Gå til innhold

Mannen sa nei til hund, overtale han?

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 
vil bare si vi har eldre barn (skolealder) som også vil ha glede av en hund :) 
Men han vil kun ha en rase.. så tenker det er derfor han er ekstra vrien nå. 
Det er riktignok en fin rase, men mer aktiv enn det jeg tenker kan bli riktig for oss (gjeterhund). Vi har god plass og bor på bygda, men jeg vil ikke ta meg vann over hodet. 
 Jeg ser på en middels stor og «mildere» aktiv rase, noe denne omplasseringshunden er. Så det er jo en stor grunn til at jeg er gira. 
jeg foreslo at vi kunne låne hunden for å prøve oss, i det minste. Det ble dessverre avslått. 
feil rase og tidspunkt for han. Da vil han også heller kjøpe en valp. 
jeg synes det er kjipt, men får vel bare respektere det når han er så sta på det. 

Anonymkode: 5a569...2c5

Si at du skal passe hunden en helg fordi eierene skal «noe»

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bedre å skaffe seg hund nå når du er hjemme. Det tar jo to år før valper er ferdige med å være valper uansett.

Anonymkode: b4fe4...925

• Liker 1
Skrevet

Det er jo nå det er gøy for barna å ha hund. Min søster har en labrador som de skaffet da den eldste var kanskje 8 år. De har hatt mange fine år med hunden, men nå som de eldste barna er 14 og 16 år så bryr de seg veldig lite. Minstemann på 7 er derimot fremdeles veldig opptatt av hunden og alt det innebærer. Da de eldste barna var yngre, så tilbragte familien generelt mer tid ute og det var ikke noe ekstraarbeid å ha hunden på slep. Nå som barna er eldre og skal kjøres hit og dit, er blitt irriterte tenåringer og har fått egne interesser....not so much. Nå står hundelufting på lista mellom "tømme søppel" og "rydde rommet".

Det positive med den voksne hunden er at dere slipper valpetiden, som kan være veldig, veldig krevende.

Samtidig kan jeg skjønne at samboeren din har lyst på den "rette" typen når han først skal gå med på det.

Prøv å inngå et kompromiss. Enten så prøver dere med den voksne hunden, eller så setter dere dere på venteliste på rasen han vil ha. Vinn for deg uansett :)

Anonymkode: b91c3...ae0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...