Anzii Skrevet 16. februar 2020 #21 Del Skrevet 16. februar 2020 (endret) Last ned Jotun appen, der kan du «male» det du ønsker å male. Den bruker alltid jeg før jeg starter på et prosjekt!😊 kjekt å kunne se på forhånd hvordan det kan bli edit: ser du har prøvd noe liknende! jeg syns hvitt hadde vært fint forresten😊 men skjønner du er redd det andre skal se gult ut. Endret 16. februar 2020 av Anzii 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #22 Del Skrevet 16. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her ville jeg selv gått for svart, hvitt eller samme farge som veggen. Hvis du er redd det blir for landlig med hvitt så kan det hjelpe å bytte ut knottene. Anonymkode: c8b23...214 Men hvilken hvitfarge i så fall? Med tanke på at listverk er Bomull. Og hvilke knotter er bedre? Synes egentlig de vi har er helt ok, men er nysgjerrig på forslag ☺️ Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #23 Del Skrevet 16. februar 2020 40 minutter siden, Anzii skrev: Last ned Jotun appen, der kan du «male» det du ønsker å male. Den bruker alltid jeg før jeg starter på et prosjekt!😊 kjekt å kunne se på forhånd hvordan det kan bli edit: ser du har prøvd noe liknende! jeg syns hvitt hadde vært fint forresten😊 men skjønner du er redd det andre skal se gult ut. Ja, har hatt litt blandede erfaringer med den appen, synes fargene stemmer dårlig. Men kan godt gi det et nytt forsøk☺️ Ja, hadde vært utrolig kjipt å ende opp med gult kjøkken/gule lister og tak... Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #24 Del Skrevet 16. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har faktisk eksakt samme kjøkken som dere, og vil fornye det. Har du tenkt noe på å foliere det? Jeg har fått anbefalt folien whitewood som egner seg til kjøkken med profil. https://www.lindasdekor.no/products/white-structure-kontaktplast Anonymkode: 12269...25e Har tenkt tanken, men kom vel frem til at jeg ønsket å male da jeg ikke er så glad i den plastikklooken. Har tenkt å foliere benkeplaten da, og gleder meg til å se resultatet ☺️ men med det sagt, så kan det godt hende jeg hadde blitt fornøyd med å foliere frontene, har jo ikke prøvd, og burde kanskje se litt flere bilder. Anonymkode: 09771...cf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #25 Del Skrevet 17. februar 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ettersom kjøkkenet til TS ser ut til å være i heltre eik vil det være synd å foliere det. Da er det bedre å beise det hvitt med interiørbeis om det er den fargen de ønsker. Anonymkode: 60722...507 Hvorfor ville du beiset det i stedet for å male det? Har ikke hørt om noen som gjør det. De fleste bruker gulvmaling eller Supreme Finish. Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #26 Del Skrevet 17. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ville du beiset det i stedet for å male det? Har ikke hørt om noen som gjør det. De fleste bruker gulvmaling eller Supreme Finish. Anonymkode: 09771...cf5 Fordi da ser man treverket. Maler man kunne det like gjerne vært foliert sponplatekjøkken. Anonymkode: 4a475...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #27 Del Skrevet 17. februar 2020 Men kjøkkenet til TS, er ikke det Fortum fra Ikea i eik-utførelse. Det er i så fall ikke trekjøkken, man kan ikke slippe laken for å bevise den. Man kan heller ikke snakke om å folje liksomtre over ordentlig tre, det blir vel heller folje over folje.. Anonymkode: 6553e...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #28 Del Skrevet 17. februar 2020 Slippe laken? Jaja. Jeg har et heltre kjøkken fra Sigdal som forrige eier idiotisk nok malte. Jævlig dårlig også. Hvitt. Nå må det males igjen. Anonymkode: 4a475...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #29 Del Skrevet 18. februar 2020 På 17.2.2020 den 0.23, AnonymBruker skrev: Har tenkt tanken, men kom vel frem til at jeg ønsket å male da jeg ikke er så glad i den plastikklooken. Har tenkt å foliere benkeplaten da, og gleder meg til å se resultatet ☺️ men med det sagt, så kan det godt hende jeg hadde blitt fornøyd med å foliere frontene, har jo ikke prøvd, og burde kanskje se litt flere bilder. Anonymkode: 09771...cf5 Ja, jeg er også litt usikker, så tenker å bestille vareprøver med folie først for å se hvordan det kan bli. Det er jo verdt et forsøk før man "ødelegger" et eikekjøkken med maling. Anonymkode: 12269...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #30 Del Skrevet 18. februar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er også litt usikker, så tenker å bestille vareprøver med folie først for å se hvordan det kan bli. Det er jo verdt et forsøk før man "ødelegger" et eikekjøkken med maling. Anonymkode: 12269...25e Ja, det var jo lurt Ærlig talt er jeg ikke så redd for å "ødelegge" det, synes ikke det er fint i det hele tatt. Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #31 Del Skrevet 18. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kjøkkenet til TS, er ikke det Fortum fra Ikea i eik-utførelse. Det er i så fall ikke trekjøkken, man kan ikke slippe laken for å bevise den. Man kan heller ikke snakke om å folje liksomtre over ordentlig tre, det blir vel heller folje over folje.. Anonymkode: 6553e...8ba Det er ikke fra IKEA, det er fra Ballingsløv, tjue år gammelt. Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #32 Del Skrevet 18. februar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi da ser man treverket. Maler man kunne det like gjerne vært foliert sponplatekjøkken. Anonymkode: 4a475...3fa Nå har jeg googlet litt, og er mye mer åpen for beis. Hvor lyst/fint tror du jeg kan få det? Har du noen fremgangsmåter eller bilder? Finner ikke bilder av noen som har beiset kjøkkenet, bare hytter og bord. Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #33 Del Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg googlet litt, og er mye mer åpen for beis. Hvor lyst/fint tror du jeg kan få det? Har du noen fremgangsmåter eller bilder? Finner ikke bilder av noen som har beiset kjøkkenet, bare hytter og bord. Anonymkode: 09771...cf5 Spør i en fargehandel, jeg fikk god hjelp hos Jernia. Kan hende oljing er tingen. https://www.aftenposten.no/osloby/i/3jw6X/gule-eikemoebler-kan-friskes-opp-med-ny-overflate https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/nye-beisfarger/ Anonymkode: 4a475...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #34 Del Skrevet 18. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør i en fargehandel, jeg fikk god hjelp hos Jernia. Kan hende oljing er tingen. https://www.aftenposten.no/osloby/i/3jw6X/gule-eikemoebler-kan-friskes-opp-med-ny-overflate https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/nye-beisfarger/ Anonymkode: 4a475...3fa Hmmm. Synes dette var et interessant forslag Kanskje heller olje enn beis, ja. Hvitpigmentert da kanskje. Leser at flere bruker Osmo. Men ser bilder som dette: Og det er jo ikke helt målet. Ser ut som mange får et litt rosa resultat. Skjønner at dette bare er ett lag, men er likevel litt usikker, da jeg følger godt med i diverse oppussingsgrupper, og ennå har til gode å se noen som gjør dette heller enn å male. Men hadde vært gøy hvis det gikk an å få det bra! Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #35 Del Skrevet 18. februar 2020 Ts her igjen! Litt ivrig i dag Fant dette bildet på en oppussingsgruppe på FB. Noen som har brukt gulvolje og fått et kjempefint resultat. Tror dere dette kan gå an på kjøkkenet mitt? Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #36 Del Skrevet 18. februar 2020 Osmo voks (hardvoksolje) er kjempebra produkt. For å bruke på heltre møbler. Type, et bord.. Men jeg ville aldri i verden lagt meg på reisen å gjøre dette med hele kjøkken. Alle kjøkkenfronter må da slippes helt fine, i prosess der du begynner med grovere papir og går gradvis over til fin papir. Helt til treverket kjennes som silke under fingrene. Så tørker du det for alt støv, vasker det, og tørker det, for å så smøre på / polere inn Osmo produkter i to omganger. Der du har lakkert kjøkken fra før av, vil det være vanskelig å få vekk alt lakken, også i alle profilhjørnene. Uten å få vekk alt lakk, kan du verken beise eller bruke hardvoksolje. Jeg klarer bare ikke å se at det er verdt innsatsen, eller at du vil få det bra nok. Anonymkode: 6553e...8ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #37 Del Skrevet 18. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Osmo voks (hardvoksolje) er kjempebra produkt. For å bruke på heltre møbler. Type, et bord.. Men jeg ville aldri i verden lagt meg på reisen å gjøre dette med hele kjøkken. Alle kjøkkenfronter må da slippes helt fine, i prosess der du begynner med grovere papir og går gradvis over til fin papir. Helt til treverket kjennes som silke under fingrene. Så tørker du det for alt støv, vasker det, og tørker det, for å så smøre på / polere inn Osmo produkter i to omganger. Der du har lakkert kjøkken fra før av, vil det være vanskelig å få vekk alt lakken, også i alle profilhjørnene. Uten å få vekk alt lakk, kan du verken beise eller bruke hardvoksolje. Jeg klarer bare ikke å se at det er verdt innsatsen, eller at du vil få det bra nok. Anonymkode: 6553e...8ba Ja, det gir mening. Da ryker den ideen Men hvilken farge ville du malt da? Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #38 Del Skrevet 18. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det gir mening. Da ryker den ideen Men hvilken farge ville du malt da? Anonymkode: 09771...cf5 jeg kan jo ikke bestemme for deg 😋 Jeg har kjøkken i ncs S7000N og er veldig fornøyd, ikke for lyst og ikke for mørkt. Men jeg har matte fronter uten profiler. Det var i tillegg bare den fargen å få, i kjøkkenmodellen. Siden du skal male, da står du fritt og trenger ikke å velge blant få farger fra fargekart til en kjøkkenprodusent. Det er faktisk litt luksus, fordi de fleste velger ferdig modullkjøkken. Da ville jeg benyttet sjansen og gått for en farge. Dyp veldig mørk grønn, eller kanskje mørkt og dyp blå. Det ser veldig stilling ut, og det er få som har. Ingen skal mistenke ditt kjøkken for Ikea, liksom. Men hvis du vil beholde overskapene, ville jeg malt de i en annen farge, i sånn «hvit» som går til bomull» - type «jotun hvit poesi». Hvis jeg siterer fra Jotun sine sider, « lekre til bomull er Jotuns Tidløs, Sans, Letthet og Hvit Poesi». Hvis du får samboeren din med på det da. Anonymkode: 6553e...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #39 Del Skrevet 19. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg kan jo ikke bestemme for deg 😋 Jeg har kjøkken i ncs S7000N og er veldig fornøyd, ikke for lyst og ikke for mørkt. Men jeg har matte fronter uten profiler. Det var i tillegg bare den fargen å få, i kjøkkenmodellen. Siden du skal male, da står du fritt og trenger ikke å velge blant få farger fra fargekart til en kjøkkenprodusent. Det er faktisk litt luksus, fordi de fleste velger ferdig modullkjøkken. Da ville jeg benyttet sjansen og gått for en farge. Dyp veldig mørk grønn, eller kanskje mørkt og dyp blå. Det ser veldig stilling ut, og det er få som har. Ingen skal mistenke ditt kjøkken for Ikea, liksom. Men hvis du vil beholde overskapene, ville jeg malt de i en annen farge, i sånn «hvit» som går til bomull» - type «jotun hvit poesi». Hvis jeg siterer fra Jotun sine sider, « lekre til bomull er Jotuns Tidløs, Sans, Letthet og Hvit Poesi». Hvis du får samboeren din med på det da. Anonymkode: 6553e...8ba Takk for spennende forslag Men med tanke på at hele kjøkkenet og stua er i mørkeblå, tror jeg det blir litt voldsomt at kjøkkenet også er det. Trenger noe som brekker opp litt, føler jeg. Det aller tryggeste er vel å gå for Bomull. Har vært redd for at den vil se gul ut, men den vil jo ikke det når de andre hvite detaljene også er i Bomull... Liker det du sier om overskapene, og lurer på om det hadde blitt fint å fjerne noen av dem. Anonymkode: 09771...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 20. februar 2020 #40 Del Skrevet 20. februar 2020 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for spennende forslag Med med tanke på at hele kjøkkenet og stua er i mørkeblå, tror jeg det blir litt voldsomt at kjøkkenet også er det. Trenger noe som brekker opp litt, føler jeg. Det aller tryggeste er vel å gå for Bomull. Har vært redd for at den vil se gul ut, men den vil jo ikke det når de andre hvite detaljene også er i Bomull... Liker det du sier om overskapene, og lurer på om det hadde blitt fint å fjerne noen av dem. Anonymkode: 09771...cf5 Jeg har et eike kjøkken i fargen tidløs fra jotun. Men grå blanke fliser over kjøkkenbenken. Veldig fornøyd. Anbefales. Går fint med mange farger inkl bomull. Tidløs= en hvitaktig gråtone. Endret 20. februar 2020 av Hmmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå