Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 53, og har ingen tegn til overgangsalder. Er det normalt? Menstruasjon er helt regelmessig, og veldig smertefull. Hadde ingen slike smerter da jeg var ung, og brukte spiral fra 30 - 50, så da blødde jeg ingenting. Blir noen ganger smågal av menssmerter, og da drømmer jeg jo om å bli ferdig med hele greia. Er det noen fordeler/ulemper helsemessig med å komme sent i overgangsalder? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra for hjertet og skjelett med sein overgangsalder. Plagsomme blødninger er nok starten.

Anonymkode: 6e7a1...f78

Skrevet
1 time siden, Viki6 skrev:

Jeg er 53, og har ingen tegn til overgangsalder. Er det normalt? Menstruasjon er helt regelmessig, og veldig smertefull. Hadde ingen slike smerter da jeg var ung, og brukte spiral fra 30 - 50, så da blødde jeg ingenting. Blir noen ganger smågal av menssmerter, og da drømmer jeg jo om å bli ferdig med hele greia. Er det noen fordeler/ulemper helsemessig med å komme sent i overgangsalder? 

Hvis mensen er blitt smertefull ville jeg fått det sjekka. Du kan ha fått sånn livmorknuter. Jeg på samme alder som deg og har det. Ikke usannsynlig at det plutselig stopper opp for det gjorde det her. Mensen var av og på de to siste årene før jeg fikk en skikkelig blødning og store smerter og dett var dett ikke mer mensen. Er nok bare greit for deg at du ikke er i overgangsalderen, men hvis det tas hormonprøver av deg så vil det nok vise nedgang. Når mensen stopper det er da elendigheten kommer ha ha. Merker det på kroppen ja. 

Anonymkode: 65ffb...af2

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mensen er blitt smertefull ville jeg fått det sjekka. Du kan ha fått sånn livmorknuter. Jeg på samme alder som deg og har det. Ikke usannsynlig at det plutselig stopper opp for det gjorde det her. Mensen var av og på de to siste årene før jeg fikk en skikkelig blødning og store smerter og dett var dett ikke mer mensen. Er nok bare greit for deg at du ikke er i overgangsalderen, men hvis det tas hormonprøver av deg så vil det nok vise nedgang. Når mensen stopper det er da elendigheten kommer ha ha. Merker det på kroppen ja. 

Takk for svar 🙂. Kanskje bedre med mens enn svettetokter 🙂

Skrevet

Samme alder som dere og samme symptomer med delvis bortfall av mensen, så kjempevondt og styrtblødning og thats it :) Dette var for ca. ett år siden og pr. nå er det ingen hetetokter, ikke tynnere hår, ikke endring i søvn, kropp eller muskulatur, like sur som alltid og med en god og myk muffinsmage :) 

Anonymkode: 82447...5cb

Skrevet

Tror ikke det er noe spesielt sent. 

Anonymkode: e7240...b7c

Skrevet
11 timer siden, Viki6 skrev:

Takk for svar 🙂. Kanskje bedre med mens enn svettetokter 🙂

Det er noe med alt, enten man har mensen eller kommer i overgangsalderen. I overgangsalderen skjer det en del endringer i kroppen og pga hormoner som går ned. Ser at underhudsfettet endrer seg, huden endrer bl.a.. Har til nå ikke hatt så ekstreme hetetokter, de kommer og går av og til. Men jeg er glad jeg ikke har blødninger lenger. Ulempen med overgangsalder er at vi er mer disponert og beinskjørhet på sikt. Vi blir sprøere. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...