AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #21 Skrevet 19. februar 2020 De som er har svart i denne tråden har kanskje ikke så stort verditap? Jeg betalte 20 tusen for bilen min for 5 år siden. Jeg vet ikke hvor mye den har tapt seg i verdi, men jeg tviler på at det er all verden. Anonymkode: 1473e...eae
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #22 Skrevet 19. februar 2020 1400 kr i mnd (forsikring, drivstoff, serice) Anonymkode: 07f8e...fc2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #23 Skrevet 19. februar 2020 Ts her. Jeg tenker å brukes max 25 000 på bilen. Nettopp fordi dette er en bil jeg mest sannsynlig vil ha i et par år, før jeg kjøper en nyere når jeg får jobb etter endt studie, den vil dermed ikke falle altfor mye i verdi tenker jeg. Ikke noe vits for meg å kjøpe en bil som synker mye i verdi når jeg vil kun bruke den som en førstegangsbil. Men hva tror dere måneds beløp vil ligge på hvis man kjøper en bil mellom 15 000 - 25 000 har en billig forsikring og kun bruker den til butikken og helgetur to ganger i måneden (2timer hver vei)? Bilen vil nok mest sannsynlig være en mindre bybil som ikke vil bruke så mye drivstoff. Snakker man 1000kr i mnd eller flere tusen?? Anonymkode: c5c60...9c6 2
newman01 Skrevet 19. februar 2020 #24 Skrevet 19. februar 2020 (endret) 3000 i forsikring, 3000 i årsavgift. Så skal du kjøre 5 timer tur/retur kjæreste annen hver uke. Pluss kjøre til butikken én gang pr uke (ukeshandling er smart). Så må du sette av litt penger til spylerveske og annet smårask. Nye dekk trenger du sikkert ikke hvis du sørger for å sjekke alder og tilstand på de som følger med bilen. Så totalt sett klarer du nok å pushe bilhold ned i 1000/mnd. Men da er det ikke særlig rom for service og vedlikehold med unntak av å fylle drivstoff, spylerveske og bilvask. Er det bompenger på den 2,5timers kjøreturen ryker antagelig budsjettet Endret 19. februar 2020 av newman01
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #25 Skrevet 19. februar 2020 En tusenlapp i måneden er litt gambling, etter min mening. Du får lave faste utgifter med lite kjøring, men det skal godt gjøres å finne en god bil, med gode dekk, kanskje nylig EU godkjenning...hvorfor skulle en selger selge en slik bil? Som regel er det en utløser for å selge bil, spesielt i denne prisklassen. Bomma på EU eller behov for nye dekk/klutsj/ekos/dynamo osv. Anonymkode: e7714...f91 1
newman01 Skrevet 19. februar 2020 #26 Skrevet 19. februar 2020 Av og til trenger enkelte bare en større bil også. Ikke alle er til enhver tid ute etter å rævkjøre nestemann. Jeg har solgt to biler i livet, og de var det overhodet ikke noe krøll med på salgstidspunktet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #27 Skrevet 20. februar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: En tusenlapp i måneden er litt gambling, etter min mening. Du får lave faste utgifter med lite kjøring, men det skal godt gjøres å finne en god bil, med gode dekk, kanskje nylig EU godkjenning...hvorfor skulle en selger selge en slik bil? Som regel er det en utløser for å selge bil, spesielt i denne prisklassen. Bomma på EU eller behov for nye dekk/klutsj/ekos/dynamo osv. Anonymkode: e7714...f91 Fant en Citroen C1 forbruk på 0,46l/10km,kjørt 89 000km til 19000,- og er EU godkjent ut mai 2021. Selges hos bilforhandler, men har ingen garanti så vet jo ikke hvor bra tegn det er da. Anonymkode: c5c60...9c6 1
dillyduzit Skrevet 20. februar 2020 #28 Skrevet 20. februar 2020 Ca 1650,- Uten lån. Ca 900 i forsikringer, 650 i diesel (vi er veldig heldig her med priskrig på 4.uka), Setter av ca 1000 til ting som bytte av bremser, andre ting. Vi har nettopp hatt bilen på verksted, så bremser ble byttet i fjor til 14000 inkl feilsøk + retting, hadde en på 8500 i høst med registerreim og vannpumpe.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #29 Skrevet 21. februar 2020 Koster litt over 5 brutale laks. Det er helt normalt for en vanlig, standard bil i 100.000 - 150.000 kr klassen. Forsikring: Psycho Max Level Protection med Super Kasko - 1.100 per måned Billån: 1.700 kr, inkludert renter og avdrag Bompenger: Heldigvis ikke så høye. 250 - 300 kr per måned Servicekostnader: 400 kroner per måned. Altså ca 5.000 hvert år. Parkering her og der: 300 - 400 per måned. Bensin: rundt 1.250 - 1.500 kr per måned Anonymkode: c2afd...2c3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #30 Skrevet 22. februar 2020 On 2/18/2020 at 5:51 PM, prt90 said: Etter å ha lest denne tråden kan jeg konkludere med at 9 av 10 biler ikke faller i verdi, og at