Gå til innhold

Trene med bind/bleie...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette gjør vondt å skrive, jeg skal ikke gå inn på hvorfor, men jeg har en medisinsk tilstand som gjør at jeg ha på meg et tykt bind hele tiden (ikke libresse-bind, dette er et bleiebind fra apotek). Tampong kan ikke brukes. Livskvaliteten min synker selvfølgelig kraftig av at jeg kan ikke trene, siden dette tykke bindet vises godt gjennom treningstights. Kan selvfølgelig heller ikke ha sex. Jeg er singel, ufør, lever isolert og føler at livet mitt er meningsløst slik det er nå. Jeg vet at trening kommer til å hjelpe meg.

Da jeg tok opp dette med legen så er svaret bare "Ja, det er synd men du må bare gjøre det beste ut av situasjonen". Denne "situasjonen" kommer til å vare i MINST 1 år OM ting går som planlagt med kommende operasjoner.

Psyken min er på bunn. Jeg har aldri følt meg så uattraktiv og i dårlig form, enda jeg ikke er bikket 25 år engang. Jeg kan ikke leve slik.

Så spørsmålet mitt er om det finnes treningsklær jeg kan gå med hvor dette bindet ikke vises? 

Hilsen svært deprimert og frustrert j24.....

Anonymkode: 7f3d4...06a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? MÅ du gå i tights for å trene? Hva med gode, gamle treningsbukser, joggebukser og slike ting som ikke sitter som et pølseskinn??

Ta på deg en joggebukse og gå deg noen powerwalkturer, det holder deg i form. Du tør vel neppe å bli sett på treningsstudioet i en sånn bukse, skal man dømme ut i fra innlegget ditt, men da får du finne andre treningsformer der du ikke blir observert på så nært hold med rumpa i været.

Anonymkode: e8158...3fa

• Liker 13
Skrevet

Selvfølgelig må du bare gjøre det beste ut av det, og steg en er å droppe treningstights, men heller bruke en joggebukse som ikke viser absolutt alt som er under.

Anonymkode: cfdc7...cc1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Seriøst? MÅ du gå i tights for å trene? Hva med gode, gamle treningsbukser, joggebukser og slike ting som ikke sitter som et pølseskinn??

Ta på deg en joggebukse og gå deg noen powerwalkturer, det holder deg i form. Du tør vel neppe å bli sett på treningsstudioet i en sånn bukse, skal man dømme ut i fra innlegget ditt, men da får du finne andre treningsformer der du ikke blir observert på så nært hold med rumpa i været.

Wow, du høres hyggelig ut. Jeg har aldri sett noen trene i joggebukse, det er noe man har på seg innenfor 4 vegger foran Tven på lørdagskvelden spør du meg. Det er et varmt tøy som ikke puster godt og det er ikke meningen å trene i det. Beklager for at jeg ikke vil gå SÅNN på Treningsenter?? 

Skjermbilde 2020-02-18 kl. 16.39.38.png

• Liker 2
Skrevet

Bruk en lang t-skjorte over, som dekker rumpa? Eller knyt en genser rundt livet? 

• Liker 1
Skrevet

Sånn her så man ut på treningssentre før det ble normalt med ekle pølseskinn og å vise fram absolutt alt! Jeg går sånn enda når jeg en sjelden gang gidder å trene! Er på treningssenter for å trene, ikke bry meg om hva andre synes om kroppen min. 

Anonymkode: 7d1a5...8e3

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, du høres hyggelig ut. Jeg har aldri sett noen trene i joggebukse, det er noe man har på seg innenfor 4 vegger foran Tven på lørdagskvelden spør du meg. Det er et varmt tøy som ikke puster godt og det er ikke meningen å trene i det. Beklager for at jeg ikke vil gå SÅNN på Treningsenter?? 

Hva tror du folk trente i før tights ble vanlig da, om jeg tør spørre? Det er en grunn til at det heter treningsbukse og joggebukse, nettopp fordi det er det de ble brukt til før folk ville flashe kroppene sine litt mer og tights ble in. 

Du hadde ikke daua av å bruke en sånn for å skjule bleien. 

Du får gjøre som foreslått ovenfor; bruk tights, men en lang t-skjorte over som dekker rumpa.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn her så man ut på treningssentre før det ble normalt med ekle pølseskinn og å vise fram absolutt alt! Jeg går sånn enda når jeg en sjelden gang gidder å trene! Er på treningssenter for å trene, ikke bry meg om hva andre synes om kroppen min. 

Anonymkode: 7d1a5...8e3

Takk for innspill. Ser nå på adidas/nike bukser som ikke er tettsittende  - jeg må innrømme at jeg har glemt at disse eksisterte. Så de vel sist da jeg gikk på barneskolen. Ser at Nelly har noen, så det hjelper faktisk enormt! :) 

ts

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig med de andre at du må gjøre det beste ut av det, når de sier "herregud tren med joggebukse da!" grøss og gru, men på en annen side så finnes det mange fine joggebukser i dag, det er ikke slik at du må dra på deg den største buksa du finner. istedet for å løpe inne, har du vurdert tanken om å gå ute i skog og mark? Bare det kan løfte litt på humøret (og det positive er jo at du slipper å skifte når du kommer inn)

Mine to favoritter er Denne fra Cubus eller Denne fra Junkyard/Nike. Ikke trenging vel og merke, men jeg personlig liker å bruke litt tykkere bind (kjøpte noen i oz som faktisk var for overaktiv blære/inkontinens, dvs de syntes igjennom en tynn bukse) når jeg er ute å flyr, følte ingen kunne se at jeg omtrent gikk rundt i en bleie da vi var på flyplassen. Brukte da joggebukse nr 1 som jeg linket til. 

En annen ting du kan prøve på er jo som Vera sier, en stor t-skjorte som dekker litt. 

Lykke til! 

Skrevet
Akkurat nå, dillyduzit skrev:

Jeg er enig med de andre at du må gjøre det beste ut av det, når de sier "herregud tren med joggebukse da!" grøss og gru, men på en annen side så finnes det mange fine joggebukser i dag, det er ikke slik at du må dra på deg den største buksa du finner. istedet for å løpe inne, har du vurdert tanken om å gå ute i skog og mark? Bare det kan løfte litt på humøret (og det positive er jo at du slipper å skifte når du kommer inn)

Mine to favoritter er Denne fra Cubus eller Denne fra Junkyard/Nike. Ikke trenging vel og merke, men jeg personlig liker å bruke litt tykkere bind (kjøpte noen i oz som faktisk var for overaktiv blære/inkontinens, dvs de syntes igjennom en tynn bukse) når jeg er ute å flyr, følte ingen kunne se at jeg omtrent gikk rundt i en bleie da vi var på flyplassen. Brukte da joggebukse nr 1 som jeg linket til. 

En annen ting du kan prøve på er jo som Vera sier, en stor t-skjorte som dekker litt. 

Lykke til! 

Tusen takk! Den siste du linket til så ikke noe ille ut i det hele tatt faktisk, så den vurderes og nå :) 

ts

Skrevet

Jeg bruker slike tynne langrennsbukser/overtrekksbukser på treningssenter. Null problem. 

Anonymkode: 8031e...0f0

Skrevet

Tredemølle hjemme

Anonymkode: 1e1cb...cf0

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjermbilde 2020-02-18 kl. 16.39.38.png

Du er som vanlig ekstremt negativ, men nei, du kan se ut som dette;

Bilderesultat for training outfit sweatpants lady

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er som vanlig ekstremt negativ, men nei, du kan se ut som dette;

"Du er som vanlig" kjenner du meg? Jeg har takket andre som kom med konkrete råd isteden for å være rappkjeftet. Ja, jeg er deprimert og derav ikke positiv. Dra til helvete.

ts

• Liker 2
Skrevet

I alle dager. Jeg trener på SATS, i løs joggebukse, eller noen ganger i tights med skjørt fra løpeskjørt.no. Det er bare de siste ti årene at tights har blitt enerådende. Joggebukse pleide å være helt vanlig på treningssenteret, og det hender man ser det ennå. 

