Gå til innhold

Hatkriminalitet mot svensker


vi har alle vårt

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, GaiusMarius skrev:

Land som ikke forsøker å bruke mest penger, men heller forsøker å få mest ut av ressursene og som har overlatt integreringen til frivillige har lykkes bedre enn oss. Det du beskriver har mislykkes i flere tiår.

Du kan ikke lese du? Nei det har ikke vert forsøkt i flere tiår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, K.B. skrev:

Du kan ikke lese du? Nei det har ikke vert forsøkt i flere tiår...

Det har det. Norge ligger på topp i verden i pengebruk på utdanning og helsevesen, med middelmådige resultater. Politikerne bevilger stadig mer til disse formålene og til direkte integreringstiltak som har økt med flere milliarder de siste tiårene. Resultatene har uteblitt, og enda flere milliarder til tiltak uten virkning har vi ikke råd til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Madame Butterfly said:

Hvorfor ikke bremse tilstrømmingen, knipe inn til et absolutt minimum? 

Det er jo svært lite gunstig å stadig få flere å integrere når vi ikke greier å integrere de som allerede er her.

Det er det eneste fornuftige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GaiusMarius skrev:

At de lærer språket, arbeider og deltar i samfunnet. Får man til dette, ser man også at kriminaliteten blir lav.

At de lærer språket burde være et ufravikelig krav på et tidligere stadium men det vil uansett ikke stanse denne kriminaliteten. Hvordan få denne gjengen i arbeid når de tjener mer på å selge dop?  Håpløst.  Og hvilken arbeidsgiver ønsker å ansette voldskriminelle dopselgere?

Så jeg er igjen tilbake til det grunnleggende spørsmålet. Hva er egentlig integrering i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er åpenbart det svenskene ønsker, så la de holde på.

Husk:

Toleranse for andre kulturer > Svenske barns sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på de som argumenterer for dette, blander de fornuft med rasisme?

Når de siste 30 årene så hadde de som var kalt rasister rett. Det har gått til det punktet i Norge at venstre på twitter kaller AP Jon for rasist, som bor et "islamsk" område i Oslo og har påpekt feilet integrasjon. Du har Marie Simonsen som skriver at det var svenske menn som antastet jenter på konserter i Sverige, når det var klart at det var immigranter det var snakk om. 

Hva er veien tilbake for "venstre" siden og disse personene i Norge, hvordan kan de gå tilbake alt det de har sagt og gjort?      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, GaiusMarius said:

Land som ikke forsøker å bruke mest penger, men heller forsøker å få mest ut av ressursene og som har overlatt integreringen til frivillige har lykkes bedre enn oss.

Virkelig? Bør kanskje hoste opp en link da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare svenske barn som lider under denne type hat kriminalitet pga Islamsk innvandring, det skjer også i Norge. 

Britisk jenter har vel heller ikke sluppet så lett fra det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, GaiusMarius said:

 Vi bør se på til de landene som har lykkes og lære av disse.

Hvilke land er det du sikter til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, amit skrev:

Hvilke land er det du sikter til her?

Canada  og USA. Der har frivillige en sterk rolle i integreringen, og de lykkes bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, GaiusMarius said:

Canada  og USA. Der har frivillige en sterk rolle i integreringen, og de lykkes bedre.

Nå glemmer du at ihvertfall USA er svært strenge med hvem de slipper inn i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vi har alle vårt skrev:

Nå glemmer du at ihvertfall USA er svært strenge med hvem de slipper inn i landet.

Antallet betyr lite for integreringen. Canada er et av landene som lykkes best, og også er blant de mest liberale, både i antall og som andel av befolkningen de tar inn årlig. USA har strammet noe inn de siste årene, men tar fortsatt imot mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/21/2020 at 12:49 AM, GaiusMarius said:

Canada  og USA. Der har frivillige en sterk rolle i integreringen, og de lykkes bedre.

USA var det sånn at om du ikke klarte deg selv så reiste man hjem. Idag er det ikke sånn, dog du har u-dokumenterte som jobber slave arbeid i div fabrikker.      

