Gå til innhold

Skjerfet klør, hva kan jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket meg et nydelig skjerf (i merinoull og silk mohair), men...... det klør. :( Er det noe jeg kan gjøre med det slik at det blir mykere og ikke klør. Er så lei meg for at jeg ikke klarer å bruke det. 

Anonymkode: 6a32d...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo sy en lining.Evt bare der skjerfet er nær halsen din. Eller så kan du vurdere å kun bruke det til høytalere gensere. 

Anonymkode: b89f0...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skylle det opp for hånd i milo ullvask, kan hjelpe på at det klør. Har selv en genser jeg strikket i ullgarn fra Rauma og den klødde noe så innmari før jeg vasket den for hånd i milo ullvask. Ble mye mykere og kløfri etter det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man lett kan venne seg til ull. Jeg fiksa ikke ull før, men nå kan jeg gå med all mulig ull rett på kroppen. Måtte bare venne meg til det. Nå går jeg helst kun i ull. Hele året. Fått helt ull-dilla. Og det skal være ren ull. Men merker jo selv at ulla også er best etter vask og noe bruk. All ny ull klør på meg også. Men det går liksom over etter litt bruk. 

Anonymkode: cb677...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg det i fryseboksen har jeg hørt. Aldri prøvd selv da.

Anonymkode: 19c3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2020 den 8.15, skruf skrev:

Prøv å skylle det opp for hånd i milo ullvask, kan hjelpe på at det klør. Har selv en genser jeg strikket i ullgarn fra Rauma og den klødde noe så innmari før jeg vasket den for hånd i milo ullvask. Ble mye mykere og kløfri etter det 

Alle nystrikkede plagg klør mest når de er nye. Du må vaske dem for å få ut rester av oljene eller hva det er som er brukt i produksjonen, under fargingen.

Men jeg tipper det ts reagerer på er mohair'en, fordi det er litt fluffy.

Anonymkode: 19c3d...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...