det derfor ikke er nødvendig å regne med verdifall når man regner på bilutgiftene sine. Mistenker også at dette forklarer hvorfor folk som tjener halvparten av det jeg gjør stadig har råd til nye biler og hvorfor boliglån nesten aldri blir nedbetalt. Kanskje du bør revurdere bilkjøpene dine, hvis verditapet er din største bekymring. Det handler om å kjøpe smart, når du handler ny (brukt) bil. Jeg har ikke tapt noe nevneverdig på mine 4 siste biler. Siste jeg solgte var en Porsche 911 2006 modell, nypris på denne var nok rundt 1.6mill, kjøpte den for 500k og solgte den 3 år etterpå for 530. Så nei, hvis du handler smart så faller ikke 9 av 10 biler i verdi. Men nå ønsker ikke alle å kjøre rundt i en rusthaug til 20k heller. Anonymkode: 77118...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #31 Skrevet 23. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du bør revurdere bilkjøpene dine, hvis verditapet er din største bekymring. Det handler om å kjøpe smart, når du handler ny (brukt) bil. Jeg har ikke tapt noe nevneverdig på mine 4 siste biler. Siste jeg solgte var en Porsche 911 2006 modell, nypris på denne var nok rundt 1.6mill, kjøpte den for 500k og solgte den 3 år etterpå for 530. Så nei, hvis du handler smart så faller ikke 9 av 10 biler i verdi. Men nå ønsker ikke alle å kjøre rundt i en rusthaug til 20k heller. Anonymkode: 77118...7ab Kanskje du bør revurdere trollinga di, hvis verdistigning på Porsche er din største bekymring. Anonymkode: e7714...f91 1
poli10 Skrevet 25. februar 2020 #32 Skrevet 25. februar 2020 På 19.2.2020 den 10.00, AnonymBruker skrev: De som er har svart i denne tråden har kanskje ikke så stort verditap? Jeg betalte 20 tusen for bilen min for 5 år siden. Jeg vet ikke hvor mye den har tapt seg i verdi, men jeg tviler på at det er all verden. Anonymkode: 1473e...eae Den har tapt seg 3400 kr i året tipper jeg.
newman01 Skrevet 26. februar 2020 #33 Skrevet 26. februar 2020 Så lenge bilen er i kjørbar stand og EU-godkjent i to år vil jeg nok tro at den bilen er verdt vesentlig mer enn vrakpanten.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #34 Skrevet 26. februar 2020 22 timer siden, poli10 skrev: Den har tapt seg 3400 kr i året tipper jeg. 2 timer siden, newman01 skrev: Så lenge bilen er i kjørbar stand og EU-godkjent i to år vil jeg nok tro at den bilen er verdt vesentlig mer enn vrakpanten. Den har uansett stor bruksverdi for meg. Det er en Toyota Corolla Verso 2005-modell, og den har foreløpig vært dønn pålitelig og feilfri. Anonymkode: 1473e...eae
poli10 Skrevet 27. februar 2020 #35 Skrevet 27. februar 2020 På 26.2.2020 den 8.28, newman01 skrev: Så lenge bilen er i kjørbar stand og EU-godkjent i to år vil jeg nok tro at den bilen er verdt vesentlig mer enn vrakpanten. Om den kosta 20K for fem år siden får man aldri mer enn vrakpanten for den.
Coronas Skrevet 1. mars 2020 #36 Skrevet 1. mars 2020 Pr mnd: 2373kr i lån , superkasko forsikring inkl trafikksikkerhetsforsikring 610kr, 650kr i bensin (hybrid) 800kr parkering + 2000kr i året for dekkhotell/hjulskift. Legger av 1000kr i mnd for reperasjonsutgifter ol
MammaMums Skrevet 6. mars 2020 #37 Skrevet 6. mars 2020 På 16.2.2020 den 19.33, Husholdning1 skrev: Bil nr. 1 Trafikkforsikringsavgift 244,- Forsikring 312,- Verditap ca. 1000,- Vedlikehold 200,- Drivstoff 2000,- Bil nr. 2 Trafikkforsikringsavgift 244,- Forsikring 128,- Vedlikehold 80,- Verditap 40,- Drivstoff 125,- Hvor forsikrer du bilene dine ? Du har svært gunstig mnds pris syns jeg 🙌
Ronaldbrei Skrevet 6. mars 2020 #38 Skrevet 6. mars 2020 På 27.2.2020 den 8.57, poli10 skrev: Om den kosta 20K for fem år siden får man aldri mer enn vrakpanten for den. Hvilken logikk bruker du på å få dette svaret. En bil som eu godkjent vil i de aller fleste tilfeller kunne selges for over 10 000. Uansett hvilken pris den ble kjøpt for 5 år tidligere.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #39 Skrevet 6. mars 2020 30 minutter siden, Ronaldbrei skrev: Hvilken logikk bruker du på å få dette svaret. En bil som eu godkjent vil i de aller fleste tilfeller kunne selges for over 10 000. Uansett hvilken pris den ble kjøpt for 5 år tidligere. Nei, det er ikke sant. Fikk 6000 for en nylig godkjent syvseter i fjor, f.eks. Som med alt annet så bør man unngå de altfor bastante påstandene. Anonymkode: e7714...f91
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #40 Skrevet 6. mars 2020 Bensin: ca 550,- i uka. Forsikring: 800,- i mnd Billån: 2100,- i mnd Heldigvis ikke bomring her😅😅😅 Anonymkode: be768...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå