Gå til innhold

Liker en på jobben ;)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna dette.

Aldri bland inn følelser og privatliv i arbeidslivet. Forhold tar jo alltid slutt, kan bli vanskelig å jobbe sammen.

Du må også tenke på det er ikke sikkert arbeidsgiver godtar ansatte er i forhold, da det påvirker din dømmekraft.

Anonymkode: 7208b...de5

Svært mange møter partneren sin i jobbsammenheng. Jeg har hatt et forhold med en på jobben. Vi er ikke sammen nå lenger, men det går helt fint. Det var en del ugreie følelser å takle den første tida etter bruddet, men vi var begge innstilt på et godt samarbeid, så det har gått bra. Og hva så om det ender med at en av dem må bytte jobb? Livet er for kort til å ikke satse litt. 

Anonymkode: 32094...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar opp denne igjen, trenger noen nøytrales meninger.

Altså. Jeg var på kurs sist uke, i en annen by. Tilfeldigvis hjembyen hans, og jeg sendte en snap i ny og ne (ikke hver dag). Fikk svar, men bare sånn kort som ikke inviterte til videre samtale. Før den siste snapen jeg sendte, da svarer han at han forresten inviterer på middag etter jobb når jeg kommer tilbake. Vi har hatt forskjellige oppgaver denne uka og derfor ikke sett hverandre ennå siden jeg kom fra kurset. Han har ikke tatt noe initiativ til denne middagen (som jeg tenker er naturlig at den som inviterer gjør?) og han svarer kort (og litt humoristisk) på snapper. 

Jeg er veldig i tvil om dette er noe å sjekke ut. Jeg ville tenkt at om han var oppriktig interessert ville han tatt mer kontak, vel? Forsøkt å holde en samtale i gang? I alle fall fiksa den middagen...? 

Lurer jeg meg selv når jeg sier at det jo ikke er så lett å gi etter for følelsene når vi begge er relativt nysingle (1,5-2,5 år siden brudd med ektefelle/samboer), er kollegaer og jeg har barn og ikke han? ER det en terskel der for en mann, eller ville en hver oppegående fyr som var oppriktig interessert i ei dame gjort noe mer for å, jeg vet ikke, "eskalere"? 

Hjelp. Jeg vet jeg høres ut som jeg er 17 år, selv om  jeg er passert 40... 

Anonymkode: 46f06...515

Hmm. Jeg tror ikke han ville skrevet uoppfordret at han ville invitere deg på middag hvis han ikke var interessert. Det viser jo at han sitter og gleder seg til dere skal henge igjen.

Bare vis at du har lyst å spise middag med ham snart. Feks "Jeg så at det har åpnet en ny restaurant i Storgata, har du lyst å sjekke ut den?" Eller: "Restaurant X har middagstilbud hver torsdag, lyst å dra dit?" 

Når det er sagt, det kan også finnes grunner til at han virker litt lunken eller at ting går sakte. Kanskje holder han på med noen andre, for eksempel. Vet du forresten at han er interessert i damer?

Anonymkode: 32094...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lenge crush på en kollega, men han var veldig stille og ikke veldig pratsom av seg så det var vanskelig å vite om han var interessert eller ikke. Jeg kjørte den feige taktikken og prøvde meg litt på sommerfesten på jobb, og da kom det frem at han likte meg også godt men hadde ikke vært så flink til å vise det ;) 

I dag bor vi sammen på tredje året, jobber ikke sammen lenger da det var slitsomt å være oppå hverandre 24 timer i døgnet etter en stund. 

Anonymkode: 99f3b...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna dette.

Aldri bland inn følelser og privatliv i arbeidslivet. Forhold tar jo alltid slutt, kan bli vanskelig å jobbe sammen.

Du må også tenke på det er ikke sikkert arbeidsgiver godtar ansatte er i forhold, da det påvirker din dømmekraft.

