Gå til innhold

Han bruker kokain

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde du fortsatt å date??? dersom annet er bra

Anonymkode: 3aee6...275

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI, absolutt ikke. Jeg hadde ikke befattet meg på noen som helst måte med en person jeg visste brukte kokain (eller noen annen form for narkotiske stoffer, jeg godtar ikke hasjrøyking heller).

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

NEI, absolutt ikke. Jeg hadde ikke befattet meg på noen som helst måte med en person jeg visste brukte kokain (eller noen annen form for narkotiske stoffer, jeg godtar ikke hasjrøyking heller).

Enig!!!

• Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!!!

Men alkohol godtar dere? Lol...... Alle ruser seg i en eller annen form. Rus er rus. Hvis der kun skjer engang iblandt så hadde jeg datet videre!

Anonymkode: d8e71...99b

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alkohol godtar dere? Lol...... Alle ruser seg i en eller annen form. Rus er rus. Hvis der kun skjer engang iblandt så hadde jeg datet videre!

Hva med når «en gang iblant» utvikler seg til å bli «en gang i uka» også «en gang om dagen»? Jeg hadde ikke datet noen som ruser seg på kokain, uansett hvor ofte eller sjeldent. 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg ligger grensen ved hva som er lovlig/ikke lovlig. Fylla hver helg ville også vært en dealbreaker da, bare så det er sagt.

Anonymkode: 050e6...725

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Midnight said:

Hva med når «en gang iblant» utvikler seg til å bli «en gang i uka» også «en gang om dagen»? Jeg hadde ikke datet noen som ruser seg på kokain, uansett hvor ofte eller sjeldent. 

Er jo ikke gitt at det gjør det. Mange tar en øl iblant uten at det utvikler seg til alkoholisme.

Anonymkode: 9a73e...fa2

• Liker 6
Skrevet

Var sammen med som brukte "i festlig lag", og aksepterte det, han opplyste meg også om det tidlig i forholdet. Synst det var greit, bedre enn alkohol.

Problemet var at det svært liberale synet på rusmidler også etterhvert gjaldt smertestillende og sovetabletter. Og han hadde også barn, og jeg synst det var langt over grensen å bruke rusmidler i nærheten av de. Han begynte også bruke amfetamin for å holde ut på jobb, pga stress.. 

Problemet er ikke rusmiddelbruk i seg selv, men holdningen mange har, og utvikler.

Personlig styrer jeg unna alle som har behov for rusmidler nå, klok av skade. Jeg blir kvalm av tanken.

Anonymkode: 6edf7...9e6

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du fortsatt å date??? dersom annet er bra

N E I 

• Liker 1
Skrevet

All rus er like ille og en dealbreaker. Det er rett og slett svakhet. 

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke. Kokain er veldig avhengighetsskapende også. Styr LANGT unna.

Anonymkode: df3e0...8c3

• Liker 1
Skrevet

Nei. Fullstendig uaktuelt.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Midnight skrev:

Hva med når «en gang iblant» utvikler seg til å bli «en gang i uka» også «en gang om dagen»?

Tenker du det om folk som bruker alkohol også?

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Kokain er veldig avhengighetsskapende også. Styr LANGT unna.

Anonymkode: df3e0...8c3

Alkohol er mer avhengighetsskapende enn kokain, i følge forskning.

Anonymkode: 1d97d...fff

• Liker 3
Skrevet

Hehe definitivt nei. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor man må ta stilling til alkohol, for å svare på dette spørsmålet. 

Det hadde vært utelukket for meg. Som så mangt her i livet, så handler det mest om hva som er kompatibelt i forhold til meg og mine ønsker og krav, og ikke kun om hva som er akseptabelt generelt. Min sannhet, er at det veldig ofte er slik, at den som bruker rusmidler (inkludert en del bruk av alkohol) er den siste til å gjøre den riktige vurderingen om når bruken går over til å få alvorlige konsekvenser, enten helsemessig og/eller når det kommer til sosial deltakelse og "normal oppførsel". 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke dumpet en fyr pga litt kokainbruk en sjelden gang. Hvis fyren hadde brukt rusmidler ofte, ulovlige eller lovlige, ville det derimot vært dumpegrunn.

I følge forskning, som vist på blant annet NRK Folkeopplysningen, så er rusmiddelet alkohol både mer skadelig og mer avhengighetskapende enn flere ulovlige rusmidler, inkludert kokain. Både når det kommer til skade på den individuelle brukerens helse og på negative skader for samfunnet som helhet.

Jeg har erfart at noen moderatorer mener at det ikke er tillatt å gi vitenskapelige fakta om ulovlige rusmidler på KG, så jeg vil gjerne understreke til moderatorer at jeg IKKE forherliger eller oppfordrer til brudd på norsk lov.

Anonymkode: 1d97d...fff

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor man må ta stilling til alkohol, for å svare på dette spørsmålet. 

Man må jo ikke det, men det er et fint eksempel for å illustrere hvor irrasjonelt folk tenker ;)  

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke gitt at det gjør det. Mange tar en øl iblant uten at det utvikler seg til alkoholisme.

Anonymkode: 9a73e...fa2

Jeg siktet til litt sterkere rusmidler enn øl :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...