yngre gutter som prøver alt for å få ligge med dem. Om det kun omhandler sex, ser de kanskje ikke på det som noe ordentlig. Da vil du bare dyppe kuken i noe som tenner deg sykt, men du vil ikke ha et forhold. Jeg kan godt forstå at det er noe de er lei av, men er ikke alle damer lei av gutter som vil dyppe kuken i noe som tenner dem? Dessuten omhandler ikke mitt ønske kun om sex, det har jeg gjort tydelig et par ganger nå..
Bamseklemmer Skrevet 19. februar 2020 #18 Skrevet 19. februar 2020 (endret) Jeg satt i nesten samme tankene som deg TS da jeg var i 20-årene, hun var 20 år eldre, ei kjempesøt og sjarmerende dame som virkelig elsket meg, og gav meg uerstattelig god sex og erfaring... Men er glad det ikke ble mere, når jeg tenker at jeg fikk to barn med ei dame på samme alder. Hun har nok vært over 70 år idag🖤 Endret 19. februar 2020 av Bamseklemmer
JLYFSH Skrevet 19. februar 2020 Forfatter #19 Skrevet 19. februar 2020 7 minutter siden, Bamseklemmer said: Jeg satt i nesten samme tankene som deg TS da jeg var i 20-årene, hun var 20 år eldre, ei kjempesøt og sjarmerende dame som virkelig elsket meg, og gav meg uerstattelig god sex og erfaring... Men er glad det ikke ble mere, når jeg tenker at jeg fikk to barn med ei dame på samme alder. Hun har nok vært over 70 år idag🖤 Det er jo herlig og ja, det er kanskje ikke ment å vare når det er så stor aldersforskjell. Jeg får nok bare jobbe litt med meg selv. 1
Bamseklemmer Skrevet 19. februar 2020 #20 Skrevet 19. februar 2020 7 minutter siden, JLYFSH skrev: Det er jo herlig og ja, det er kanskje ikke ment å vare når det er så stor aldersforskjell. Jeg får nok bare jobbe litt med meg selv. Vi hadde et veldig godt seksuelt forhold da, og vi klarte å holde det hemmelig i mange år😉 Jeg unner deg ei moden dame på 45+, de litt "varmere" på mange vis🙄 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå