Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bevisst valgt å ikke nevne i tinder bio at jeg har et barn. Dette i stor grad fordi jeg ikke ønsker å tiltrekke meg menn som er pedofile og bevisst ute etter å finne kvinner med barn. Mulig litt paranoid, men sånn er det nå... Hva tenker dere om dette? Skjønner jo at barn kan være en deal-breaker for mange. 

Skal på en date om noen dager og har ikke nevnt at jeg har barn da dette ikke har kommet opp i chattingen naturlig. Har ikke vært mye chatting.  Vil treffes og ta en kaffe og se hvordan kjemien er. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes man bør si tidlig at man har barn, og du bør kanskje i tillegg si tidlig at du er «litt paranoid».

Anonymkode: fa1b4...940

• Liker 13
Skrevet

Si det

Anonymkode: a33dc...de7

Skrevet

Hadde reist meg og gått fra den daten sekundet jeg hadde fått vite om barn. Det er absolutt ikke alle som ønsker barn i livet sitt, og man burde vise såpass respekt og ikke kaste bort tiden til andre.

Anonymkode: 0ab2a...e23

• Liker 6
Skrevet

Jeg dater en med barn nå, og ser ikke på det som en dealbreaker. Har opplevd å komme på date og få vite om barn der. Blir helt satt ut. Det er en då stor del av et menneskes identitet og liv at det er helt idiotisk å holde hemmelig. 

Anonymkode: ffb79...bbf

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde satt pris på å vite dette. Har også opplevd at dette kom ut sent, og det føltes veldig merkelig🙈 

• Liker 2
Skrevet

Klart man bør si det tidlig og har vel ikke akkurat blitt holdt hemmelig heller, bare bevisst ikke skrevet i bio. Som nevnt har det ikke vært mye chatting. Om det blir noe mer kontakt før kaffen, så skal jeg ihvertfall få informert om det. Ingen problem om vedkommende reiser seg og går grunnet det. 

Skrevet
3 minutter siden, Malaka skrev:

Klart man bør si det tidlig og har vel ikke akkurat blitt holdt hemmelig heller, bare bevisst ikke skrevet i bio. Som nevnt har det ikke vært mye chatting. Om det blir noe mer kontakt før kaffen, så skal jeg ihvertfall få informert om det. Ingen problem om vedkommende reiser seg og går grunnet det. 

Ikke for deg nei. Men du vet ikke om den andre personen har måttet avlyse andre avtaler eller rokket om på andre planer han egentlig hadde fordi han hadde lyst til å møte deg. 

Anonymkode: ad7a1...f34

• Liker 6
Skrevet

Man bør sørge for å flette inn at man har barn på et ganske tidlig tidspunkt. 

Skrevet

Jeg dater en som ikke hadde skrevet det i bioen, men som nevnte det i første samtale på Tinder. Syns det er en grei måte å gjøre det på dersom du ikke ønsker å ha det med i bioen. Selv har jeg det i bioen og syns det er greit. 

Anonymkode: 2322f...6f9

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du bør si du har barn med en gang.

Mange menn som ikke er interesserte i kvinner med barn. Og nevner du det ikke før en møtes kaster du bort tiden deres.

Endret av hocane
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke noen bio i det hele tatt, men nevner det så fort som mulig i chatten. Kunne aldri truffet noen uten å fortelle det. Forstår at ikke alle ønsker noen med barn fra før, og jeg er heller ikke interessert i slike. Barnet fortjener da noen som anerkjenner dem. 

Anonymkode: 61460...a29

Skrevet

Da jeg hadde en kort "flopp" på Tinder var det veldig få som skrev at de hadde barn husker jeg i profilteksten sin, men veldig mange som spurte tidlig i chattingen om jeg hadde barn eller andre veien fortalte at de hadde det selv helt uoppfordret. Og jeg tenker det er helt fint jeg, da får de jo vite det om de ønsker, før man bruker tid på å treffes, men uten at det trenger å stå i den åpne teksten din :) 

Skrevet

Det finnes en hårfin balanse her. 

Jeg tenker i denne banen at jeg som tobarnsfar har mange gode kvaliteter og samtidig tenker jeg at det bør informeres om at man har barn. Mange vil nok automatisk tenke at dette ikke er noe for dem. 

Så kommer det til det faktum at om du ikke informerer og får datet ei flott dame som ikke vet du har barn, men hvor dere begge har meget bra kjemi. Var det da feil å ikke informere? 

For meg så handler det om å bli kjent. Jeg er jo likedan selv at hvis jeg dater ei dame som ikke informerer om barn, så spiller det da ikke noen rolle for meg. Jeg ønsker jo å date dama for å sjekke kjemien mellom oss. Deretter kan neste steg ordne seg med tiden. 

Anonymkode: 7a3ad...70a

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Så kommer det til det faktum at om du ikke informerer og får datet ei flott dame som ikke vet du har barn, men hvor dere begge har meget bra kjemi. Var det da feil å ikke informere?

Ja. Skikkelig surt å bruke tid på å bli kjent, se frem til å møtes, og SÅ kommer den bomba der. Hvis man ikke vil ha en kjæreste med barn har man kastet bort tid og innsats, og det har jo igrunnen du og.

Anonymkode: 28a88...b55

Skrevet

Informerer ikke gud og hvermann om privatlivet mitt i en tinder- bio, nei. Det er så mange som jeg swiper vekk og jeg har ingen interesse i at random tilfeldige menn som jeg har null interesse av bekjentskap med, skal vite noe om mitt hverdagsliv. 

Jeg tar det opp i chatten når vi har chattet litt, og han har vist seg å virke sånn høvelig tilregnelig.

Anonymkode: 4d40d...80f

Skrevet
På 18.2.2020 den 1.02, Malaka skrev:

Jeg har bevisst valgt å ikke nevne i tinder bio at jeg har et barn. Dette i stor grad fordi jeg ikke ønsker å tiltrekke meg menn som er pedofile og bevisst ute etter å finne kvinner med barn. Mulig litt paranoid, men sånn er det nå... Hva tenker dere om dette? Skjønner jo at barn kan være en deal-breaker for mange. 

Skal på en date om noen dager og har ikke nevnt at jeg har barn da dette ikke har kommet opp i chattingen naturlig. Har ikke vært mye chatting.  Vil treffes og ta en kaffe og se hvordan kjemien er. 

Jeg tenker likedan som deg. I tillegg er jeg privat av meg, og jeg synes ikke noe om at fremmede eller bekjentskaper fra 1997 skal se min livssituasjon ut over det at jeg er singel. 

Anonymkode: 4d40d...80f

Skrevet

Helt greit at du ikke skriver det i profilen din, men det bør komme frem før man avtaler første møte synes jeg. Mange ønsker ikke et liv med barn, og i alle fall ikke mine/dine barn, og bør da få vite slike viktige, store ting om deg for å kunne ta et "kvalifisert" valg på om man vil bruke tid på deg eller ikke. 

Han jeg dater nå har barn, men hadde ikke skrevet det på profilen. Han nevnte det når vi chattet om hva vi bruker fritiden på "Jeg er glad i ditt og datt, og har to barn det går med en del tid til"

Anonymkode: ed06a...e14

Skrevet
På 18.2.2020 den 11.43, hocane skrev:

Du bør si du har barn med en gang.

Mange menn som ikke er interesserte i kvinner med barn. Og nevner du det ikke før en møtes kaster du bort tiden deres.

Men det kan jo sies om en hel rekke ting. F eks om man har dyr (bruker halve helga på forhesten), har pleietrengende og krevende gamle foreldre (må besøkes for hjelp flere ganger i uka), er gamer (må ha minst fire timer i døgnet til spilling), ikke tåler alkohol (blir alltid dritings og gal), er sykelig sjalu (begrenser sosialt liv), har høy gjeld i luksusfelleklassen (får ikke huslån/ikke råd til ferier)...

Anonymkode: 90eb4...830

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan jo sies om en hel rekke ting. F eks om man har dyr (bruker halve helga på forhesten), har pleietrengende og krevende gamle foreldre (må besøkes for hjelp flere ganger i uka), er gamer (må ha minst fire timer i døgnet til spilling), ikke tåler alkohol (blir alltid dritings og gal), er sykelig sjalu (begrenser sosialt liv), har høy gjeld i luksusfelleklassen (får ikke huslån/ikke råd til ferier)...

Anonymkode: 90eb4...830

Akkurat dette har jeg også tenkt og er veldig enig i det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...