Gå til innhold

Ketolyse (og lavkarbo-mat)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang nullkarbo, heter det bare det siden det er så lite karbo? Ett egg feks er jo rett under 1..

Da jeg begynte på ketolyse ville ikke kroppen inn i ketose, men det ordnet seg etter at jeg inkluderte grønnsaker og korn. Er veldig lurt å lese seg opp på hva man driver med. Henviser nå til personen som nevnte glukose.

Anonymkode: 93fff...b97

Det bare kalles nullkarbo siden det er så små mengder. Til og med muskelkjøtt har små mengder glykogen, så helt på null karbohydrater kommer man ikke.

 

Du var nok i ketose altså. Jeg regner med at du tisset på sticks og målte ketoner i blodet. Det du tisser ut er bare overskuddsketoner, altså ketonlegemer som kroppen ikke får brukt. Det er absolutt ikke nødvendig å inkludere grønnsaker og korn for å komme i ketose. Kroppen går til og med inn i ketose hvis man spiser mye karbohydrater men det går lenge mellom måltider.

Anonymkode: 0342b...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, panzerpølsa skrev:

I overskriften til trådstarter står det Ketolyse, og hun ønsker tips til mat på ketolyse. Da er det greit å varsle om at eple og pære ikke er lurt. Hva andre gjør, er jo opp til en hver. 

Det står:

Sitat

Dere som har gått på/går på ketolyse-dietten, evt lavkarbo, hva spiser du i løpet av en dag? 

Altså nevnes både ketolyse og lavkarbo. Den jeg siterte sa at eple og pære ikke kunne spises på lavkarbo, noe som ikke stemmer. Det er derimot ikke forenlig med ketolysekuren, som er ekstrem lavkarbo. 

Mange tror av en eller annen grunn at ketolysekuren=Den eneste formen for lavkarbo, noe som er feil. 

Anonymkode: e4595...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står:

Altså nevnes både ketolyse og lavkarbo. Den jeg siterte sa at eple og pære ikke kunne spises på lavkarbo, noe som ikke stemmer. Det er derimot ikke forenlig med ketolysekuren, som er ekstrem lavkarbo. 

Mange tror av en eller annen grunn at ketolysekuren=Den eneste formen for lavkarbo, noe som er feil. 

Anonymkode: e4595...6c4

Ketolyse er ikke ekstrem lavkarbo. Carnivore, Skaldeman er eksempler på former som er lavere enn ketolyse.

Men her er det jo tydelig at TS ønsker tips som passer til ketolyse, men ikke nødvendigvis er ketolyse siden det er mange forskjellige former for lavkarbo. Frukt er ikke forenlig med ketolyse. 

Anonymkode: 0342b...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ketolyse er ikke ekstrem lavkarbo. Carnivore, Skaldeman er eksempler på former som er lavere enn ketolyse.

Men her er det jo tydelig at TS ønsker tips som passer til ketolyse, men ikke nødvendigvis er ketolyse siden det er mange forskjellige former for lavkarbo. Frukt er ikke forenlig med ketolyse. 

Anonymkode: 0342b...e73

Vi er rett og slett uenige. 

Anonymkode: e4595...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...