Gå til innhold

Hvordan ser din uke ut sosialt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan ser din uke ut sosialt (hvis du tenker på fra idag og en uke bak i tid)? 

Jeg sliter mye psykisk og har bla sosial angst, så er ikke mye ute å gjør sosiale ting eller er sammen med noen andre i det hele tatt kan du si. 

Min forrige uke så sånn ut:

Torsdag (idag) - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Onsdag - ufør, singel, hos psykologen

Tirsdag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Mandag - ufør, singel, på matbutikken,

Søndag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Lørdag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Fredag - ufør, singel, ikke sett noen i hele dag, ikke vært ute av døra

Ser stort sett likt ut alle uker. Hva med deg?

Anonymkode: 37114...bd6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Jobb sosial

- hjem sosial med hund og samboer 

1 gang i mnd møter jeg kanskje en kompis for noen øl.

- ellers elsker jeg alene tid😍

jeg er innadvendt så kan bli deprimert om jeg ikke får trekt meg tilbake noen timer hver dag. 

Anonymkode: 4aaa3...fcb

• Liker 1
Skrevet

Ikke sett noen på tre uker.

Anonymkode: 86fc6...224

Skrevet

Har mer en nok med jobb og trening i hverdagene, helgene gjør jeg som regel noe sosialt 

Skrevet

Har en veldig sosial jobb. 

Mandag: var sammen med barna hos foreldrene mine hele dagen. Med samboer også på kvelden. 

Tirsdag: kjørt og henta i bhg. Var med barna og samboer. Sammen med ei venninne i tre timer. 

Onsdag: jobb, barn og samboer. 

Torsdag: kun hjemme, kjørt og henta i bhg. Vært med barna og samboer.

Fredag: jobb og besøk av fem venner i fire timer. 

Lørdag: tur til senteret med barna og samboer. Ikke sosial med noen andre. 

Søndag: besøk av en slektning en times tid. Ellers med samboer og barna. 

Anonymkode: 049d4...c88

Skrevet

Hverdagene - jobb, trening, begrenset sosialisering utenom. Enkelte besøk hos nære venner, eller eventer i byen. Vil helst bare chille på sofaen med en bok eller serie etter lang arbeidsdag og trening. 

Helg - som regel ganske sosialt. Familiebesøk, ut på byen, kino, middagsselskap.

Syns selv jeg er ganske introvert i hvert fall i forhold til venninner som må finne på noe hele tiden, og ikke klarer en time alene. Men å ikke treffe mennesker på en hel uke virker trist og sykelig. Den sosiale angsten blir i hvert fall ikke bedre av å isolere seg fullstendig. 

Anonymkode: ffc72...5d9

• Liker 2
Skrevet

Er ufør men hver dag ute en times tur eller mer. Fordi uansett form så er det sunt fysisk og psykisk. Går til fysio og psykiater men ikke hver uke lenger. Gjør 20 min styrketrening i stua hver dag. Jeg treffer noen når jeg er klar for det. Må ta initiativ selv og ha oversikt over situasjonen. Et par ganger i uken. Kunne vært hver dag om jeg hadde orket/ønsket.  Er innom matbutikken nesten hver dag, men tar ikke med mye av gangen. Jeg er heldig med muligheter men ikke med evner. 

Anonymkode: 65690...88f

• Liker 1
Skrevet

Men .. dere som sitter inne hver dag.. nå vet ikke jeg hva dere er ufør for men dette er ikke sunt. Og det finnes masse hjelpemidler i form av elektrisk rullestol etc om mobiliteten er problemet. Naturen gir gleder. Det å ha vært ute i vær og vind. Ikke alt koster penger. Friskis og svettis har veldig billig og enkel trening for alle fra ung til gammel. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men .. dere som sitter inne hver dag.. nå vet ikke jeg hva dere er ufør for men dette er ikke sunt. Og det finnes masse hjelpemidler i form av elektrisk rullestol etc om mobiliteten er problemet. Naturen gir gleder. Det å ha vært ute i vær og vind. Ikke alt koster penger. Friskis og svettis har veldig billig og enkel trening for alle fra ung til gammel. 

Man må ikke nødvendigvis være lam for å ikke komme seg ut døra, jeg har kun psykiske lidelser (ganske mange riktignok), men det er nok til å gjøre at jeg ikke kommer meg ut. Og det handler ikke om viljestyrken, det er rett og slett fordi jeg er for dårlig.

Anonymkode: 37114...bd6

• Liker 3
Skrevet

Det varierer. Denne uka har jeg mye fri, og har dermed 5 ulike sosiale avtaler ila. uka. De ukene jeg jobber med kan jeg ha ingen. Jeg er introvert av natur, så jeg orker ikke avtale med folk med mindre jeg har stort nok overskudd.

Anonymkode: 84747...9ad

Skrevet

Ser litt ut som din uke. Eneste sosialiseringen jeg har er med hunden 😅

Eller så har jeg en klippe gutter på snapchat jeg utnytter for middager osv når jeg kjenner at jeg blir for ensom. Er deprimert og sosial angst, men kvikner til mot kvelden og greier å fake en selvtillit.

Anonymkode: 67818...451

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hverdagene - jobb, trening, begrenset sosialisering utenom. Enkelte besøk hos nære venner, eller eventer i byen. Vil helst bare chille på sofaen med en bok eller serie etter lang arbeidsdag og trening. 

Helg - som regel ganske sosialt. Familiebesøk, ut på byen, kino, middagsselskap.

Syns selv jeg er ganske introvert i hvert fall i forhold til venninner som må finne på noe hele tiden, og ikke klarer en time alene. Men å ikke treffe mennesker på en hel uke virker trist og sykelig. Den sosiale angsten blir i hvert fall ikke bedre av å isolere seg fullstendig. 

Anonymkode: ffc72...5d9

Hva med oss som ikke har venner? Eller ingen nære. 

Anonymkode: 8dec8...510

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med oss som ikke har venner? Eller ingen nære. 

Anonymkode: 8dec8...510

Jeg har ingen venner.. er introvert og mistenker at jeg har støtet folk fra meg. Samtidig føler jeg at folk ikke vil være med meg.

Anonymkode: 67818...451

Skrevet

Hadde masse planer med venner denne uka, men har hatt pågående migrene siden søndag, så da ble det lite sosialt denne uka her. Krysser fingrene for at helgen blir bedre. 

Anonymkode: df664...2ca

Skrevet

Ser ikke så mange i hverdagen, noen ganger kan det hende noen veninner får mast seg til at jeg besøker dem, eller de meg. Jeg syns det er veldig hyggelig å være med venner, men jeg prøver å fokusere på å trene for tiden. Så jeg er for meste alene i hverdagen, men møter kanskje noen kollegaer på treningssenteret. Jeg jobber natt og har mye fri, men jeg trenger mye søvn så sover alltid til langt på dag. Hadde jeg klart stå opp tidligere hadde jeg fått tid til både trening og venner på samme dag, men sånn er jeg ikke da... er en ekstremversjon av B menneske. 

Prøver også å fokusere på å få spart opp en god del så jobber mye i helgene. Men 1-2 helger i mnd så drar jeg ut med venner og drikker. 

Anonymkode: 2b5b4...c09

Skrevet

Den siste uken har omtrent bare bestått av jobb og søvn. Det er crazy mye jobbing akkurat nå, og det lille jeg har hatt av privat tid har jeg brukt på familien. Har ikke møtt noen venner eller deltatt på sosiale aktiviteter. Det har vært ganske sosialt på jobben da, så jeg får jo snakket med folk. Når det er roligere uker rekker jeg vanligvis å møte en venninne eller to, gå på trening og gjøre sosiale ting med mine nærmeste.

Skrevet

Siste uke: Jobb, 3 x trening (også sosialt, i klubb), en middag med venner, de andre kveldene med samboer hjemme.

Anonymkode: 1ebe5...d9c

Skrevet

Har en ekstremt sosial jobb, men er introvert og har en dose sosial angst. Så de fleste hverdager drar jeg hjem etter jobb og henter meg inn med «aleneaktiviteter» som trening, lesing, tv-serier, turgåing, matlaging osv. 

Ca 1-2 kvelder i løpet av uka er jeg sosial utenfor jobben. Det kan være pils med kollegaer, cafe med venninner, kino, skogstur med familie, konsert, middager.

Med det sagt har jeg ligget flatt ut med influensa i 10 dager nå, og klart meg helt fint siden jeg er så introvert! Bare sett én venninne og folka i matbutikken disse dagene. 

Skrevet

Har barn, mann, jobb og venner så hver dag omgås jeg andre. 

Anonymkode: acd9d...3ec

Skrevet

Jobbsøker, få venner, har uansett ikke råd til å gjøre så mye sosialt. Møter en karriereveileder en gang i uka, terapeut en annen dag. Frivillig arbeid en dag i uka. Treffer av og til kjente, men ikke hver uke.

Anonymkode: 0194e...fc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...