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det er feil at Canada er det landet, eller er av de land som har vært flinkest på integrering. Jeg sier derimot at det utsagnet sier mer om hvor ikke det står til i de respektive land, enn det sier noe om hvor bra det derfor er i Canada. 

Jeg hadde ingen kilder å linke til, mer hva andre med personlig erfaring har fortalt meg. Så jeg googlet for å finne kilder, og det jeg fant underbygget inntrykket mitt om at det er tilsvarende problem med lite tilpassingsvillige muslimer i Canada som resten av verden. 

Jeg kjenner ikke Canadiske medier, deres bakgrunn etc. hvilke som er troverdige og ikke, men det er mange der som hevder deres samfunn har kommer til er metningspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, GaiusMarius said:

Antallet betyr lite for integreringen.

Selvfølgelig betyr antallet sett i forhold til folketallet særdeles mye for integreringen.

19 hours ago, GaiusMarius said:

Canada er et av landene som lykkes best, og også er blant de mest liberale, både i antall og som andel av befolkningen de tar inn årlig. USA har strammet noe inn de siste årene, men tar fortsatt imot mange.

Hvor mange somalske og syriske flyktninger og asylsøkere har USA tatt imot siste 5 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, vi har alle vårt skrev:

Selvfølgelig betyr antallet sett i forhold til folketallet særdeles mye for integreringen.

Hvor mange somalske og syriske flyktninger og asylsøkere har USA tatt imot siste 5 år?

Det lever flere hundretusen mennesker i USA med såkalt Temporary Protective Status. Av disse er ca 250 fra Somalia og 5800 fra Syria. Det er også 450 fra Sudan og 1000 fra Jemen. De aller fleste er imidlertid fra Mellom-Amerika, ikke minst El Salvador med nesten 200 000. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye denne statusen sier om flyktninger i USA, men jeg vil tro den gir en viss pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenskene bør lage en ny låt som heter "Låt oss sy kuddar under de arabiska armarna". Den hadde slått an som hit på radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, GaiusMarius skrev:

Det er slettes ingen automatikk i at mange innvandrere betyr dårlig integrering: https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/hoy-innvandring-skader-ikke-1.372246

Det er jo også viktig å se på hvilket type innvandrere man snakker om også da. De fleste typer arbeidsinnvandrere klarer seg bra og bidrar. Flyktninger og asylsøkere og andre innvandrere fra ikke-vestlige land sliter veldig.

Sitat

Norge, Sverige, Danmark og Finland trekkes i rapporten fram som land med en stor andel nylig ankomne flyktninger. Disse har som regel større problemer med å bli integrert enn arbeidsinnvandrere.
Midtbøen sier det også forklarer hvorfor Canada, som ofte framheves som et land som har lykkes med integreringen, klarer seg bra, og viser til at landet har et poengsystem som gjør at de får arbeidsinnvandrere med gode forutsetninger for å lykkes på jobbmarkedet.

Man kan ikke sette likhetstegn mellom innvandrere og manglende integrering. Det er stor forskjell mellom ulike grupper, og det er større forskjeller innvandrere imellom enn mellom majoritets- og minoritetsnordmenn for øvrig. Somaliere kommer for eksempel systematisk dårligere ut enn vietnamesere.

Så antallet har en del å si for hvor godt man lykkes. Det er begrepsbruken man må holde styr på. Stor innvandring i form av arbeidsinnvandring er nødvendigvis ikke noe onde integreringsmessig. Stor innvandring med bakgrunn i humanitær migrasjon derimot, da møter man på problemer. Og de problemene blir bare større jo større andelen er. Og bakgrunn og kultur på menneskene som kommer har også stor betydning!

Og siden Canada blir dratt inn som vellykket eksempel på at innvandring er nydelig, så må man jo se på hva slags innvandrere de tar imot. Hadde vi hatt poengsystem på alle vi slipper inn også så hadde nok innvandringen her i landet også vært vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...