Anonymkode: a2937...87b

• Liker 3
Skrevet

De har mange fine joggebukser på sportsbutikkne. Litt tynnere og finere i fasongen enn den typiske grå joggebuksa. De holder fasongen pent også. Og så ville jeg nok hatt en stram liten shorts/boxer under for å holde bindet på plass. 

Gjest gjest- silje
Skrevet

Har du sjekket ut lady pants ? De er mye mindre synlige, enn de tykke store bindene (hvis du bruker de bindene jeg tror da). Og de sitter godt, så lenge du har rett str, slik at du ikke trenger å være redd for lekkasje. 

Og en vanlig glatt adidas joggebukse over, så kan du helt fint trene. 

(Evt så er det mye trening du kan gjøre hjemme, men siden du sier at du er isolert, så er det nok lurt å trene på senter.)

• 1 måned senere...
Gjest _Novalie_
Skrevet (endret)

Hej 

Ser det er en stund siden dette ble skrevet men tenkte jeg kunne skyte inn selv då jeg selv sliter med inkontinens og er nødt til å bruke bleier og dette var noe som plagde meg i lang tid for jeg har slitt mye med mobbing og annen dritt så nå skulle lissom mobberene mine få enda en ting å mobbe meg med så jeg gikk mye i store baggy klær for å prøve å skjule bleiene fra jeg var 12 til jeg var 16 då begynte jeg egentlig å gi litt faen fordi bleiene er der for å beskytte meg og det hadde vært 1000 ganger verre om jeg plutselig hadde hatt et uhell og så hadde jeg stått der med våre bukser i stedet (som faktisk også har hendt en gang då jeg faktisk var lei og jeg nektet gå på skolen med bleie på, det skulle jeg tydligvis angre lenge på at jeg gjorde.

Men nå så gir jeg egentlig bare litt faen og kler meg egentlig i det jeg vil og om bleia er litt synlig so be it og er det noen som glor, snakker, ler osv så får det være dem problem for då har de et problem om de må mobbe osv.

Jeg har slitt med mye som jeg fortsatt sliter med og som jeg kommer til å slite med resten av livet, blitt utsatt for mye drit og jeg har også vært veldig langt nede hvor jeg har isolert meg fra jeg var 18 til nå 20 omtrent men nå etter mye om og men, fram og tilbake og folk fra blant annet forumet her som har kommet med gode ord og tips så får jeg pr dags dato hjelp samt venter på kontakt med barnevernet (ettervern) om jeg får komme tilbake inn i systemet, få tilbake et støtteapparat rundt meg osv.

Skriv gjerne til meg om du har lyst på ei venninne eller bare ei å prate med som har vært og som er i samme båt som deg.

Klem❤️

Endret av _Novalie_
AnonymBruker
Skrevet
På 18.2.2020 den 17.09, AnonymBruker skrev:

"Du er som vanlig" kjenner du meg? Jeg har takket andre som kom med konkrete råd isteden for å være rappkjeftet. Ja, jeg er deprimert og derav ikke positiv. Dra til helvete.

ts

Sånn svarer man ikke folk som prøver å komme med gode råd!Trodde du ville ha gode råd jeg. Var det ikke derfor du skrev et innlegg da? 

Anonymkode: 420ef...b3d

AnonymBruker
Skrevet
På 18.2.2020 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill. Ser nå på adidas/nike bukser som ikke er tettsittende  - jeg må innrømme at jeg har glemt at disse eksisterte. Så de vel sist da jeg gikk på barneskolen. Ser at Nelly har noen, så det hjelper faktisk enormt! :) 

ts

Cascall har noen løse treningsbukser.Svarte.De er veldig fin 😊

Anonymkode: 78cf1...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...