Gå til innhold

Lille Tove? For tidlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeanenette, Michelle, Leyla?

Anonymkode: 1d106...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tove står fint alene, men mellomnavn med en endelse tror jeg kan være fint. Sånt som f.eks Louise, Lise, Elise, Anette, Irene.

Eller uten en slik endelse, men et annet navn. Sånn som Tove Mait, Tove Anita, Tove Karin, Tove Olava.

Anonymkode: d310f...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Åse er jo ikke i samme sjanger 😂

 

Alma er defintivt ikke i samme sjanger. 
 

navn i samme sjanger: Mette, Tone, Anita, Aina, Merete, Elin, Ellen, Kjersti, Marianne... 70-tallsnavn mao. 

Anonymkode: 072bf...1b5

Jeg synes de hører fint sammen, uavhengig av hva du mener om "sjanger". Hvem utnevnte deg til navnepoliti ;)

 

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Og Alma heter fire av min datters venninner,  i alderen 10-års alderen. Og Selma, de vasser vi i. 

Anonymkode: 446a7...54b

.....og så? Det kan vel være et fint navn uansett. Folk her inne er så sykt anal på navn at jeg blir helt svett.

Anonymkode: 5ff71...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes de hører fint sammen, uavhengig av hva du mener om "sjanger". Hvem utnevnte deg til navnepoliti ;)

 

.....og så? Det kan vel være et fint navn uansett. Folk her inne er så sykt anal på navn at jeg blir helt svett.

Anonymkode: 5ff71...4bf

Da mener du kanskje at Leander og Geir  også er i samme sjanger? 😅 er ikke snakk om sjangerpoliti, men å korrigere ting som er helt feil. Sjanger er en form for kategorisering, og de navnene er ikke i samme kategori - uavhengig av om du syntes det «hører fint sammen» 😂
 

Ps. «Folk er sykt anal på navn» sier vel sitt. Det henger ikke på greip. 

Anonymkode: 072bf...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alma kunne jeg aldri brukt. Jeg hadde en nabo som het det en gang, en gammel dame. Så det navnet forbinder jeg med gamle damer.

Anonymkode: 80680...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes de hører fint sammen, uavhengig av hva du mener om "sjanger". Hvem utnevnte deg til navnepoliti ;)

 

.....og så? Det kan vel være et fint navn uansett. Folk her inne er så sykt anal på navn at jeg blir helt svett.

Anonymkode: 5ff71...4bf

Jada. Kjenner ingen Tove, og har ikke hørt om noen under 50 år som heter det. Kjenner mange Alma, ingen over 13 år. Tenkte bare at spørsmålet: «kan jeg kalle henne Alma, eller er det for sært for ei lita jente? -ikke ville bli spurt, ergo ikke samme type navn i denne sammenhengen. Selvsagt er Selma og Alma fine navn, det er jo derfor man velger dem. Og ts lurer på om folk ikke vil synes Tove er fint. Ennå. 

Anonymkode: 446a7...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ei Tove Sofie 😊

Anonymkode: f61eb...370

Det var fint navn, syns jeg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Alma kunne jeg aldri brukt. Jeg hadde en nabo som het det en gang, en gammel dame. Så det navnet forbinder jeg med gamle damer.

Anonymkode: 80680...2fe

Men gamle damer har jo også vært barn en gang.

Anonymkode: d310f...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2020 den 19.02):

Ja, det var mye vanligere å ikke skille seg ut før. Jeg kjenner 2 Lucas. En på 25 og en på 3 år. Før i tida het jo alle det samme. Gå inn på et klasserom på 80-tallet og gjett hvor mange som heter Monica, Linda, Merete og Anne! 

Anonymkode: 7c13e...d8b

For ikke å snakke om Heidi, Hanne eller Kristin(a/e)... 

Anonymkode: 13402...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt på det før, men synes Tove er veldig pent. Ikke for tidlig :)

Anonymkode: addbb...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iia skrev (På 8.4.2021 den 11.36):

Det var fint navn, syns jeg :) 

Tusen takk ❤ hun er oppkalt etter oldemødrene sine

Anonymkode: f61eb...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2020 den 23.50):

Det er da ikke noe spesielt for dagens barn. Om jeg trenger hjelp til å løfte noe på jobben trenger jeg bare å rope på Lars, så kommer halvparten av kollegaene mine ilende. 😂 

Anonymkode: 337ee...f2d

Lars er fint, da 😍

Anonymkode: 87be1...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en ung jente som heter Tove, det er fint! Hadde eldste sønnen blitt jente, skulle han hete Tova (svensk).

Anonymkode: 9ec39...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...