Gå til innhold

Hvordan ser din uke ut sosialt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På en arbeidsdag - sove, jobb, hjem, spise, se tv, sove.

På en fridag - Sove, spise, se tv, sove. 

😄😄

Hender jeg noen ganger har planer 1-2 ganger i mnd i helgene, men ikke for ofte! Det orker jeg ikke! Trenger tid til å pleie sjelen litt også 🙌🏻

Anonymkode: e54ea...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 6.2.2020 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Hverdagene - jobb, trening, begrenset sosialisering utenom. Enkelte besøk hos nære venner, eller eventer i byen. Vil helst bare chille på sofaen med en bok eller serie etter lang arbeidsdag og trening. 

Helg - som regel ganske sosialt. Familiebesøk, ut på byen, kino, middagsselskap.

Syns selv jeg er ganske introvert i hvert fall i forhold til venninner som må finne på noe hele tiden, og ikke klarer en time alene. Men å ikke treffe mennesker på en hel uke virker trist og sykelig. Den sosiale angsten blir i hvert fall ikke bedre av å isolere seg fullstendig. 

Anonymkode: ffc72...5d9

Det er ikke så lett å skaffe seg venner i voksen alder. Noen bekjente? Joda, men de fleste har allerede nok venner fra før av. De gangene jeg har prøvd å bli kjent med nye folk så har jeg bare endt opp med å bli nødløsningen deres, dvs så lenge alle de vennene de egentlig vil være sammen med er opptatte så kan de avse tid til meg. Hvis jeg spør først så sier de alltid at de ikke ka for da skal de være med de ordentlige vennene sine. Møtes vi alle sammen så er det flokken + meg som sitter mer utenfor selv om jeg prøver å delta på lik linje. 

I tillegg er det veldig mye fordommer mot oss uføre når vi våger oss på å gå ut døren, så det i seg selv er nok til at man trekker seg ekstra tilbake når man vet man blir møtt med " klarte du å gå på mesum/trene 1 time så klarer du å jobbe! " . Det er bedre å være alene enn å konstant måtte være noens andrevalg og/eller hakkekylling.

Anonymkode: 36d75...862

Skrevet
På 6.2.2020 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser din uke ut sosialt (hvis du tenker på fra idag og en uke bak i tid)? 

Jeg sliter mye psykisk og har bla sosial angst, så er ikke mye ute å gjør sosiale ting eller er sammen med noen andre i det hele tatt kan du si. 

Min forrige uke så sånn ut:

Torsdag (idag) - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Onsdag - ufør, singel, hos psykologen

Tirsdag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Mandag - ufør, singel, på matbutikken,

Søndag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Lørdag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Fredag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Ser stort sett likt ut alle uker. Hva med deg?

Anonymkode: 37114...bd6

Samme som deg, men har heldigvis en samboer og en katt som jeg kan ha rundt meg som selskap. Går også i gruppeterapi en gang i uka så får truffet og snakket med jevnaldrende der en times tid.

Anonymkode: 36d75...862

Skrevet

Mandag: Så fysioterapeuten.

Tirsdag: Måtte besøke kravstor venninne jeg ikke har noe til felles med lenger. Skjønner ikke at hun vil møte meg en gang i uka. Altfor mye spør du meg. Ca 4 timer med tomprat, pleier fort å bli 7-8timer fordi hun ikke vil at jeg skal gå hjem før veldig seint.

Onsdag: Jobb. Sosial jobb, men ingen direkte venner på jobb.

Torsdag: Gikk tur på 1,5timer.

Fredag: Jobb. Litt prat med andre, men ingen rå latter og ærlige meninger. Mest tomprat.

Lørdag: Fest hos en venn, må hjelpe til å pynte fra kl.16. Drep meg.

Søndag: Må kanskje hjem på besøk pga morsdag.

En drømmeuke:

Mandag: trening og fysio.

Tirsdag: møte en venninne jeg kunne hatt gode samtaler med. Le masse, kose meg. Kanskje bare 2 timer.

Onsdag: trene. Lese en bok eller lage noe.

Torsdag: Jobb. Orke å skape sterkere relasjoner på jobb. Men det er så ofte utskiftninger og man blir flyttet hele tiden så jeg orker ikke. Er ekstremt innadvendt. Blir sliten av å spørre ukens vikarer om de samme spørmålene, hvor de bor, hvor de har jobbet før, høre om deres erfaringer, du vet... blablabla.

Fredag. Jobb.

Lørdag: trene. kanskje møte en venn noen timer på kvelden. Ut på byen fra kl.21/22-01.00. Perfekt for meg.

Søndag. Gå tur. Gjøre noe hygghelig. Dra et sted, kjøre bare for å kjøre og høre på musikk. Rydde.

