Gå til innhold

Hva er det verste du ser på visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer enn 50% av dem som kommer på visning kommer til å sette på vannet i alle vaskene for å se om det renner godt ut. Og sette på avtrekksvifta på kjøkkenet på fullt og legge et papir under. Papiret skal klistre seg fast i filteret  når vifta fungerer som den skal og filteret er rent. 

Jeg ville renset vannlåsene, vasket filteret til kjøkkenvifta og laget plass i skapene under vaskene slik at folk kan sette på vannet, åpne skapet og se/kjenne at det ikke er lekkasje der noe sted.

Anonymkode: 049b2...03e

Mer enn 50% kommer aldri i verden stå med papir under kjøkkenvifta. Har vært på mange visninger med 20-30 interessenter og det er aldri kø av folk med papir på kjøkkenet 

Anonymkode: 8d66a...ed4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fornuftig møblering er viktig. Om det er stylet for å se bra ut, men ikke praktisk, mister jeg litt interessen. Man må kunne se TV fra sofaen, fx. Har sett så mange visninger der TV er fjernet, og spisebord satt foran TV-uttaket. Helt umulig å se for seg hvordan det Vil fungere i praksis. 
 

Anonymkode: 098db...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha det rent og pent. Vask vinduer. Ikke ha rot i skap, folk åpner uansett. Så ga det ryddig og fjern overflødige ting i skap. Ha få møbler. Gulv skal ses. Ikke ha ledninger liggende fremme, gjem bak TV. Tenn et par lys i stue/spisestue. Om det er dårlig planløsning bør møblene stå slik rommet ser størst ut, men samtidig må møblene plasseres litt logisk også. Ja grønne planter. Feks en stor stående på gulvet. Re opp senger. Fjern unødvendige møbler slik rommene ser større ut. Feks trenger man ikke både pult, lekebord, nattbord, masse lekeplasser på barnerom. Badet må være skinnende. Kan gjerne fjerne dokost og boss. Ikke ha duftlys, da tror folk du skjuler råtelukt. Bruk fine farger, men ikke bruk for mange. Bør ha en rød tråd.

Anonymkode: 32e2f...07b

Alt dette + husk å ha dolokket liggende nede. Mange tenker ikke over dette, men badet ser hundre ganger mer innbydende ut. Tenker alltid sånn "går det an?!" hvis jeg ser bilder/er på visning der dolokket står oppe. 

Anonymkode: 0d7b5...6cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer enn 50% av dem som kommer på visning kommer til å sette på vannet i alle vaskene for å se om det renner godt ut. Og sette på avtrekksvifta på kjøkkenet på fullt og legge et papir under. Papiret skal klistre seg fast i filteret  når vifta fungerer som den skal og filteret er rent. 

Jeg ville renset vannlåsene, vasket filteret til kjøkkenvifta og laget plass i skapene under vaskene slik at folk kan sette på vannet, åpne skapet og se/kjenne at det ikke er lekkasje der noe sted.

Anonymkode: 049b2...03e

Aldri opplevd på visninger. Jeg hadde veldig lite teknisk innsikt og følte meg helt grønn. Men selv jeg ble overrasket over hvor lite praktisk folk sjekker. På veldig mange visninger går folk bare rundt og kikker uten å sjekke noe, for så å skrive seg på listen. Virker som om folk er redd for å virke snokete. I leiligheten jeg kjøpte var jeg en av få som tittet i skap o.l. 

Dropp duftlys. Noen blir smådårlige av lukten. Ha heller friske blomster på bordet. 

Anonymkode: 8c816...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele dette visningsgreiene har blitt temmelig hysterisk nå. Greit at det skal være rent og ryddig, men det skal jo liksom ikke se ut som det bor mennesker der! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LeneXCII skrev:

Synes hele dette visningsgreiene har blitt temmelig hysterisk nå. Greit at det skal være rent og ryddig, men det skal jo liksom ikke se ut som det bor mennesker der! 

Helt enig. Synes jeg ser mye veldig sterile og upersonlige leiligheter. Greit at man skal ta vekk det meste som er personlig, men det finnes grenser..

Anonymkode: 8c816...710

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fornuftig møblering er viktig. Om det er stylet for å se bra ut, men ikke praktisk, mister jeg litt interessen. Man må kunne se TV fra sofaen, fx. Har sett så mange visninger der TV er fjernet, og spisebord satt foran TV-uttaket. Helt umulig å se for seg hvordan det Vil fungere i praksis. 
 

Anonymkode: 098db...bb3

Slik var det på visning i huset jeg nå eier. Stylisten hadde funnet en mye bedre løsning enn det som det opprinnelig var lagt opp til. 

Så det første jeg gjorde var å få opp en montør for å flytte TV og internettuttak til en annen del av stua.

Anonymkode: d22ff...2b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Apocalypte skrev:

Skitt, rot og overdrevent mye ting.  Og ikke bak, får ikke mer lyst å bruke 3 mill på en leilighet bare fordi det lukter boller liksom!   Gjem unna leketøyet, folk kikker i nattbordskuffene dine også. 

Det er er rett å slett skikkelig frekt å kikke inn i møbler som ikke skal følge huset. Hva f har folk inni i et nattbord å gjøre? Det er for meg et mysterie. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på renhold og funksjonalitet, pluss meglers evne til å formidle informasjon jeg etterspør (både før visning og under). Er det skittent på kjøkkenet, hår i dusjen, fettet avtrekksvifte osv, så går jeg. Slike synlige mangler på vedlikehold, gir en indikasjon på selgers evne til å vedlikeholde resten av boligen. Jeg skrur på alt av vann, trekker ned i toalettet, tester kjøkkenviften, tester vinduer osv. Er det noe som ikke virker, og som kanskje heller ikke er nevnt i salgsoppgaven, ville jeg ha satt det som en betingelse at det skal fikses. 

Din oppgave er å se til at hjemmet ditt presenteres best mulig. Men, har du en lite oppegående megler, så hjelper det ikke hvor rent og pent du har gjort det. Jeg liker voksne, rolige meglere. Meglere som viser at de har tatt seg tid til å sette seg nøye inn i akkurat denne boligen. Som fremskaffer informasjon når det etterspørres, og som man ikke trenger å purre på. Unge meglere som kommer meg plattheter gir meg en dårlig magefølelse. Håper din megler er av den seriøse typen.

Lykke til.

Anonymkode: 4e426...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent kjøleskap som ikke er overfylt, ren stekeovn, og rens av sluk er det jeg kommer på som jeg tror ikke er nevnt enda.

Og ikke dusj samme dag. Folk har ofte med fuktmåler, og blir "skremt" av vanlig fukt, speilet om du har en gammel leilighet. 

Anonymkode: f9446...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rent kjøleskap som ikke er overfylt, ren stekeovn, og rens av sluk er det jeg kommer på som jeg tror ikke er nevnt enda.

Og ikke dusj samme dag. Folk har ofte med fuktmåler, og blir "skremt" av vanlig fukt, speilet om du har en gammel leilighet. 

Anonymkode: f9446...e9a

Spesielt, ikke speilet... 

Anonymkode: f9446...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i fancy møblering, fargevalg på vegger, puter i sofa'n og andre tullete stylingtips. Jeg løper rundt med notatblokk der jeg har skrevet ned kritiske ting nevnt diffust i takstrapport og egenerklæringen som må kontrolleres. I lomma har jeg lommelykt, et lite rørinspeksjonskamera som kan kobles til mobilen for å sjekke under badekar, under dusjkabinetter osv, samt en klinkekule for å sjekke fall mot sluk på bad. Så sjekker jeg under oppvaskmaskin, vask på kjøkken osv, samt vurderer sikringsskapet og hvordan det elektriske anlegget fremstår. Årstall på vinduer er også lurt å sjekke. Er de fra 90-tallet eller tidligere er det på tide å bytte dem, og det kan bli en dyr overraskelse. 

Legge ny parkett og male vegger er bagateller å gjøre selv, og gjort i en fei, mens feil på bad eller elektrisk anlegg er dyrt og plagsomt.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Jeg vil ha teknisk informasjon fra deg om det elektriske, røropplegget, kjeller/fukt osv, din erfaring har mye å si. Jeg skal inn i kjøkkenskap under vask og sjekke opp på loft om du har det så hold det gjerne ryddig der. Har vært på visning i et møkkete hus en gang å gikk derfra ganske raskt...

