Gå til innhold

Seroquel og vekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva med trening? Har du et nettverk? Venner? Familie? Å ikke bevege seg ute hjelper ikke mot depresjon. Du må ta litt tak selv og. 

Anonymkode: 26e80...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med trening? Har du et nettverk? Venner? Familie? Å ikke bevege seg ute hjelper ikke mot depresjon. Du må ta litt tak selv og. 

Anonymkode: 26e80...090

Jeg går tur hver dag, gjør styrketrening fire dager i uka. Har mann og barn, og gode venner. Jeg tar definitivt tak selv. Har nettopp vært innlagt i to mnd. Er nå hjemme og ser vekta går videre oppover, til tross for sunt kosthold. Er konstant sulten og spiser meg ikke mett til noe måltid. Det er ganske frustrerende! 

Anonymkode: 7d520...d0e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg går tur hver dag, gjør styrketrening fire dager i uka. Har mann og barn, og gode venner. Jeg tar definitivt tak selv. Har nettopp vært innlagt i to mnd. Er nå hjemme og ser vekta går videre oppover, til tross for sunt kosthold. Er konstant sulten og spiser meg ikke mett til noe måltid. Det er ganske frustrerende! 

Jeg har full forståelse for den følelsen. Et litt merkelig tips fra meg var å bruke munnspray for å få fokuset bort fra maten da jeg gikk på antipsykotika. Etter jeg hadde spist en normal porsjon som jeg ikke ble mett av, så brukte jeg munnspray. Og i tillegg drakk jeg endel vann for å ha noe volum i magen. Jeg ble fremdeles litt feit, men det hindret meg i å spise 12 brødskiver til alle døgnets måltider f.eks. 

Anonymkode: fef53...5ca

Skrevet

Dette med å gå opp i vekt er gjerne i oppstartsfasen. Jeg har både gått mye opp i vekt av medisiner, men også gått ned igjen på de samme medisinene. 

Skrevet
44 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Dette med å gå opp i vekt er gjerne i oppstartsfasen. Jeg har både gått mye opp i vekt av medisiner, men også gått ned igjen på de samme medisinene. 

Har du gjort noe spesielt for å gå ned igjen i vekt? 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du gjort noe spesielt for å gå ned igjen i vekt? 

Spist sunt, mindre og trent. Medisinene gjorde meg i starten ekstremt sulten. Så jeg spiste mye mer enn hva jeg hadde godt av. Jeg veier 61-62 kg nå på 174 cm. Går ikke lenger på like mye medisiner da. På det meste gikk jeg på 800 mg seroquel, 50 mg Truxal, 1000 mg orfiril og en antidepressiva som ikke gir vektøkning (ja jeg var kraftig overmedisinert). Nå går jeg på 75 mg Truxal og holder på å trappe opp på Lamictal. 

Skrevet

Legen min var ikke så veldig fornøyd med at jeg hadde trappet ned på egen hånd... Men fikk forståelse for plagene. Ble enige om at jeg holder på 400 mg framover. Håper inderlig jeg klarer å gå ned igjen i vekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...