- har samboer da.

Anonymkode: 9a36a...86d

Skrevet

Hverdag og helg er ofte ganske like, jobber mye i helgene også. Prater ganske mye med kollegaer når vi er på jobb, utveksler kanskje noen setninger med folk på trening 3-5 dager i uka. Så hvis jeg ikke regner med ungene og det lille jeg prater med samboeren, er det ikke mye.. 

Skrevet

Ikke at jeg unner andre å være ensom, ha lite venner, osv. Men, det er litt fint å se at jeg ikke er alene med å være ganske usosial. Har følt meg så ensom i det siste. Liksom innsett at jeg ikke har noe liv utenom jobb. Hvertfall nå om vinteren. Møter aldri venninner lengre.. Hvordan skaffe seg venner når man er voksen?

Anonymkode: 6c6e6...3cb

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at jeg unner andre å være ensom, ha lite venner, osv. Men, det er litt fint å se at jeg ikke er alene med å være ganske usosial. Har følt meg så ensom i det siste. Liksom innsett at jeg ikke har noe liv utenom jobb. Hvertfall nå om vinteren. Møter aldri venninner lengre.. Hvordan skaffe seg venner når man er voksen?

Anonymkode: 6c6e6...3cb

Ja, er ikke lett å få venner når en er psykisk syk.

Jeg har 0 sosiale planer for helga, 0 sosiale planer for neste uke. 

Skrevet
På 6.2.2020 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser din uke ut sosialt (hvis du tenker på fra idag og en uke bak i tid)? 

Jeg sliter mye psykisk og har bla sosial angst, så er ikke mye ute å gjør sosiale ting eller er sammen med noen andre i det hele tatt kan du si. 

Min forrige uke så sånn ut:

Torsdag (idag) - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Onsdag - ufør, singel, hos psykologen

Tirsdag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Mandag - ufør, singel, på matbutikken,

Søndag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Lørdag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Fredag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Ser stort sett likt ut alle uker. Hva med deg?

Jobb: Bor med 2 stykker 3 og 4 dager på jobb, deretter fri en uke. Så da omtrent hele døgnet med folk rundt meg. 

På én uke har jeg nå møtt venner 2 ganger. Men kan fort gå 1 og 2 mnd imellom faktisk selvom vi bor i samme by. Har også en kjæreste jeg er sammen med ca hver dag. Så har jeg barna annenhver uke, om det tells? 

Anonymkode: a4e48...b6a

Skrevet

Prøver å være sosial et par ganger i uka 

Mandag: Jobb (snakker med folk hele tiden) Snakket med 2 i kollektivet. Var resten av kvelden hos en venninne 

Tirsdag: Jobb, Kun sosial på telefon med familie, venner og noen i kollektivet 

Onsdag: Var med en venninne og kompis 

Torsdag: Jobb, var med en fra familien

Fredag: Jobb, besøk av venninne på jobben 

Lørdag: Jobb og full Meg tid (ikke sosial) 

Søndag: vet ikke hva jeg skal enda 

Skrevet

Jeg er alenepappa 100% til en ettåring, så noe sosialt liv er det ikke tid til. Har ikke noe stort behov utover et stort savn etter å ha en kjæreste. Det er på kanten til nitrist å sitte alene hver kveld.

Anonymkode: eac4b...97c

Skrevet (endret)

Søndag: Hjemme hele dagen, ikke vært ute av døra, spist middag med samboer, slappet av med pc/sett film og tv-serier

Mandag: Jobb, middag med samboer, slappet av med pc/sett film og tv-serier

Tirsdag: Jobb, smakstest i byen etter jobb, middag med samboer, slappet av med pc/sett film og tv-serier

Onsdag: Jobb, studere etter jobb i tre timer, middag med samboer, slappet av med pc/sett film og tv-serier

Torsdag: Jobb, webinar i forbindelse med studier etter arbeidstid, middag alene, slappet av med pc/sett film og tv-serier

Fredag: Jobb, sosialt arrangement og middag med jobben etter arbeidstid

Lørdag: Hjemme hele dagen, ikke vært ute av døra, ryddet leiligheten, vasket klær, spist middag med samboer, slappet av med pc/se film og tv-serier

I løpet av en vanlig uke er jeg lite sosial, foruten at jeg alltid spiser middag med samboer (stort sett). Jeg chatter stort sett med venner på Facebook eller via snap. Har ikke et stort behov for å være sosial siden jeg er sosial på jobb hver dag (og som introvert er jeg nødt til å lade batteriene når jeg kommer hjem). For å si det slik: etter sosialiseringen etter arbeidstid på fredag sov jeg over 12 timer dagen derpå. Helt utslitt.

Endret av SPOCA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...