Det absolutt værste jeg har møtt på visning er veldig pågående megler som tydelig prøver å «snakke meg rundt som om jeg var dum. Velg en megler som er god på salg og som har god sosial iq slik at han/hun får kjøper til å føle seg bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir skeptisk om selger har duftlys/duftpinner/røkelse stående fremme. Selv om noen setter det frem for å gjøre det ekstra koselig, er det mange som gjør det for å kamuflere dårlig lukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er om det stinker sigarettrøyk, da blir jeg ikke lenge på visningen.

Anonymkode: 4fd02...e22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man har fjernet hvitevarer som komfyr, kjøleskap eller oppvaskmaskin fra ellers greie kjøkken (gjør ikke noe om kjøkken ellers må byttes). Det skaper bry at man må skaffe dette, og de 5000 -10000 selger sparer er småpenger i fht verdien av de fleste boliger. Vedkommende vil tjene på å la det stå ved at flere byr, og heller kjøpe brukt på Finn hvitevarer som uansett skal flytte på fremfor at jeg må gjøre det. Jeg tenker da at vedkommende er gnitalus som sparer på ørene men sløser med kronene og jeg liker ikke å gjøre business med slike personer. 
Dårlig forberedte meglere er en annen turnoff, av samme grunn. Når jeg kjøper noe til flere mill må jeg vite at jeg har proffe motparter som er på ballen om det oppstår noen spørsmål i etterkant.

Rot og overmøblering klarer jeg å se forbi, men det må være vasket og dessuten mulig å komme til kraner, el-skap osv. 

Anonymkode: bbb3e...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At man har fjernet hvitevarer som komfyr, kjøleskap eller oppvaskmaskin fra ellers greie kjøkken (gjør ikke noe om kjøkken ellers må byttes). Det skaper bry at man må skaffe dette, og de 5000 -10000 selger sparer er småpenger i fht verdien av de fleste boliger. Vedkommende vil tjene på å la det stå ved at flere byr, og heller kjøpe brukt på Finn hvitevarer som uansett skal flytte på fremfor at jeg må gjøre det. Jeg tenker da at vedkommende er gnitalus som sparer på ørene men sløser med kronene og jeg liker ikke å gjøre business med slike personer. 
Dårlig forberedte meglere er en annen turnoff, av samme grunn. Når jeg kjøper noe til flere mill må jeg vite at jeg har proffe motparter som er på ballen om det oppstår noen spørsmål i etterkant.

Rot og overmøblering klarer jeg å se forbi, men det må være vasket og dessuten mulig å komme til kraner, el-skap osv. 

Anonymkode: bbb3e...185

Før hvitevarer ble integrert lot man de aldri stå igjen i verken hus eller leiligheter.  Jeg har alltid tatt med meg alt av hvitevarer når jeg har flyttet. Hvis de følger med gis det jo beskjed om.  Nå er alt vi har på kjøkken integrert og det kommer vi ikke til å ta me hvis vi flytter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

At man har fjernet hvitevarer som komfyr, kjøleskap eller oppvaskmaskin fra ellers greie kjøkken (gjør ikke noe om kjøkken ellers må byttes). Det skaper bry at man må skaffe dette, og de 5000 -10000 selger sparer er småpenger i fht verdien av de fleste boliger. Vedkommende vil tjene på å la det stå ved at flere byr, og heller kjøpe brukt på Finn hvitevarer som uansett skal flytte på fremfor at jeg må gjøre det. Jeg tenker da at vedkommende er gnitalus som sparer på ørene men sløser med kronene og jeg liker ikke å gjøre business med slike personer. 
Dårlig forberedte meglere er en annen turnoff, av samme grunn. Når jeg kjøper noe til flere mill må jeg vite at jeg har proffe motparter som er på ballen om det oppstår noen spørsmål i etterkant.

Rot og overmøblering klarer jeg å se forbi, men det må være vasket og dessuten mulig å komme til kraner, el-skap osv. 

Anonymkode: bbb3e...185

Fra 1.1.20 så er ingen hvitevarer inkludert med salget hvis ikke det står spesifikt, selv integrerte, fortalte min megler meg. 
Hvis selger ønsker å ta de med videre må jo det være greit, hvis ikke kjøper kan komme med en grei pris for å få de med i salget. Men som regel vil jo særlig integrerte hvitevarer følge med da..

Anonymkode: b6ae4...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møbler, styling o.l. betyr ingenting for meg, i alle fall. Det er jo ting som ikke følger med likevel. Mye viktigere at alt det tekniske fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...