Tessa12 Skrevet 12. februar 2020 #21 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, theTitanic skrev: Jeg ba som sagt ikke om den. Hans forslag. (Som han glemte å gjennomføre) Det spurte jeg ikke om. Ble litt satt ut. Hmm, jeg sjekket på eget initiativ for et par år siden, men har aldri hørt om at legen sjekker det «for moro skyld». 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #22 Skrevet 13. februar 2020 16 timer siden, theTitanic skrev: Oi. Jammen har du vært heldig med helsen da. De fleste trenger om ikke annet å sjekkes fra tid til annen. Alderen din tatt i betraktning så skal du kanskje sjekke østrogen nivået? Var faktisk til gynekologen sist uke for ny celleprøve og ultralyd. Hørte ikke noe om at jeg burde sjekke det?? Gynekologen sa at det ikke var noe vits å ta blodprøver for det kunne ikke vises noe hvor jeg var i forhold til overgangsalderen når jeg gikk på p-piller. Så "slapp unna" nok en gang med blodprøver. Frisk som bare det. Ikke røyker jeg eller drikker alkohol. Faktisk ikke kaffe en gang!! Alle mine gynekologisker prøver er negative. Så jeg trengte egentlig ikke å ta celleprøve en gang.(3 år siden sist) Trodde ikke jeg hørte mine egne ører. Men sa jeg ville, for da er det 5 år til neste gang. (Ellers hadde jeg kansje blitt innkalt om 2 år?)Gynekologen sa at om prøvene mine er negative den gangen her å. Så blir jeg en av de som kan ta hjemmetest celleprøve om 5 år. Fikk ny resept på en ny p-pille sort som jeg skal begynne med. Anonymkode: 84b80...7f4 1
Gjest theTitanic Skrevet 13. februar 2020 #23 Skrevet 13. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var faktisk til gynekologen sist uke for ny celleprøve og ultralyd. Hørte ikke noe om at jeg burde sjekke det?? Gynekologen sa at det ikke var noe vits å ta blodprøver for det kunne ikke vises noe hvor jeg var i forhold til overgangsalderen når jeg gikk på p-piller. Så "slapp unna" nok en gang med blodprøver. Frisk som bare det. Ikke røyker jeg eller drikker alkohol. Faktisk ikke kaffe en gang!! Alle mine gynekologisker prøver er negative. Så jeg trengte egentlig ikke å ta celleprøve en gang.(3 år siden sist) Trodde ikke jeg hørte mine egne ører. Men sa jeg ville, for da er det 5 år til neste gang. (Ellers hadde jeg kansje blitt innkalt om 2 år?)Gynekologen sa at om prøvene mine er negative den gangen her å. Så blir jeg en av de som kan ta hjemmetest celleprøve om 5 år. Fikk ny resept på en ny p-pille sort som jeg skal begynne med. Anonymkode: 84b80...7f4 Lever sunt selv og går ikke på P piller engang så skjønner ikke hvorfor jeg skulle være kandidat for å sjekke overgangsalder. Burde gjort celleprøve riktignok. Ca ti år siden sist.
Tessa12 Skrevet 13. februar 2020 #24 Skrevet 13. februar 2020 1 time siden, theTitanic skrev: Lever sunt selv og går ikke på P piller engang så skjønner ikke hvorfor jeg skulle være kandidat for å sjekke overgangsalder. Burde gjort celleprøve riktignok. Ca ti år siden sist. Hva har å leve sunt og ikke bruke p-piller med overgangsalder å gjøre egentlig?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #25 Skrevet 13. februar 2020 En blodprøver varer bare noen sekunder. Det er ikke farlig. Det er bare et lite stikk. Anonymkode: f182f...a3a
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #26 Skrevet 13. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: En blodprøver varer bare noen sekunder. Det er ikke farlig. Det er bare et lite stikk. Anonymkode: f182f...a3a De som har sprøyte fobi ser det ikke slik. Anonymkode: 84b80...7f4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2020 #27 Skrevet 13. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som har sprøyte fobi ser det ikke slik. Anonymkode: 84b80...7f4 Får virkelig ikke håpe at de får insulintrengende diabetes da... Anonymkode: f182f...a3a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #28 Skrevet 15. februar 2020 På 13.02.2020 den 17.28, AnonymBruker skrev: Får virkelig ikke håpe at de får insulintrengende diabetes da... Anonymkode: f182f...a3a Nei hvorfor skal de som har sprøyteskrekk gå rundt å tenke på om de får det? Anonymkode: 84b80...7f4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #29 Skrevet 15. februar 2020 Slutt å dyrke drama inni hodet ditt, det er et generelt problem om man gjør det for enhver liten ting. Anonymkode: 6b6cd...652 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #30 Skrevet 16. februar 2020 ferdig med det nå. og gikk veldig bra:) ingen reddsel når jeg var inne der Anonymkode: 4d960...7f9
Vesentlig Skrevet 16. februar 2020 #31 Skrevet 16. februar 2020 Du kan spørre om de kan bruke butterfly. Den nålen er litt tynnere og ligger mer stille, men siden nålen er tynnere tar det også lenger tid da. Men da jeg var liten og redd for nåler pleide jeg å tenke at jeg kan holde pusten mens de tar blodprøven/sprøyta, lenger er det ikke. Og jeg holder ut smerte (selv om det egentlig ikke gjør vondt) så lenge jeg kan holde pusten. Nå tar jeg blodprøver ukentlig, i perioder daglig, og tenker ikke noe over det i det hele tatt. Det er noe man fort kan venne seg til, ergo kan det ikke være så ille.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #32 Skrevet 16. februar 2020 På 12.2.2020 den 20.48, theTitanic skrev: For å sjekke overgangsalder. Jeg fikk hvertfall beskjed om at det var tid for å sjekke østrogen nivået fordi" jeg var begynt å bli en moden dame." Selv om jeg var innom legen for noe som overhodet ikke har med det å gjøre. Mannen trenger forøvrig briller for jeg er mye yngre enn ts. Burde egentlig blitt en smule fornærmet. Det er jo bare tull å ta blodprøver for å finne ut av det. Har man symptomene og alderen for overgangsalder, så er det det. Trenger ikke ta blodprøver i tillegg. Legen min bare fnøys av meg da jeg spurte i en alder av 47 om han kunne ta en prøve og sjekke. Mensen var blitt litt i ulage osv. Han mente bestemt at det var bortkastet. Og det var det. Anonymkode: 94399...809
Gjest theTitanic Skrevet 16. februar 2020 #33 Skrevet 16. februar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare tull å ta blodprøver for å finne ut av det. Har man symptomene og alderen for overgangsalder, så er det det. Trenger ikke ta blodprøver i tillegg. Legen min bare fnøys av meg da jeg spurte i en alder av 47 om han kunne ta en prøve og sjekke. Mensen var blitt litt i ulage osv. Han mente bestemt at det var bortkastet. Og det var det. Anonymkode: 94399...809 Det er bortkastet med mindre plagene er så ille at det trengs østrogenpiller. Men de er kreftfremkallende så sikkert bedre med plager. Jeg hadde forøvrig ingen.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #34 Skrevet 16. februar 2020 Eksponerings-terapi👍🏼 Anonymkode: 60868...d28
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå