Gå til innhold

Hva er det verste du ser på visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha visning til helga og er redd for å gå i klassiske feller. Var stylist som fikset før fotografen var her, men nå er jeg på egenhånd. 
 

Noen tips? Og hva må jeg absolutt ikke finne på?

Anonymkode: 21263...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha det rent og pent. Vask vinduer. Ikke ha rot i skap, folk åpner uansett. Så ga det ryddig og fjern overflødige ting i skap. Ha få møbler. Gulv skal ses. Ikke ha ledninger liggende fremme, gjem bak TV. Tenn et par lys i stue/spisestue. Om det er dårlig planløsning bør møblene stå slik rommet ser størst ut, men samtidig må møblene plasseres litt logisk også. Ja grønne planter. Feks en stor stående på gulvet. Re opp senger. Fjern unødvendige møbler slik rommene ser større ut. Feks trenger man ikke både pult, lekebord, nattbord, masse lekeplasser på barnerom. Badet må være skinnende. Kan gjerne fjerne dokost og boss. Ikke ha duftlys, da tror folk du skjuler råtelukt. Bruk fine farger, men ikke bruk for mange. Bør ha en rød tråd.

Anonymkode: 32e2f...07b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal ha visning allerede nå i helga, er det vel bare å ha det rent og ryddig som gjelder.

Og så håper jeg at bildene i annonsen stemmer sånn ca. med virkeligheten. Synes det blir litt dumt når fotografen har overdrevet vidvinkelen og rommene er mye mindre i virkeligheten enn det ser ut som  i annonsen. Og av og til vises det på bildene også, i det siste har jeg sett et par ekstremt lange sko på et bilde fra en yttergang og et unormalt langt toalettsete på bilde fra et bad. Da blir i hvert fall jeg litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha visning til helga og er redd for å gå i klassiske feller. Var stylist som fikset før fotografen var her, men nå er jeg på egenhånd. 
 

Noen tips? Og hva må jeg absolutt ikke finne på?

Anonymkode: 21263...099

Urenslig bad eller kjøkken. Eller undertøy som ligger synlig fremme

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted som ser bebodd ut. Det bør være så ryddig som ved overtakelse med unntak av møblement da. Klær pent i skapet er vel ok men ikke sko i gangen, papirer i reolen osv 

Anonymkode: 350df...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gul/brunt belegg på stål i vask, tyder på at man ikke holder det skikkelig rent løpende. 

Sorte merker og fingerflekker her og der. Ta en ekstra kritisk runde, med en magisk svamp. 

Mørke fuger på bad. Kjør en skikkelig fugerens og impregnering. 

Sko og jakker som står/henger fremme. 

At alt ser ryddig og pent ut. Så åpner du skapet til boden, og alt velter ut. Man ønsker å få et inntrykk av at det er god lagringsplass. 

 

Anonymkode: d22ff...2b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha visning til helga og er redd for å gå i klassiske feller. Var stylist som fikset før fotografen var her, men nå er jeg på egenhånd. 
 

Noen tips? Og hva må jeg absolutt ikke finne på?

Anonymkode: 21263...099

Fra selgeren sin side så er det skittentøysvask. Fra megleren så er det mangel på praktisk info uten at man gå rundt med hoder nedi salgsbrosyren og ikke fått tid til å se på leiligheten eller huset ordentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen som ser forbi rot, stygt interiør og nybakte boller. Jeg ser mer på det takstmannen ser på, og at boligen er godt vedlikeholdt. Gir blaffen i om stua er i feil farge eller parketten er slitt, slike ting er enkelt å endre på. Og jeg vet at jeg selv vasker grundigere enn de fleste, så for meg fremstår andre boliger ofte hakket mer skittent enn hvordan jeg selv liker det. Men slikt spiller ingen rolle, er mer interessert i det tekniske tingene.

Anonymkode: a9622...a1d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kågebruker skrev:

Det verste er meglere og assistenter som ikke vet svaret på enkle spørsmål. 

Ja det er faktisk det aller verste. Var nylig på en hyttevisning. Der var det to(!) meglere eller assistenter. Ingen av dem visste noe som helst. Klarte ikke å svare på noen spørsmål om tekniske løsninger, brøyting av vei eller noe. Helt meningsløst at de i det hele tatt var der. 

Ellers er det verste at det er skittent, at rommene er så overfylte med møbler og ting at man ikke får sett på selve rommet og tilstanden. F eks en bod som er så full at man ikke får sett veggen og gulvet. 

