AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #1 Skrevet 10. februar 2020 Hei. vi har sett på hund siden sommeren 2019. Vi har lenge ønsket dette, men ble enige (jeg var egentlig ikke enig, men han klarte å trumfe igjennom likevel )om å vente 1år til pga minste barn er 1år. Vi sitter og drømmer oss ofte om alle situasjonene vi hadde koset oss med hund og snakker ofte om det. Alt vi ønsker å gjøre med hund. Vi låner også andre sine hunder når vi kan. Han er mest gira på å vente med hund fordi minsten er liten, jeg selv ser ikke helt problemet Siden jeg er hjemmeværende de neste årene, og lille begynner straks i barnehage (vi er også vandt med familiehunder som labrador fra før av). Nå har jeg fått tilbud om å få en vakker hannhund på 3år, eier har ikke tid lenger. Hunden har ikke atferdsproblemer eller noe sånt. En lydig flott kar. hadde det vært så ille hvis vi tok til oss denne hunden? Mtp et barn på 1år? Jeg føler vi mestrer det bra når vi er hundepassere, men det er jo noe annet enn å eie. Han er av en middels aktiv rase, liten i størrelsen. Jeg har litt lyst til å prøve å overtale mannen til å si ja. Men ønsker å spørre her inne i tilfelle noen mer erfarne har noen lure tanker/meninger jeg ikke har tenkt på seg. Anonymkode: 5a569...2c5
Ulrikke Skrevet 10. februar 2020 #2 Skrevet 10. februar 2020 Det kommer an på hvor mye overtalelse som må til, tenker jeg. La ham hilse på hunden og se hva han sier? Vi har to hunder. Hadde mannen min lagt ned totalt veto måtte jeg forholdt meg til det. Nå er han liksom ikke glad i dem, men er verdens bløteste i forhold til dem. Da funker det flott. Men ville han faktisk ikke hatt hund, på alvor, så hadde jeg respektert det. Så det kommer an på hvor bestemt han er, tenker jeg... 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #3 Skrevet 11. februar 2020 Ts her. ja jeg er enig i det, han virker jo egentlig streng på det. Men så fort han ser en hund av rasen han ønsker seg så snakker han om hvor trist det er at vi ikke har en sånn hund nå. Og en hund hadde kost seg med alle turene vi går og snakker om alt det koselige vi kunne gjort med hund. Jeg føler det er vanskelig å snakke noe dypere med han om dette, siden han kun sier «vi skal ikke ha hund». Også er han ferdig med samtalen. Jeg blir avvist, som om jeg er et barn som vil spise kake til frokost 🙄 Nei jeg kan vel heller spørre han litt mer, er han like bestemt får jeg bare gi meg 🙌🏻 Anonymkode: 5a569...2c5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Det beste er jo at dere er sammen om valget. Det er jo en drømmesituasjon å få en ung voksen frisk hund som per i dag ikke har atferdsproblemer, men det krever jo endel enda for å holde hunden der. Syns forøvrig det er trasig at dere har det slik at den ene parten kan "låse seg" i en diskusjon også er det ferdig snakka. Anonymkode: 9e60e...73d 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. februar 2020 #5 Skrevet 11. februar 2020 Kan dere låne hunden en stund? Det vil nok gjøre susen
LeneXCII Skrevet 11. februar 2020 #6 Skrevet 11. februar 2020 Du må jo respektere at ikke alle liker hunder. Og selv om man ikke direkte har noe i mot hunder, er jo ikke dermed sagt at man kan tenke seg å ha en i huset. 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #7 Skrevet 11. februar 2020 31 minutter siden, LeneXCII skrev: Du må jo respektere at ikke alle liker hunder. Og selv om man ikke direkte har noe i mot hunder, er jo ikke dermed sagt at man kan tenke seg å ha en i huset. Mannen vil ha hund, bare ikke akkurat nå og det individet TS tenker på. Anonymkode: 595f4...0d0 4
LeneXCII Skrevet 11. februar 2020 #8 Skrevet 11. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mannen vil ha hund, bare ikke akkurat nå og det individet TS tenker på. Anonymkode: 595f4...0d0 Vel, det er ikke jeg så sikker på. Det kam like godt være at han vrir seg unna for å kjøpe seg tid og at han egentlig ikke er så keen på ideen lenger.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #9 Skrevet 11. februar 2020 Vent til barnet er eldre, så kan han/hun også glede seg over en valp. Anonymkode: 3c8e1...46c 1
Morten1 Skrevet 11. februar 2020 #10 Skrevet 11. februar 2020 Tenker at når det er snakk om å vente 1 år så klarer man å vente, det kommer flere sjanser for flotte hunder senere.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #11 Skrevet 11. februar 2020 Ts her. vil bare si vi har eldre barn (skolealder) som også vil ha glede av en hund Men han vil kun ha en rase.. så tenker det er derfor han er ekstra vrien nå. Det er riktignok en fin rase, men mer aktiv enn det jeg tenker kan bli riktig for oss (gjeterhund). Vi har god plass og bor på bygda, men jeg vil ikke ta meg vann over hodet. Jeg ser på en middels stor og «mildere» aktiv rase, noe denne omplasseringshunden er. Så det er jo en stor grunn til at jeg er gira. jeg foreslo at vi kunne låne hunden for å prøve oss, i det minste. Det ble dessverre avslått. feil rase og tidspunkt for han. Da vil han også heller kjøpe en valp. jeg synes det er kjipt, men får vel bare respektere det når han er så sta på det. Anonymkode: 5a569...2c5
Gjest theTitanic Skrevet 11. februar 2020 #12 Skrevet 11. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. ja jeg er enig i det, han virker jo egentlig streng på det. Men så fort han ser en hund av rasen han ønsker seg så snakker han om hvor trist det er at vi ikke har en sånn hund nå. Og en hund hadde kost seg med alle turene vi går og snakker om alt det koselige vi kunne gjort med hund. Jeg føler det er vanskelig å snakke noe dypere med han om dette, siden han kun sier «vi skal ikke ha hund». Også er han ferdig med samtalen. Jeg blir avvist, som om jeg er et barn som vil spise kake til frokost 🙄 Nei jeg kan vel heller spørre han litt mer, er han like bestemt får jeg bare gi meg 🙌🏻 Anonymkode: 5a569...2c5 Ikke for å være ufin, men han sier tydelig nei. Og du fortsetter og fortsetter likt et barn som vil spise kake til frokost. Kan du ikke respektere ordet nei?
Ulrikke Skrevet 11. februar 2020 #13 Skrevet 11. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. vil bare si vi har eldre barn (skolealder) som også vil ha glede av en hund Men han vil kun ha en rase.. så tenker det er derfor han er ekstra vrien nå. Det er riktignok en fin rase, men mer aktiv enn det jeg tenker kan bli riktig for oss (gjeterhund). Vi har god plass og bor på bygda, men jeg vil ikke ta meg vann over hodet. Jeg ser på en middels stor og «mildere» aktiv rase, noe denne omplasseringshunden er. Så det er jo en stor grunn til at jeg er gira. jeg foreslo at vi kunne låne hunden for å prøve oss, i det minste. Det ble dessverre avslått. feil rase og tidspunkt for han. Da vil han også heller kjøpe en valp. jeg synes det er kjipt, men får vel bare respektere det når han er så sta på det. Anonymkode: 5a569...2c5 Jeg tror mer mas virker mot sin hensikt her.... Når han er SÅ bastant må du nesten akseptere det. Kjipt, men sånn er det. Den som absolutt ikke vil må få ha vetorett, og da må det respekteres.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #14 Skrevet 11. februar 2020 Ugh, han hadde jeg ikke orket å bo med. Anonymkode: 65369...c85
Chimmy Skrevet 11. februar 2020 #15 Skrevet 11. februar 2020 En hund fortjener å være ønsket av alle voksne familiemedlemmer. Ikke ønsket av alle, ingen hund. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #16 Skrevet 11. februar 2020 Haha, nå har jeg ikke akkurat mast i det uendelige. Jeg har snakket med han om det i 2 dager. i sommer var vi hos en oppdretter for å hilse på foreldrene til et kull vi ville kjøpe fra (den rasen han ønsker seg). Men når tispa ikke var drektig likevel så ombestemte han seg. Noe jeg respekterte frem til jeg snakket med eier til denne hunden. Jeg må bare respektere det at han ikke ønsker akkurat nå, men jeg synes han i det minste kunne sett på saken, siden vi var SÅ nære i sommer. hunden er flott og finner seg sikkert et godt hjem, heldigvis for den. -ts Anonymkode: 5a569...2c5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #17 Skrevet 11. februar 2020 12 timer siden, LeneXCII skrev: Du må jo respektere at ikke alle liker hunder. Og selv om man ikke direkte har noe i mot hunder, er jo ikke dermed sagt at man kan tenke seg å ha en i huset. Altså, jeg hater hunder. Hadde mannen min spurt hadde jeg sagt nei før han rakk å si ferdig setningen. Ts sin mann liker nok hunder, kanskje han bare er redd for at det vil være vann over hodet og de må gi den fra seg? Anonymkode: 4f0d5...d10
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #18 Skrevet 11. februar 2020 Du er vant med labrador, minstemann skal begynne i barnehage og far er urokkelig på gjeterhund! Den kombinasjonen lukter trøbbel, understimulert hund og problemer herfra til evigheten og tilbake. Siden han er fast bestemt på gjeterhund, eller ingen hund, så er jeg faktisk helt enig med ham: Det er ikke tiden for den hunden han vil ha nå. Anonymkode: e8460...36f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2020 #19 Skrevet 11. februar 2020 Kanskje kvitte seg med mannen og heller få hunden ? Anonymkode: 5a569...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #20 Skrevet 12. februar 2020 Jeg hadde kjøpt hunden og kvitta meg med mannen. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje kvitte seg med mannen og heller få hunden ? Anonymkode: 5a569...2c5 Enig. Anonymkode: 9eac6...2ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå