AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #1 Skrevet 9. februar 2020 Ser det er noen som ikke bruker smør/olje, eller nesten ikke bruker smør/olje når de steker ting i panne. Er det pannen i seg selv som hindrer maten i å brenne seg? Eller må man ha noe i bunn? Så en YT-video hvor ei brukte en slags spray - hva er det for noe? Skulle gjerne hatt et alternativ så jeg slipper å få i meg så mye unødvendig og usunt fett. Anonymkode: 4f322...0f3
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. februar 2020 #2 Skrevet 9. februar 2020 Jeg har teflonpanne og bare steker maten i vann eller ingenting
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #3 Skrevet 9. februar 2020 Man kan dessverre ikke steke noe i vann. Det i sprayform, kan rett og slett være fett på boks. De har det i butikken. Anonymkode: b9479...30e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #4 Skrevet 9. februar 2020 6 minutter siden, Mysticgirl skrev: Jeg har teflonpanne og bare steker maten i vann eller ingenting Jeg har også teflonpanne, men må bruke mye smør for at ting ikke skal brenne seg. Mulig jeg må gå til innkjøp av en panne med litt bedre kvalitet? 🤔 Anonymkode: 4f322...0f3
Påfugl Skrevet 9. februar 2020 #5 Skrevet 9. februar 2020 Jeg har også teflonpanne og bruker ingen form for stekefett. Kan nok dreie seg om at pannen din ikke er av god nok kvalitet, opplever aldri at noe brenner seg. Kanskje du evt. steker ting på for høy varme?
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også teflonpanne, men må bruke mye smør for at ting ikke skal brenne seg. Mulig jeg må gå til innkjøp av en panne med litt bedre kvalitet? 🤔 Anonymkode: 4f322...0f3 Ja nr den begynner å bli gammel så svir maten seg i den. Jeg steker enten i litt vann eller ikke i noe og maten blir fin. Eventuelt kjøp sånn air fryer, beste kjøpet ever. Lager masse mat i den og maten blir sprø og fin med bare luft
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 2 minutter siden, Mysticgirl skrev: Ja nr den begynner å bli gammel så svir maten seg i den. Jeg steker enten i litt vann eller ikke i noe og maten blir fin. Eventuelt kjøp sånn air fryer, beste kjøpet ever. Lager masse mat i den og maten blir sprø og fin med bare luft 3 minutter siden, Påfugl skrev: Jeg har også teflonpanne og bruker ingen form for stekefett. Kan nok dreie seg om at pannen din ikke er av god nok kvalitet, opplever aldri at noe brenner seg. Kanskje du evt. steker ting på for høy varme? Takk for innspill! Må kanskje investere i en ny panne da. Steker på nivå 5-6 (av 9) som regel. Anonymkode: 4f322...0f3 1
Ella-2 Skrevet 9. februar 2020 #8 Skrevet 9. februar 2020 Jeg kjøpte et slags «papir» en gang. Så litt ut som noe slags teflon. Det kunne man legge i stekepannen. Kunne vaskes og brukes flere ganger. Det er årevis siden jeg hadde det, og tror det funket sånn nogenlunde. Husker ikke helt hvor det ble av eller hvor jeg kjøpte det. Men man trengte da ikke olje eller smør. Tror jeg syntes det ble litt styrete etter hvert, så har ikke undersøkt noe mer etter det. Kan hende det ikke ble noen salgssuksess, for har ikke sett noe lignende siden
Påfugl Skrevet 9. februar 2020 #9 Skrevet 9. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill! Må kanskje investere i en ny panne da. Steker på nivå 5-6 (av 9) som regel. Anonymkode: 4f322...0f3 Bare hyggelig! Jeg har god erfaring med panner fra Tefal.
Ella-2 Skrevet 9. februar 2020 #10 Skrevet 9. februar 2020 8 minutter siden, Ella-2 skrev: Jeg kjøpte et slags «papir» en gang. Så litt ut som noe slags teflon. Det kunne man legge i stekepannen. Kunne vaskes og brukes flere ganger. Det er årevis siden jeg hadde det, og tror det funket sånn nogenlunde. Husker ikke helt hvor det ble av eller hvor jeg kjøpte det. Men man trengte da ikke olje eller smør. Tror jeg syntes det ble litt styrete etter hvert, så har ikke undersøkt noe mer etter det. Kan hende det ikke ble noen salgssuksess, for har ikke sett noe lignende siden
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #11 Skrevet 9. februar 2020 Husk at panner med non-stick belegg skal vaskes med Zalo e.l. hver gang de har vært i bruk. Noen panner tåler oppvaskmaskin, men leverandørene anbefaler det som regel ikke da den sterke såpen i oppvaskmaskinen sliter på belegget, så vasker man panna i oppvaskmaskin reduserer man nok levetiden noe. Belegget har små "porer" som blir fylt med fett fra maten man steker og om man ikke rengjør panna skikkelig etter bruk tettes "porene" og det bygger seg opp et slags fettbelegg i panna. Dette skjer gradvis og resultatet er at ting svir seg lettere og at slipp-effekten i panna blir dårligere. For høy temperatur forringer også slipp-effekten over tid. Kjøp heller ei jernpanne eller stålpanne uten belegg til å steke biff eller andre ting man bruker høy temperatur på i. Anonymkode: 6623b...0a0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #12 Skrevet 9. februar 2020 Steke i vann = koke Anonymkode: 4d675...3a5 8
CabinCruiser Skrevet 9. februar 2020 #13 Skrevet 9. februar 2020 Teflonpanner. Husk at det er straffbart å steke biff uten smør. 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #14 Skrevet 10. februar 2020 15 timer siden, CabinCruiser skrev: Teflonpanner. Husk at det er straffbart å steke biff uten smør. Biff skal heller ikke stekes i teflonpanne. Biffen skal stekes i panne av skikkelig støpegods. Tung som et uår og varm som et helvete. Anonymkode: eb1dd...6a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå