Gå til innhold

Male kjøkkenfronter (bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Tidløs går godt sammen med bomull.

Hvit benkeplate ville jeg ALDRI valgt og heller ikke foliering av den gamle. Hvit benkeplate = vaske hele tiden da hver en lille smule synes. Foliering av en bruksflate ser jeg for meg blir slitt veldig fort.

Et dristig forslag fra meg: Hva med å male underskapene samme farge som veggen og overskapene i tidløs/bomull? Eller underskapene i byge og overskap i tidløs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Blondie65 skrev:

Hvit benkeplate ville jeg ALDRI valgt og heller ikke foliering av den gamle. Hvit benkeplate = vaske hele tiden da hver en lille smule synes. Foliering av en bruksflate ser jeg for meg blir slitt veldig fort.

Et dristig forslag fra meg: Hva med å male underskapene samme farge som veggen og overskapene i tidløs/bomull? Eller underskapene i byge og overskap i tidløs? 

Den ser jeg for meg, og støtter. Kunne ha blitt knallfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blondie65 skrev:

Ja, har slått fra meg å foliere benkeplata. Hører den tåler lite. 

Spennende forslag med fargene! 

Anonymkode: 09771...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg har et eike kjøkken i fargen tidløs fra jotun. Men grå blanke fliser over kjøkkenbenken. Veldig fornøyd. Anbefales. Går fint med mange farger inkl bomull. Tidløs= en hvitaktig gråtone.

Så fint! Skulle veldig gjerne sett bilde? ☺️

Må kjøpe malingen i morgen, så jeg må bestemme meg snart... Står mellom tidløs og bomull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg som tidligere skrev at jeg har eksakt samme kjøkken som deg, og tenker å foliere. Nå ble jeg usikker, gitt! Kanskje jeg også skal male heller, i fargen tidløs. Er det noen som har bilder av hvordan dette blir? 😄 Gøy med oppussing! 

Anonymkode: 12269...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://verktoy24.no/hjemmesnekret/nytt-kjokken-pensel-skumrull-kleshengere/

Her er jo et tips! Helt samme kjøkken også 😄 Hilsen AB over. 

Ja, har sett den før! ☺️Hehe! Ser nesten helt likt ut. Men de har valgt en mørkere gråfarge enn Tidløs da. Blir jo spennende å se hvor fine kjøkken vi kan få, begge to! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har sett den før! ☺️Hehe! Ser nesten helt likt ut. Men de har valgt en mørkere gråfarge enn Tidløs da. Blir jo spennende å se hvor fine kjøkken vi kan få, begge to! 

Ja, tenkte mest på teknikken og ikke fargen her. Tror egentlig det kan bli finere å male enn å foliere, om det gjøres ordentlig. Har vel bare vokst opp med å høre at "eikekjøkken er hellig" 😂, og redd for å ødelegge. Men egentlig så bryr jeg meg ikke jeg heller, jeg synes brun eik er mørkt og "tungt". Tenker du å male kjøkkenet i fargen tidløs, eller har du funnet noe annet? Ja, spent på hvordan det blir 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg som tidligere skrev at jeg har eksakt samme kjøkken som deg, og tenker å foliere. Nå ble jeg usikker, gitt! Kanskje jeg også skal male heller, i fargen tidløs. Er det noen som har bilder av hvordan dette blir? 😄 Gøy med oppussing! 

PS. Ts her. Vet ikke hvilke hvitfarger du har, men så dette på Jotun sine sider:

1024 Tidløs fungerer til 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull. Den kan dra seg litt grønnlig og gyllen i møte mot kalde hvite som 9918 Klassisk Hvit eller 7236 Chi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS. Ts her. Vet ikke hvilke hvitfarger du har, men så dette på Jotun sine sider:

1024 Tidløs fungerer til 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull. Den kan dra seg litt grønnlig og gyllen i møte mot kalde hvite som 9918 Klassisk Hvit eller 7236 Chi.

Takk for tips.  Skal male veggene på kjøkkenet også, men har ikke bestemt meg for farge enda. Men listene rundt vinduene er hvertfall i bomull. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ned på malebutikken, eventuelt Jernia. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men bor du i Asker/Bærum har du malerstua på Tanum som er superflinke med å hjelpe til med farger. Jeg hjalp selv en kunde her om dagen med å finne farger da fargen hun hadde bestemt seg for ikke var helt som hun hadde tenkt. Jeg ville nok ha gått for Tidløs, det er og ligger i navnet, en tidløs farge og med mørke vegger kommer kjøkkenet frem, men ikke som et "tjohei, se på meg!" men mer som et fokuspunkt som er rolig og behagelig å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blondie65 skrev:

Støtter dette forslaget. Mørke underskap og lyse overskap kan bli kjempefint og da blir uttrykket "lettere" om hele kjøkkenet males i en mørk farge. 

Her er noen bilder av kjøkken med mørke underskap og lyse overskap:

dark-blue-shaker-cabinets-with-white-shi

241857442467140353.jpg

m_6f3c3ec73617.jpg

1664e39efab0e72bd5791e10c0e4e9cc.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, tenkte mest på teknikken og ikke fargen her. Tror egentlig det kan bli finere å male enn å foliere, om det gjøres ordentlig. Har vel bare vokst opp med å høre at "eikekjøkken er hellig" 😂, og redd for å ødelegge. Men egentlig så bryr jeg meg ikke jeg heller, jeg synes brun eik er mørkt og "tungt". Tenker du å male kjøkkenet i fargen tidløs, eller har du funnet noe annet? Ja, spent på hvordan det blir 😄 

Når eik er lakkert i utgangspunktet, og med profiler, og gulnet så mye over tid - det er jo knapt mer jobb å slippe den etter at den har vært malt, enn bare har vært lakkert. 😈 Så kan ikke se at du "ødelegger" noe. Er vel den som valgte å lakkere den, som har "ødelagt" den, i så fall. 

Anonymkode: 6553e...8ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Christiane_W skrev:

Støtter dette forslaget. Mørke underskap og lyse overskap kan bli kjempefint og da blir uttrykket "lettere" om hele kjøkkenet males i en mørk farge. 

Her er noen bilder av kjøkken med mørke underskap og lyse overskap:

dark-blue-shaker-cabinets-with-white-shi

241857442467140353.jpg

m_6f3c3ec73617.jpg

1664e39efab0e72bd5791e10c0e4e9cc.png

Årh, nå føler jeg meg så gammeldags og kjedelig, men jeg synes det ser rotete ut... Hadde veldig lyst til å falle for denne ideen! TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner! Ja, ødelegge hva, egentlig... 😅 Tipper det blir Tidløs, føles som det nest tryggeste etter Bomull. Hva tenker du om forslagene som kommer her? De kan jo gjelde deg også. Kunne du for eksempel tenke deg å male overskapene i en farge, og underskapene i en annen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dillyduzit skrev:

Dra ned på malebutikken, eventuelt Jernia. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men bor du i Asker/Bærum har du malerstua på Tanum som er superflinke med å hjelpe til med farger. Jeg hjalp selv en kunde her om dagen med å finne farger da fargen hun hadde bestemt seg for ikke var helt som hun hadde tenkt. Jeg ville nok ha gått for Tidløs, det er og ligger i navnet, en tidløs farge og med mørke vegger kommer kjøkkenet frem, men ikke som et "tjohei, se på meg!" men mer som et fokuspunkt som er rolig og behagelig å se på. 

Bor dessverre ikke der, men tenkte meg innom Fargerike en tur :) Hvorfor tenker du at Tidløs blir bedre enn Bomull? Fant dette bildet av Tidløs, og synes ikke den var så fin? Litt ubestemmelig, noe gulgrønt der? 

Bilderesultater for tidløs jotun ncs kode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor dessverre ikke der, men tenkte meg innom Fargerike en tur :) Hvorfor tenker du at Tidløs blir bedre enn Bomull? Fant dette bildet av Tidløs, og synes ikke den var så fin? Litt ubestemmelig, noe gulgrønt der? 

Den blir nok noe gulgrønn på grunn av hvitfargen på listene. Når du allerede har relative "gule" lister (og jeg sier gult fordi bomull og egghvit i min verden er en gulhvitfarge, ikke hvit med gult i) så vil det harmonere vs om du hadde hatt lister i feks klassisk hvit. Det du selvfølgelig kan høre om to små fargeprøver på tidløs og bomull feks, mal litt på skapet i den ene og det andre skapet i den andre så ser du hvilken du liker best. 

Edit; vent litt med å male til du ser hvilken farge du liker best. Fargen vil forandre seg avhenging av lys ute, når på dagen det er etc

Endret av dillyduzit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tidløs på flere vegger her. Den er ikke gul/grønn. Den er gråhvit. Greit, det er ikke min favorittfarge over hodet. Kommer aldri til å velge den igjen, men det er nok fordi jeg ikke liker lyse vegger. Jeg hadde imidlertid heller valgt tidløs på skap enn bomull. Bomull er virkelig gul. Tidløs demper det gule i bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips fra damen på Jernia i går om å vaske ned med trestjerners gulvvask istedetfor salmiakk. 
Åh hildrande du som den løste opp dritt! Det tilsynelatende rene hvite kjøleskapet var ikke så rent allikevel for å si det sånn. 

Anonymkode: 4a475...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk tips fra damen på Jernia i går om å vaske ned med trestjerners gulvvask istedetfor salmiakk. 
Åh hildrande du som den løste opp dritt! Det tilsynelatende rene hvite kjøleskapet var ikke så rent allikevel for å si det sånn. 

Anonymkode: 4a475...3fa

Mmm trestjerners gulvvask og blåsprit ❤️ Nå har ikke jeg gulv jeg bryr meg om (tjohei som de tidligere eierne holdte på) men jammen meg hvor rent det blir med gulvvasken. Vegger, dører. Blåspriten er ypperlig på alt annet som sitter bom fast (dog litt forsiktig med malte flater)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...