Gå til innhold

Butter beans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg butter beans for første gang😁 hvordan tilbereder dere dem? Bløtlegging, skylling, koketid?

Anonymkode: ffb81...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker dem som erstatning for kylling, som oftest. Godt i indisk. Bruker ferdig-glassene fra saritas mye.

Anonymkode: 9439d...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dem som erstatning for kylling, som oftest. Godt i indisk. Bruker ferdig-glassene fra saritas mye.

Anonymkode: 9439d...9a8

Tenkte på hvordan man koker dem😇 koektid etc

Anonymkode: ffb81...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Bløttlegger i 12 timer(skift gjerne vann en gang),så heller du av bløttleggningsvannet og skyller bønnene og koker de mellom 60-90 minutter.

Anonymkode: 95648...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til bønnekoking: Butterbeans er ganske store bønner. Når de har kokt sånn 45 minutter så tar du opp en bønne og smaker på den. Hvis du ikke synes den smaker 'ferdig'etter din smak så koker du dem i 15 minutter til før du på nytt tar en bønne opp og smaker.

Sier det sånn fordi noen liker bønnene så mye kokt at de nesten går i oppløsning, andre synes de smaker best når de er har litt tekstur igjen :)

 

Anonymkode: a756e...c4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sier det sånn fordi noen liker bønnene så mye kokt at de nesten går i oppløsning, andre synes de smaker best når de er har litt tekstur igjen :)

 

Anonymkode: a756e...c4e

Mine gikk heeelt i oppløsning, måtte bare lage en suppe med dem. Hadde de da 30 min i trykkoker (ca. 1.5 time vanlig koking), uten bløtlegging.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan skal disse være i konsistensen når de er ferdige? Myke så de kan moses med en gaffel eller er de litt fastere?

Anonymkode: ffb81...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker mine til de er møre, men tar dem før de så myke at de kan moses enkelt med gaffel.

Anonymkode: 97c04...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha i vann over natten. Skylle og koke i 1 - 2 timer.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...