Forhold der det jobbes tett sammen og ser hverandre ofte i jobbsammenheng er skummelt som fy. Ikke drit i ditt eget matfat er et ordtak. Det går fint så lenge begge er profesjonelle og ikke viser at de har et forhold på jobben. Men om forholdet ryker, noe som veldig ofte skjer, ja så blir dette veldig vanskelig. Den ene har sterke følelser og kjærlighetsorg og det vil da gå ut over jobb. Den plassen som mange har et fristed fra slike ting, blir noe som man kvier seg til å oppsøke når "eks" også er der. Midt i en krise kan dette medføre lange sykemeldinger for å slippe, og kanskje midt i denne krisen må en skifte jobb også for å slippe. Hadde skygget langt unna dette, eller gått ekstremt forsiktig frem over lang tid før det ble offentliggjort at en er et par. Da skulle jeg elsket vedkommende sterkt, og vært sikker på at det motsatte også var tilfellet. Da kunne jeg tatt den sjansen, men har brent meg litt på dette før så det skal i fremtiden ekstremt mye til for at det skjer en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært mange møter partneren sin i jobbsammenheng.

Joda helt greit det, men ikke nødvendigvis på samme avdeling. Det er jo dette som er skummelt. Samme bedrift kan gå helt greit så lenge man ikke ser hverandre så veldig ofte. En leder må være ekstremt forsiktig, veldig få bedrifter godtar at noen innleder er forhold til noen de faktisk er leder for. Da ender det med forflytting eller oppsigelse. Men alle som har hatt kjærlighetsorg etter et brudd kan bare tenke seg følelsene som er der når du hele tiden skal måtte se vedkommende i jobbsammenheng og det er vanskelig å få vedkommende ut av systemet. Lett å  glemme når en er betatt av en person på jobben, men de harde realitetene kommer når det tar slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Joda helt greit det, men ikke nødvendigvis på samme avdeling. Det er jo dette som er skummelt. Samme bedrift kan gå helt greit så lenge man ikke ser hverandre så veldig ofte. En leder må være ekstremt forsiktig, veldig få bedrifter godtar at noen innleder er forhold til noen de faktisk er leder for. Da ender det med forflytting eller oppsigelse. Men alle som har hatt kjærlighetsorg etter et brudd kan bare tenke seg følelsene som er der når du hele tiden skal måtte se vedkommende i jobbsammenheng og det er vanskelig å få vedkommende ut av systemet. Lett å  glemme når en er betatt av en person på jobben, men de harde realitetene kommer når det tar slutt.

Hvis det er nulltoleranse for forhold på avdelinga eller teamet må dette være gjort kjent i en personalhåndbok eller i arbeidsavtalen. Ellers er det ikke oppsigelsesgrunn. Men det kan jo TS sjekke opp selv. Hun har jo ellers sagt at ingen av dem er overordnet den andre

Det er selvfølgelig risikabelt å innlede et forhold med noen på jobben, fordi man aldri vet hvordan det kommer til å gå med forholdet. Jeg synes likevel TS skal ta en sjanse på han her (hvis det viser seg at han er interessert). Men det kan nok være nødvendig å ha den litt skumle "Hvor står vi?" - samtalen ganske tidlig sånn at de holder det mest mulig ryddig. 

Anonymkode: 32094...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er nulltoleranse for forhold på avdelinga eller teamet må dette være gjort kjent i en personalhåndbok eller i arbeidsavtalen. Ellers er det ikke oppsigelsesgrunn

Det har de aller fleste seriøse bedrifter angående leder og ansatt. Faktisk nulltoleranse for dette. Det sier seg selv at en leder ikke kan bedrive noe slikt ovenfor en ansatt med et slikt maktforhold ovenfor en spesiell, og alle de andre som man skal samhandle med. Nå er ikke dette tilfellet med TS uansett, bare en kommentar fra meg. Men allikevel, forhold på jobb i samme avdeling når man treffes hver dag, blir et enormt problem for begge eller en av de om det blir et brudd. Derfor så mange som faktisk aldri inngår slike forhold, om de jobber i samme avdeling. Samme bedrift er noe helt annet,samme avdeling kan bli en stor krise om det går galt. Da må man iallefall oppføre seg og avslutte på en fin måte om det skjer et brudd. Men følelser er noe som er ekstremt vanskelig å styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.2.2020 den 15.27, AnonymBruker skrev:

Hmm. Jeg tror ikke han ville skrevet uoppfordret at han ville invitere deg på middag hvis han ikke var interessert. Det viser jo at han sitter og gleder seg til dere skal henge igjen.

Bare vis at du har lyst å spise middag med ham snart. Feks "Jeg så at det har åpnet en ny restaurant i Storgata, har du lyst å sjekke ut den?" Eller: "Restaurant X har middagstilbud hver torsdag, lyst å dra dit?" 

Når det er sagt, det kan også finnes grunner til at han virker litt lunken eller at ting går sakte. Kanskje holder han på med noen andre, for eksempel. Vet du forresten at han er interessert i damer?

Anonymkode: 32094...4c8

Takk for svar! 

Han sier han er interessert i damer, ja. Vet ikke om han holder på med andre. 

Det ble middag! Og det var en veldig fin kveld. Praten gikk lett. På et tidspunkt hadde han krølla en liten serviett til en ball som han fomla med, etter vi var ferdige å spise og dermed satt litt mer komfortsbelt i sofaene. Jeg hvilte armen min på bordet, og plutselig trilla han serviettballen over armen min (han holdt ballen med en finger og flytta den litt rundt på armen min, ca et halvt minutt). Jeg aner ikke hvirdan reaksjonen min ble tolka av han, jeg fikk masse sommerfugler i magen og ble akutt tørr i munnen slik at det var vanskelig å si noe 😄. Jeg trakk ikke armen bort i allefall. Vi var på restauranten til den stengte og vi nesten ble kasta ut. Så fulgte han meg til bussen og jeg fikk en god klem da vi skiltes. Dette er 3 uker siden nå. 

Etter dette har det ikke skjedd så mye mer, koronatiltak har jo satt en stopper for det. Vi sees bare sporadisk på jobb nå, fordi vi er delt opp i mindre team som skal holde seg mest mulig for seg selv, og vi er ikke i samme team. Den nye avstanden er således skaot av arbeidsgiver, ikke av ham.

Har prøvd å sende noen meldinger og snapper for å se om han nå er villig til å ha mer "samtale" gående. Men det er det samme som før, han svarer raskt og ofte med en humoristisk snert (og innimellom med et kompliment), men alltid helt kort og det er liksom ikke noe mer å svare på. Så. Jeg er rådvill nå. 

Jeg føler at den middagen var som en date. Og han fulgte meg til bussen, skyndta seg ikke hjem (selv om det var kaldt som fy). OG ble med på den middagen. Så jeg tenker at om han ikke vil noe mer intimt forhold så er han jo en skikkelig kløne, eller veldig naiv om han ikke skjønner at jeg vil noe mer enn dette- eller er det andre åpenbare grunner til at han fortsatt holder tilbake..? 

Anonymkode: 46f06...515

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett den der. Jeg ville også tenkt, som noen over her, at han holder litt igjen fordi han er usikker på hvordan å forholde seg til deg som har barn, siden han ikke har selv. 

Er det andre årsaker til at han holder igjen, mon tro, som sykdom, et eller annet digert kompleks? Eller har han lite erfaring med kvinner fra tidligere, ev hatt en eller flere ordentlig dårlige opplevelser med kvinner? 

Jeg er kvinne selv og vet derfor ikke hva som vil være hint som ikke kan misforstås- kanskje et kyss på kinnet neste gang dere klemmer? En suss-emoji i melding/snap? Eller berør ham, f.eks tilfeldig på armen og la hånda gli øitt lett som et stryk når du slipper? 

At han lekte med den ballen på hånda di betyr i allefall at han er meget komfortabel rundt deg. Om det skyldes romantiske følelser vet jeg ikke, men jeg vil i hvertfall tro han ønsker noe intimt med deg ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tekopp1! 

Jeg vet ikke om han har komplekser/sykdom/dårlige erfaringer. Men kan jo være en mulighet. 

Men... i dag fant jeg ut at han har en profil på en datingapp likevel. På den ene siden vet jeg jo at han da er på utkikk og ikke holder på med noen, på den andre siden så opplever han vel åpenbart ikke at jeg er interessert siden han er aktiv der. 

Jeg har egentlig lyst å satse, som en over her oppfordret meg til, men føler det er så risikabelt! 

Anonymkode: 46f06...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei. Nå er jeg faktisk sikker. Det er en gjensidig nysgjerrighet. Men vil han ta det videre?

Jeg trengte hjelp til noe hjemme, og siden man ikke skal ha nær omgang med så mange, så spurte jeg ham fordi han er den på jobben jeg har hatt mest kontakt med. Så han var hjemme hos meg i går, hjalp meg mye mer enn det jeg trengte hjelp til, og det var mye flørting, både ord og fysiske tilnærmelser. Etter vi var ferdig satt vi sammen i sofaen og snakka, han lente armen sin inntil min og kom borti mitt kne med sitt, for meg virka det ikke tilfeldig. 

Jeg tror han er sjenert. Jeg tror han leter etter tegn på at jeg vil mer. Det var jo han som flørta mest, og når jeg tenker meg om så svarte jeg jo ikke entydig på flørtene hans. 

Men hvordan gjør jeg det?! Jeg har de siste 16 årene enten vært samboer, forlova, gift (med samme fyr) eller ikke-datende singel, og er heelt ute av det. 

Anonymkode: 46f06...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, HI. 

Først må jeg bare si: for en guts du har. Jeg har dessverre dårlig erfaring med å date noen fra jobb (da jeg var i en overordnet posisjon uten å direkte være leder, og det ble mye surr frem og tilbake som endte i over ett år der jeg daglig måtte møte henne og få alt "tilbake". Var en befrielse å slutte der. Men igjen - dette er jo verstefallsccenariet.

Tilbake til deg: Jeg synes ikke du skal legge så mye i detaljer som det at han svarer kort osv. på snapchat. For mange er ikke snapchat en viktig arena eller noe man legger noe særlig "i". Så det ville jeg tillagt mindre vekt. Å være sjenert er jo egentlig et godt tegn så lenge det ikke stagnerer der... Man sitter ikke "plutselig" med en kollega hjemme i sin egen sofa av det motsatte kjønn uten at det er "noe" der (iallfall ikke når dette ikke er naturlig fra før). Jeg tenker at man bør satse litt: øke litt på det fysiske og ta det derfra. Og hele verden er i unntakstilstand så det at dere har en liten "pause" nå er jo helt naturlig. 

 

Mitt råd: Ikke overtenk, la det skje i et tempo alle (han) henger med på.

Jeg har trua!
Lykke til - håper det ordner seg for dere 🙂

Anonymkode: 92549...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar fra deg over her, jeg setter stor pris på at du tok deg tiden og at du har trua 😊

Sånn oppsummert så er det dette jeg har å "fortolke"

- lang periode fra vi ble kollegaer til nå hvor han sier mye fint; Skryter av meg (uten at det blir overdrevent, mer sånn at han der detaljer jeg gjør i jobben, klesstilen min rtc), sier han hadde gledet seg til jeg skulle komme tilbake (etter ferie), vil ofte høre hvordan jeg ville løst en sak for han sier han syns jeg gjør det så bra osv. Mye sånt, ikke i nærheten av hva jeg får av tilbakemeldinger fra andre. 

- vi har vært ute og spist middag to ganger, bare oss, og jeg har iallefall ikke oppdaget om han eventuelt syntes det var kleint. Virka tvert om som han hadde det akkurat like hyggelig som jeg.

- Han har vært hos meg to ganger for å hjelpe meg med noe jeg ikke klarer alene, og ble til ganske sent (over midnatt) den andre gangen, virka ikke som han hadde spesielt lyst til å dra

- i det siste begynt å spøke svært forsiktig om seksuelle ting. På ingen måte vulgært! Men en kommentar med tydelig referanse til seksualitet, og uten å fortrekke en mine. Så hele situasjonen får preg av dobbelbetydning hvor det blir sånn at jeg kan beskyldes for å være den som tenker seksualisert om jeg reagerer, hvis dere skjønner. Og jeg har selvsagt gått rett på den limpinnen ved å le, og han svarer med et glis noe i duren "nei, jeg sa jo bare...". 

Nå har vi ingen plan om å sees igjen, så vi sees vel ikke flr etter påska på jobb (jadaa, vet det ikke er så lenge til 😄

Anonymkode: 46f06...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han liker deg er åpenbart 😊 

Men som du sier, spørsmålet er om han vil ta det videre. Om han ikke lar høre fra seg nå før dere sees, så er han vel ikke så gira på det ville jeg ha tenkt. At han bare liker å henge med deg, er tiltrukket av deg, men ikke har tenkt å ta det videre. Eller at han har noe på gang med noen andre, og vil være eksklusiv med denne. 

Men at han har tatt det et steg videre ved å begynne med humor med seksuell undertone, betyr jo at han utforsker uansett. Hva skjer hvis du leker med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...