Og så liker jeg ikke når det helt åpenbart er stylet for å ligne noe fra et magasin. F eks 'lett henslengte' pledd. Det ser så teit ut. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt, rot og overdrevent mye ting.  Og ikke bak, får ikke mer lyst å bruke 3 mill på en leilighet bare fordi det lukter boller liksom!   Gjem unna leketøyet, folk kikker i nattbordskuffene dine også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på hvor godt vasket og hvor "slitt" det ser ut.

Jeg ønsker ikke å bo i et hus som før har vært bebodd av slabbedasker og griser. - Fordi jeg tenker at slike folk gir faen og da vet jeg ikke om de har revet bærevegger, brukt elektriker på alt elarbeid, rørlegger på kjøkkenet. Slike ting. Jeg ønsker å overta bolig fra folk som har tatt vare på boligen og som har gjort ordentlig arbeid når de har pusset opp.

Ja, jeg skal mest sannsynlig rive alt, men da vet jeg at jeg ikke finner noe snusk.

Jeg sjekker alltid under vasken på kjøkkenet. Det er der folks sånne ansikt kommer frem. Skitne late mennesker har skitne fæle skap under vasken.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer enn 50% av dem som kommer på visning kommer til å sette på vannet i alle vaskene for å se om det renner godt ut. Og sette på avtrekksvifta på kjøkkenet på fullt og legge et papir under. Papiret skal klistre seg fast i filteret  når vifta fungerer som den skal og filteret er rent. 

Jeg ville renset vannlåsene, vasket filteret til kjøkkenvifta og laget plass i skapene under vaskene slik at folk kan sette på vannet, åpne skapet og se/kjenne at det ikke er lekkasje der noe sted.

Anonymkode: 049b2...03e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer enn 50% av dem som kommer på visning kommer til å sette på vannet i alle vaskene for å se om det renner godt ut. Og sette på avtrekksvifta på kjøkkenet på fullt og legge et papir under. Papiret skal klistre seg fast i filteret  når vifta fungerer som den skal og filteret er rent. 

Jeg ville renset vannlåsene, vasket filteret til kjøkkenvifta og laget plass i skapene under vaskene slik at folk kan sette på vannet, åpne skapet og se/kjenne at det ikke er lekkasje der noe sted.

Anonymkode: 049b2...03e

Aldri opplevd at noen har prøvd avtrekksvifta på de 150visningene jeg har vært på. Man kjøper bare ny hvis den ikke fungerer.

Uansett greit å vaske filteret, ettersom det kan lukte ubehagelig dersom det ikke er vasket på en stund.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer enn 50% av dem som kommer på visning kommer til å sette på vannet i alle vaskene for å se om det renner godt ut. Og sette på avtrekksvifta på kjøkkenet på fullt og legge et papir under. Papiret skal klistre seg fast i filteret  når vifta fungerer som den skal og filteret er rent. 

Jeg ville renset vannlåsene, vasket filteret til kjøkkenvifta og laget plass i skapene under vaskene slik at folk kan sette på vannet, åpne skapet og se/kjenne at det ikke er lekkasje der noe sted.

Anonymkode: 049b2...03e

En avtrekksvifte koster 3 - 20 000 ny. Så om denne fungerer dårlig så, ja, da kjøper jeg en ny. Null vits i å bruke tid på å teste ut den på visning. 

Anonymkode: d22ff...2b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med svar #3 her!

kan virkelig ikke presisere nok, ikke bruk duftelys 🙈 at det er meget rent er en fordel.

Anonymkode: cd3e9...c6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er allergisk hadde jeg snudd i døra pga duftlys. 
 

Ikke lag noe mat som lukter sterkt dagen før og samme dag som visningen.

Luft skikkelig (gjennomtrekk) rett før visningen.

Få noen til å passe eventuelle dyr, fjern matskåler o.l.

Legg verdigjenstander som kamera, nettbrett, sølvbestikk, smykker osv i bilen og lås den, eller oppbevar slike ting et annet sted (hos slektninger/venner). Det har skjedd tyveri av slike ting på visninger.

Ta ut alt søppel og vask grundig både søppelbøttene og skapet de står i. Folk kommer til å åpne det skapet. Garantert.

Sjekk at alle lyspærer virker.

Hvis du har peis eller vedovn kan du gjerne fyre på denne tida av året. Husk å vaske vekk sot fra ovnsdører av glass før du fyrer. 

Anonymkode: d5c6b...6e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...