AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Del Skrevet 9. februar 2020 Hei! Har akkurat begynt å trene, men er veldig usikker på hvordan jeg skal legge opp løpet. Er veldig tynn, men har endel fett på mage og lår/rumpe. Det er disse kroppsdelene jeg vil få stram nå 🤩 Alle jeg spør sier jeg må trene styrke og spise mye proteiner siden jeg er tynn, men ikke trent. Bare blir usikker da disse menneskene ikke har sett meg uten klær og sant som det er - at de har rett i at jeg er tynn, men likevel mest sannsynlig har litt for høy fettprosent. Så mine spørsmål er: Hvordan og hva bør jeg trene? (Kondisjon, styrke??) Og hvordan bør jeg spise? Er jo ikke interessert i å slanke meg eller gå ned i vekt, bare miste fett og få en stram kropp. Anonymkode: 0fc05...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 9. februar 2020 #2 Del Skrevet 9. februar 2020 Trene styrke og gå ned i fettprosent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 10. februar 2020 #3 Del Skrevet 10. februar 2020 Så målet ditt er å bevare kroppsvekta di, men forbedre kroppsammensetninga, dvs. mer muskler og mindre fett? Da bør du spise så å si isokalorisk - det vil si omtrent like mye mat som du forbrenner. Hvis du sikter deg inn på å la kroppsvekta forbli der den er, samtidig som du har tilstrekkelig proteininntak (minst 1,6 g pr. kg kroppsvekt), trener nok styrke og sover/hviler nok, så vil du merke forskjell. Noen teller kalorier, mens andre spiser på intuisjon. Jeg personlig ville ha prøvd å spise på intuisjon først. Se an kroppsvekta di og tilpass hvor mye du spiser ut ifra det. Det er selvfølgelig ikke noe i veien for å telle kalorier, hvis du ønsker det, men du kan komme veldig langt uten, bare så det er klart Kardio er ikke noe must ut ifra målet ditt. Det tillater deg å spise mer mat bare (fordi du forbrenner). Men ut ifra et generelt helseperspektiv er det jo greit å gjøre noe kardio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xstri Skrevet 18. februar 2020 #4 Del Skrevet 18. februar 2020 (endret) . Endret 11. november 2020 av xstri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå